2022-12-27, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SystemD
Men om något så har väl år 2022 visat att man inte ska vara långsiktigt? Trejders och stockpicking har visat dig vara bättre strategi.

Samma med Aegir där många som tjänade flera hundra tusen var dem som sålde på toppen.

Ja kör på bara 🤘

Sen är dom inte "Många" som har tjänat pengar på Aegir
Procentuell är de kanske 1 medans 99 har förlorat
Citera
2022-12-27, 23:39
Medlem
Citat:
Men om Aegirbio inte blir avnoterade? Då kan vi mycket väl se extrema uppgångar men som sagt inget jag skulle lägga större summor på.

Jag kan inte komma på en enda anledning att de skulle undkomma avnotering.

Funderar du på sätta en liten slant, du har större chans på rött eller svart på roulette.
Där har du cirka 48% chans att träffa rätt. Jag är övertygad om att du har 99,9% risk att förlora dina pengar om du köper in dig i Aegirbio i denna veckan och står kvar med dessa några veckor.

Men jag tycker om att ha fel, varför skulle de klara sig undan en avnotering?

Jag skulle kunna tänka mig köpa en aktie, bara för att se om det går att få ut ett aktiebrev från bolaget. Det skulle vara ett roligt minne att rama in. Hoppas att alla aktieägare begär detsamma om det är möjligt.

https://www.bolagsverket.se/foretag/aktiebolag/startaaktiebolag/aktier/aktiebokochaktiebrev.501.html
Citera
2022-12-27, 23:51
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Men om något så har väl år 2022 visat att man inte ska vara långsiktigt? Trejders och stockpicking har visat dig vara bättre strategi.

Samma med Aegir där många som tjänade flera hundra tusen var dem som sålde på toppen.
Eh... du tror 1 års sikt är långsiktighet? Att 2022 har varit ett pajigt år säger inget annat än att det är en fotnot i börshistorien.
Citera
2022-12-28, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Eh... du tror 1 års sikt är långsiktighet? Att 2022 har varit ett pajigt år säger inget annat än att det är en fotnot i börshistorien.

Vi vet ju inget om framtiden än, se på Japns börs där det tog 20 år för att hamna på plus minus noll efter deras krasch. Kommande 10 åren kanske ger oss svaga nedgångar/sidleds utveckling. Jag tror 2023 kommer likna 2022 men där det finns ett par scenarion som kan göra året värre än 2022. Eskalering av kriget, Kina vs Taiwan, man får inte kontroll på inflationen, lågkonjukturen slår hårdare än estimatet samt arbetslöshet som blir värre än förväntad.
Citera
2022-12-28, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BezNazwy
Jag kan inte komma på en enda anledning att de skulle undkomma avnotering.

Funderar du på sätta en liten slant, du har större chans på rött eller svart på roulette.
Där har du cirka 48% chans att träffa rätt. Jag är övertygad om att du har 99,9% risk att förlora dina pengar om du köper in dig i Aegirbio i denna veckan och står kvar med dessa några veckor.

Men jag tycker om att ha fel, varför skulle de klara sig undan en avnotering?

Jag skulle kunna tänka mig köpa en aktie, bara för att se om det går att få ut ett aktiebrev från bolaget. Det skulle vara ett roligt minne att rama in. Hoppas att alla aktieägare begär detsamma om det är möjligt.

https://www.bolagsverket.se/foretag/aktiebolag/startaaktiebolag/aktier/aktiebokochaktiebrev.501.html

Större "mirakel" har skett på börsen, framförallt senaste åren. Vem trodee att så många aktier skulle rusa 1000% når världen stod inför den (då) största utmaningen i form av Corona.

Men jag anser personligen att bolag som Aegir egentligen inte har något på börsen att göra. Att mygla och fiffla samt leka med andra mämniskors pengar genom lögner borde vara straffbart.
Citera
2022-12-28, 11:08
Medlem
Citat:
Men om Aegirbio inte blir avnoterade? Då kan vi mycket väl se extrema uppgångar men som sagt inget jag skulle lägga större summor på.

Nej.

