2022-12-28, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
De var brödrar

Ja, det förstod jag ju att de är bröder när han skriver storabror om sig själv.

Jag undrar när han och hans familj kom till Sverige, då hans svenska på ett så enkelt ord är rent ur-usel.
Med så usel svenska hoppas jag att han inte är född här...
Citera
2022-12-28, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K0ssaMu
Skiter väl jag i? du sitter och påstår massa saker och tjatar om det. Dessutom skrev du att din kompis skriver med honom och att han är aktiv på snapchat dagligen 😂 Då borde väl inte bevis vara så svårt att fixa fram? helt hjärndöd du är

Men någon är butthurt, du började dra upp att "åååååh han e aktiv på Instagram, oooh han måste va ute för han e aktiv" som att han skulle va aktiv på Instagram är de största problemet för dig, hahahaha, har de aldrig slagit dig att en anhörig kan styra hans konto där 😂 svårt på snapchat men Instagram kan ju va hans manager eller en anhörig
Så stfo

Har du lässvårigheter eller?😂 Jag har honom inte på snapchat, hur ska jag kunna skaffa fram "bevis" sök på hans namn om du är så desperat inte fn vet jag😂
Senast redigerad av Planen 2022-12-28 kl. 17:15.
Citera
2022-12-28, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananShan
Tänkte på väl att det han som tipsade om var Rozh befann sig ? Dumles DNA hade hittats på cigg i närheten i samband med det mordet så det ligger väl nära till hands han förådde Nisse också precis som han gjorde med Rozh? Så mordet på Dumle kanske kan lösa mordet på Einar jag misstänker det finns samband.

En cigg i närheten eller 5 cigg på marken säger ingenting och är inget bevis, i princip kan jag ta grannens cigg som han alltid släcker i rabatten utanför o plantera på en brottsplats, han lär inte åka dit bara för ciggen, det krävs mer men är en startingång, var var hans telefon, var var han etc-etc
Citera
2022-12-28, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
En cigg i närheten eller 5 cigg på marken säger ingenting och är inget bevis, i princip kan jag ta grannens cigg som han alltid släcker i rabatten utanför o plantera på en brottsplats, han lär inte åka dit bara för ciggen, det krävs mer men är en startingång, var var hans telefon, var var han etc-etc
Han har inte påstått något han säger ju bara att det var det polisen hittade.
Citera
2022-12-28, 18:04
Avslutad
Citat:
Så mordet på Dumle kanske kan lösa mordet på Einar jag misstänker det finns samband.

Spekulera inte så mycket att du får huvudvärk. Polisen har redan gått ut i varenda tidning i landet och sagt att just Dumle var huvudmisstänkt för att ha varit den som avslöjade var Einar befann sig.

Dina misstankar är gammal skåpmat. Du pratar om fimpar på marken som skulle ha bundit Dumle till platsen där Einar sköts ihjäl när Dumle redan gått ut med namn och bild i Expressen och pratat öppet om att han var med Einar kvällen han blev mördad.
Senast redigerad av kodapan 2022-12-28 kl. 18:11.
Citera
2022-12-28, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jasså, imorse var det en explosion i ett trapphus. Polisen teori var att det kopplat till det här. Även där hade måtavlan förekommit i utredningen om mordet på Einar. Så två stycken händelser där bägge hade nära kontakt med Einar. Låter inte som en slump att det har med Einar att göra.

Det är ju för att han umgicks med dessa kriminella som har en pågående konflikt med en annan grupp, att dom råkar ut för mordförsök är inte konstigt alls.
Dumle är ju tydligen också känd golare också och inte bara att han droppa Einar utan tydligen gjort det mot fler, ännu mer anledning att skjuta den jäveln.
Men visst det kanske finns någon med resurser som tycker bra om Einar och vill hämnas för han skull men jag är extremt tveksam till det då kriminella är själviska individer min egna erfarenhet. Dom hämnas nästan alltid för pengar eller att dom känner sig kränkta, nr 2 är för familj, nära vänner eller tillhör samma gäng. Finns många av dessa djupt kriminella som inte hämnas när familjemedlemmar dör. Se bara dom 2 klanerna i gbg som bråkade där en av dom blev dödade, det kom ingen hämnd alls förutom lite bråk.
Einar har inte ens växt upp med dessa, hade han gjort det så är större chans till brödraskap. Han verkar inte ens tillhöra gänget utan vara någon form av hangaround som han dessutom fått betala för skydd. Hade han tillhört gänget så hade dom fått hämnas för gängets rykte skull. Men jag tror inte ens det.

Sen är det är klart, jag kan ha helt fel då jag inte känner dom inblandade alls.
Citera
2022-12-28, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkemisten1999
Han har inte påstått något han säger ju bara att det var det polisen hittade.

jag påstår inget heller, säger bara hur det funkar där ute i den stora världen du vet
Citera
2022-12-28, 18:12
Medlem
BananShans avatar
Citat:
Jag var nog otydlig, det var ett indicium att han var i närheten, inget bevis nej.
Citera
2022-12-28, 18:15
Medlem
BananShans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Spekulera inte så mycket att du får huvudvärk. Polisen har redan gått ut i varenda tidning i landet och sagt att just Dumle var huvudmisstänkt för att ha varit den som avslöjade var Einar befann sig.

Dina misstankar är gammal skåpmat. Du pratar om fimpar på marken som skulle ha bundit Dumle till platsen där Einar sköts ihjäl när Dumle redan gått ut med namn och bild i Expressen och pratat öppet om att han var med Einar kvällen han blev mördad.
Nej fimpen var i närheten av mordet på Rozh i Blackeberg, jag pratade om det mordet inte Einarmordet.
Men skitsamma, det kanske inte har något samband det är väl bara jag som spekulerar. Men det måste ju funnit något motiv, de fick väl inte bara för sig döda Dumle ? Något motiv till mordet bör det väl finnas?
Citera
2022-12-28, 18:30
Avslutad
Citat:
Nej fimpen var i närheten av mordet på Rozh i Blackeberg, jag pratade om det mordet inte Einarmordet.
Men skitsamma, det kanske inte har något samband det är väl bara jag som spekulerar. Men det måste ju funnit något motiv, de fick väl inte bara för sig döda Dumle ? Något motiv till mordet bör det väl finnas?

Jag håller med att det finns ett samband. Den 25e sköt man Dumle som ledde mördarna till Einar. Den 27e detonerade en granat i Dalen i porten där den ene skytten i Einar-mordet är folkbokförd.

Folk som varit inblandade i mordet på Einar har blivit måltavlor. Det här är inte över än.
Citera
2022-12-28, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan

kan man tolka det som så att polisen gav dödsdomen då? Jag tänker som så att hade dom bevis för det så vore han dömd eller åtminstone mördaren dömd, men så verkar inte vara fallet.
Citera
2022-12-28, 18:40
Avslutad
Citat:
kan man tolka det som så att polisen gav dödsdomen då? Jag tänker som så att hade dom bevis för det så vore han dömd eller åtminstone mördaren dömd, men så verkar inte vara fallet.

Mordet anses vara polisiärt uppklarat. Att det inte kunnat gå hela vägen till en åklagare är en anna femma.

Men det finns en grupp människor som fått ta del av utredningen och således vilka man misstänkt, för vad och på vilka grunder. En grupp vars intresse är att de involverade straffas oavsett om det är lagligt eller inte. En grupp som har stålar för att finansiera det. Einars familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in