Citat:
Ursprungligen postat av
henkess
Jasså, imorse var det en explosion i ett trapphus. Polisen teori var att det kopplat till det här. Även där hade måtavlan förekommit i utredningen om mordet på Einar. Så två stycken händelser där bägge hade nära kontakt med Einar. Låter inte som en slump att det har med Einar att göra.
Det är ju för att han umgicks med dessa kriminella som har en pågående konflikt med en annan grupp, att dom råkar ut för mordförsök är inte konstigt alls.
Dumle är ju tydligen också känd golare också och inte bara att han droppa Einar utan tydligen gjort det mot fler, ännu mer anledning att skjuta den jäveln.
Men visst det kanske finns någon med resurser som tycker bra om Einar och vill hämnas för han skull men jag är extremt tveksam till det då kriminella är själviska individer min egna erfarenhet. Dom hämnas nästan alltid för pengar eller att dom känner sig kränkta, nr 2 är för familj, nära vänner eller tillhör samma gäng. Finns många av dessa djupt kriminella som inte hämnas när familjemedlemmar dör. Se bara dom 2 klanerna i gbg som bråkade där en av dom blev dödade, det kom ingen hämnd alls förutom lite bråk.
Einar har inte ens växt upp med dessa, hade han gjort det så är större chans till brödraskap. Han verkar inte ens tillhöra gänget utan vara någon form av hangaround som han dessutom fått betala för skydd. Hade han tillhört gänget så hade dom fått hämnas för gängets rykte skull. Men jag tror inte ens det.
Sen är det är klart, jag kan ha helt fel då jag inte känner dom inblandade alls.