Aegirbio har fortfarande inga intäkter. Hela bolaget består av inkompetenta, oärliga amatörer. De ränderna går aldrig ur. På riktigt, så här mycket problem ska inte existera i en verksamhet.

Dessutom är mycket fortfarande inte utrett. Bolaget har lämnat ofantligt många lösa trådar och bortförklaringar. Fullt möjligt att utredningar och domar kommer eftersom bolaget med närliggande verksamheter är kantat av vad som sannolikt är olika olagligheter.

Du är ett enkelt byte, sluta tro att du kan leka med rovdjuren.
Senast redigerad av strudelborg 2022-12-28 kl. 11:11.
Citera
2022-12-28, 22:33
Medlem
Dåvarande VD Martin Linde samt nuvarande + hela styrelsen borde åtalas och skaka galler. Allt annat vore en stor skandal.

Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Nej.

Aegirbio har fortfarande inga intäkter. Hela bolaget består av inkompetenta, oärliga amatörer. De ränderna går aldrig ur. På riktigt, så här mycket problem ska inte existera i en verksamhet.

Dessutom är mycket fortfarande inte utrett. Bolaget har lämnat ofantligt många lösa trådar och bortförklaringar. Fullt möjligt att utredningar och domar kommer eftersom bolaget med närliggande verksamheter är kantat av vad som sannolikt är olika olagligheter.

Du är ett enkelt byte, sluta tro att du kan leka med rovdjuren.
Citera
2022-12-28, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charlie80
Dåvarande VD Martin Linde samt nuvarande + hela styrelsen borde åtalas och skaka galler. Allt annat vore en stor skandal.

Nowmed / Nord Logistics / Kevann Solutions har antagligen begravt några hundar på vägen också. Det här är större än bara Aegirbio och deras falska PM. Folk verkar glömma det väldigt snabbt.
Citera
2023-01-12, 14:21
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Det är inte precis begåvningsreserven som handlar med AEGIR.
Aktien har inte kommit ned till marknadsvärdet som garanterna kan sälja sina aktier för (8.73 SEK per aktie.)
(FB) Aegirbio - AEGIR

Nu säljer de hellre sina TO2 än aktien. Klart att det är bättre att förlora 9 kr än 2,50
(Dessutom är inlösenpriset villkorat av aktiekursen vill jag minnas)

https://www.bildtagg.se/bild/lxwbjosxuihr3sbj5kqpg3ff
Dags att titta hur det gick med det påståendet att Teckningsoptioner (TO) är säkrare än aktier.

Dagens aktiepris är 1,89 (ca 7 kr lägre)
Dagens TO pris 2 öre (ca 2,48 lägre)

Den som vill tänka vidare runt lönsamt – olönsamt kalkylerar in att TO2 avslutas idag när börsen stänger. Inlösenpriset är 1,89.
Med tanke på att TO2 fallit idag med 80% tror marknaden att få TO2 kommer lösas in.
https://www.placera.se/placera/pressmeddelanden/2023/01/02/aegirbio-aegirbio-ab-nyttjandeperioden-for-teckningsoptioner-av-serie-to2-inleds-idag.html
Citera
2023-02-14, 19:49
Medlem
Idag kom PM om att ytterligare en CFO slutar i Aegirbio, han började 16 januari...i år.

Bolaget har väl på 12 månader gjort av med fler CFO´s än Viraspec-tester?
Citera
2023-02-20, 11:09
Medlem
2022-03-11 (även skrivet i gamla discorden ett halvår tidigare)
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Jacky och Nowmed är något annat. Tvätt eller sofistikerade ekobrott (typ momshärva) i kombination med eventuell pump.

2023-02-19:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/atalas-for-penningtvatt-av-miljarder-kopplas-till-borsraketens-kraschade-jatteaffarer
Senast redigerad av strudelborg 2023-02-20 kl. 11:12.
Citera
2023-02-20, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Tycker nasdaq borde stopp aktien tills alla korten är på bordet.

Kanske det klokaste inlägget i tråden. Nasdaq har varit helt handlingsförlamade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in