2022-12-26, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Varför klippte de honom i så fall? Eller var det andra som plockade honom?

För att snorungar som shottaz ledarna visste skulle ta över ville ha han död för att en av dom fick stryk av honom. Det är hur mäktiga dom där töntarna Shottaz var. Dom lät deras yngre gå efter deras hårdaste grabbar för att göra ett gäng okontrollerbara snorungar glada
Citera
2022-12-26, 21:33
Medlem
Citat:
Varför klippte de honom i så fall? Eller var det andra som plockade honom?
Det kommer vi nog aldrig få reda på. Yasin vet men är knäpptyst. Går rykte om att han pratade med andra sidan, dvs rivaler till Shottaz men bara lösa rykten. Jag tror dock inte man får huvudet bortskjutet pga en liten sak, något måste han gjort då han ett tag innan hängde med alla i Shottaz och var utomlands med dom.. Men jag håller med andra här, Shottaz och SSA har blivit överkörda av både DP och Hjulstabarnen.
Citera
2022-12-26, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Hur bodde han, det har knappt framkommit? Har skall ha varit inskriven hos sin morsa men där kan han inte på riktigt varit bosatt?

Hos kompisar säkert.
Citera
2022-12-26, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rismedbanan
För att snorungar som shottaz ledarna visste skulle ta över ville ha han död för att en av dom fick stryk av honom. Det är hur mäktiga dom där töntarna Shottaz var. Dom lät deras yngre gå efter deras hårdaste grabbar för att göra ett gäng okontrollerbara snorungar glada
Shottaz har aldrig varit de riktiga mördarna, mest klivare på rån och gjort massa pengar men när det kommer till att skjuta är dom inte lika vassa som DP och Hjulstabarnen. Vi får se längre fram hur det utvecklar sig, om Micke får sin hämnd på Hjulsta. Hoodz muckar snart, Ghost är ute och sholle och några andra. Piraten och Ace sitter väl igen tror jag.
Citera
2022-12-26, 21:38
Medlem
Citat:
Kan det ha varit så att folk i S tröttnade på Vincent för att han visade sig jobbiga sida mot de för mycket?

Var det de samma med Ayye som var på semester med Yasin några dagar innan de som döda Vincent försökte döda honom. S är ett gäng grabbar som aldrig var redo för dp eller en fiende på den nivån. De ända som hade bollarna var just Vincent och Ayye. Poy blev mördad för han gav KB stryk för att han sköt en säkerhetsvakt i en källare och Farhan visste om han inte lät dom göra som dom ville så skulle dom ta över.
Senast redigerad av Rismedbanan 2022-12-26 kl. 21:49.
Citera
2022-12-26, 21:41
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Shottaz har aldrig varit de riktiga mördarna, mest klivare på rån och gjort massa pengar men när det kommer till att skjuta är dom inte lika vassa som DP och Hjulstabarnen. Vi får se längre fram hur det utvecklar sig, om Micke får sin hämnd på Hjulsta. Hoodz muckar snart, Ghost är ute och sholle och några andra. Piraten och Ace sitter väl igen tror jag.

Oj. Låter som att det kan bli krig på riktigt. Putin-style?
Citera
2022-12-26, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 99amakar
Gött! Bästa upprättelsen för den kvinna som han våldtog. Hon lär fira idag. Dessutom så får man leken tåla om man är kriminell.

Citat:
Ursprungligen postat av 99amakar
Aaa hon fick den rätta upprättelsen man Jan få!!

Alltså helt ärligt. Vafan vet ni om det, egentligen? Är ni själva våldtäktsoffer? Som inte bara blivit brutalt våldtagen utan också gjord till åtlöje under tiden. Tjejen han utsatte var med om ett enormt trauma. Tror ni det bara försvinner för att hennes förövare dör? Hon kanske går ett helt liv utan att känna att hon har fått upprättelse. Eller så kanske hon redan innan kände att hon fått upprättelse.
Men låt HENNES känsla av upprättelse vara hennes och lägg inte dom orden i hennes mun.

