Citat:
Ursprungligen postat av
Lillamypekarfinger
Alltså helt ärligt. Vafan vet ni om det, egentligen? Är ni själva våldtäktsoffer? Som inte bara blivit brutalt våldtagen utan också gjord till åtlöje under tiden. Tjejen han utsatte var med om ett enormt trauma. Tror ni det bara försvinner för att hennes förövare dör? Hon kanske går ett helt liv utan att känna att hon har fått upprättelse. Eller så kanske hon redan innan kände att hon fått upprättelse.
Men låt HENNES känsla av upprättelse vara hennes och lägg inte dom orden i hennes mun.
Med all respekt. Jag förstår att ni står på ”offrets sida” och att ni skriver till hennes ”fördel”. Men ärligt, lämna henne utanför. Jag är helt övertygad om att det hon skulle uppskatta mest är om ni bara slutade dra upp henne och det hon utsattes för hela tiden. Ge henne den respekten.
Ja. Om hon var någon utan närmare kontakt med gärningsmännen har sannolikt en stor sten flyttats från hennes axlar.
Problemet är om det är hämnd för våldtäkt eller andra saker mot ett kvinnligt offer, då innebär det en sjukligt svår stress om olika människor
kanske skulle kunna råka illa ut. Vi pratar på så vis att det är att krossa ett offer två ggr. Men sådant förstår inte folk
Det är en stor lättnad när människor börjar dö om det gått många år med saker. Om hon lever under stress pga dem, då är det en befrielse. Så det kan vara hennes våldtäktsmän svara på. Har de inneburit svåra konsekvenser för hennes liv och mående är det bästa som kan hända henne att de dör.
Jag tycker vi i samhället ska fortsätta att repetera tills den dagen tjejerna slipper sitta i ensamhet och må dåligt med några halvsympatiska polare som är sisådär bara en historia i mängden.
Jag har blivit våldtagen. Även överlevt en av mina våldtäktsmän. En av dem har själv haft enorma svårigheter i livet och är en av dem, jag faktiskt älskar mest även om jag inte vill se honom igen. Jag vet att han straffats i sitt eget liv med problem vilket gör mina gamla trauman något som inte kan påverka. Att den ena är död, är jättebra. Det finaste han någonsin gjort i sitt liv för andra var dagen han överdoserade och lämnade in. Hade han inte gjort det, hade han hittat nya offer
Så för offer skiljer sig saker åt. Men den här tjejen har råkat ut för tungt kriminella och lika lite som hon glömmer dem, glömmer inte heller de henne och sannolikt får hon ro dagen de alla är begravda. Hon och antagligen fler kvinnliga offer. Om hon själv lever. Ibland för tjejerna till slut av deras liv också.
Det är så himla bra, att de på Flashback vägrar släppa offret. Vad vet du, de kanske har egna döttrar eller en dag får och inte anser att man bara ska blunda inför det faktum att vissa tjejer, råkar jäkligt illa ut. Det är inte som att de gör något såsom att de tvingar henne att bära deras känslor inför vad hon utsatts för. Dvs följder pga brott
Har du våldtagits? Överlevt din gärningsman? Eller själv haft med kriminella att göra ofrivilligt?
Du kan inte heller prata för henne.