Citat:
Ursprungligen postat av
Hasselassefrasse
Ja han tror han är gud och har egna regler som alla ska följa. Bondeupproret verkar helt kommit bort , nu lägger han sin dyrbara tid på allt annat än gården och djuren. Fast han var hemma verkade gubben ge djuren mat? Sen säger han systern ville ha kvar gården men arrendera ut ladugården. Då hade de ju haft djur på gården men inte behövt ta ansvaret över djuren. Men det vägrade han såklart. Jag och många med mig fattar verkligen inte vad det är han vill uppnå med allt detta kaos.
Är vattenrören till djuren i ladugården lagade? Det borde vara högsta prioritet.
Betalar Tom lön till de som sköter om djuren? Eller är de slavar?
Jag tror att Sten-Gunnar är där med och tar hand om djuren. Trots djurförbud.. Man såg på film att han var med och puttade ut dom till tältet. Den film där alla djur halkade och ramlade pga att Tom inte orkade ta bort gödselskit i hörnet i gången. Tror den filmen skickades till länsstyrelsen i Västerbotten..
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1651911065227152&id=100084243 150660
Samt att Tom sagt att det är Sten -Gunnar som ger djuren vatten ute.
Systern kan kanske låta avbytare/företag sköta om djuren istället. Med lön från dödsboet. Från 1/1.
Tills försäljning sker.
Då får kronofogden hjälpa till med vräkning av Tom. Om han inte flyttar självmant. Han är ändå inte folkbokförd på gården.
Eftersom det är tydligt att Tom inte prioriterar djuren på gården.
Tyvärr måste systern och mamman göra allt det här pga att Tom är sjuk, samt hur Tom själv agerar.
Förresten såg jag att den dyra maskinhallen sattes upp nu i somras? Var det Toms egna idé?