Med all respekt. Jag förstår att ni står på ”offrets sida” och att ni skriver till hennes ”fördel”. Men ärligt, lämna henne utanför. Jag är helt övertygad om att det hon skulle uppskatta mest är om ni bara slutade dra upp henne och det hon utsattes för hela tiden. Ge henne den respekten.
Citera
2022-12-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamypekarfinger
Alltså helt ärligt. Vafan vet ni om det, egentligen? Är ni själva våldtäktsoffer? Som inte bara blivit brutalt våldtagen utan också gjord till åtlöje under tiden. Tjejen han utsatte var med om ett enormt trauma. Tror ni det bara försvinner för att hennes förövare dör? Hon kanske går ett helt liv utan att känna att hon har fått upprättelse. Eller så kanske hon redan innan kände att hon fått upprättelse.
Men låt HENNES känsla av upprättelse vara hennes och lägg inte dom orden i hennes mun.

Med all respekt. Jag förstår att ni står på ”offrets sida” och att ni skriver till hennes ”fördel”. Men ärligt, lämna henne utanför. Jag är helt övertygad om att det hon skulle uppskatta mest är om ni bara slutade dra upp henne och det hon utsattes för hela tiden. Ge henne den respekten.

Men håll käften för fan. Vad är det här för onödigt inlägg. Synd om henne och ingen kan spekulera hur hon mår.
Men visst kan man känna att en viss del rättvisa har skippas med detta. Så otroligt fjantigt inlägg
Citera
2022-12-26, 21:59
Medlem
Jag hittar ingen info om detta..
Vem larmade polisen och hur snabbt var de på plats?
Citera
2022-12-26, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle

Det vet jag dom var aldrig i den ligan. Men dom spela som dom var det och dom lät äckliga snorungar döda grabbar som har tagit liv för deras skull. Råttor inget annat DP är våldsamma svin men i alla fall lojala till sina egna som var med sen början
Citera
2022-12-26, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamypekarfinger

Ja. Om hon var någon utan närmare kontakt med gärningsmännen har sannolikt en stor sten flyttats från hennes axlar.

Problemet är om det är hämnd för våldtäkt eller andra saker mot ett kvinnligt offer, då innebär det en sjukligt svår stress om olika människor kanske skulle kunna råka illa ut. Vi pratar på så vis att det är att krossa ett offer två ggr. Men sådant förstår inte folk

Det är en stor lättnad när människor börjar dö om det gått många år med saker. Om hon lever under stress pga dem, då är det en befrielse. Så det kan vara hennes våldtäktsmän svara på. Har de inneburit svåra konsekvenser för hennes liv och mående är det bästa som kan hända henne att de dör.

Jag tycker vi i samhället ska fortsätta att repetera tills den dagen tjejerna slipper sitta i ensamhet och må dåligt med några halvsympatiska polare som är sisådär bara en historia i mängden.

Jag har blivit våldtagen. Även överlevt en av mina våldtäktsmän. En av dem har själv haft enorma svårigheter i livet och är en av dem, jag faktiskt älskar mest även om jag inte vill se honom igen. Jag vet att han straffats i sitt eget liv med problem vilket gör mina gamla trauman något som inte kan påverka. Att den ena är död, är jättebra. Det finaste han någonsin gjort i sitt liv för andra var dagen han överdoserade och lämnade in. Hade han inte gjort det, hade han hittat nya offer

Så för offer skiljer sig saker åt. Men den här tjejen har råkat ut för tungt kriminella och lika lite som hon glömmer dem, glömmer inte heller de henne och sannolikt får hon ro dagen de alla är begravda. Hon och antagligen fler kvinnliga offer. Om hon själv lever. Ibland för tjejerna till slut av deras liv också.

Det är så himla bra, att de på Flashback vägrar släppa offret. Vad vet du, de kanske har egna döttrar eller en dag får och inte anser att man bara ska blunda inför det faktum att vissa tjejer, råkar jäkligt illa ut. Det är inte som att de gör något såsom att de tvingar henne att bära deras känslor inför vad hon utsatts för. Dvs följder pga brott

Har du våldtagits? Överlevt din gärningsman? Eller själv haft med kriminella att göra ofrivilligt?

Du kan inte heller prata för henne.
Citera
2022-12-26, 22:05
Medlem
Vore på riktigt intressant att veta hur Dumle bodde om han disponerade något hus eller lägenhet, vilken bil han körde, var dom cashade t ex allt pekar på vilka pengasummor han på riktigt satt på som resultat av i huvudsak droghandel
Är det nån som har info...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in