2022-12-28, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrplay
För din kännedom

Nu kanske du och jag har olika tidsuppfattning vad längesedan är! Men i min värld är 7mån ingen lång tid, för det är då den senaste domen är mot honom! 😵 whoops
Så ingen ❄️ direkt.

Och den såkallade utbildningen han går är PREDOV 😬😬

(Snälla, rätta mig mer än gärna om jag har fel)
Han läser till undersköterska och jobbar, det stämmer med att han skall gå prdeov för han är dömd för lägre graden av hot mot tjänsteman, detta vet alla instanser men det är inte tillräckligt grovt för att inte få ha sina barn, därför har han barnen och processen fortgår mot Linnéa,
2022-12-28, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny-penny
Han läser till undersköterska och jobbar, det stämmer med att han skall gå prdeov för han är dömd för lägre graden av hot mot tjänsteman, detta vet alla instanser men det är inte tillräckligt grovt för att inte få ha sina barn, därför har han barnen och processen fortgår mot Linnéa,
Om det nu är predov som är i domen, vet inte vad predov är dock men han går sista terminen av 3 på undersköterska och jobbar inom psykiatrin
2022-12-28, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Jag har en kompis som har sådana getter i Värmland. Dom är inte så jätteovanliga
Nej , de som Tom har kontakt med som kvinnan på Öland som fick djurförbud och G låter som om de sysslat med bevarandeprojekt av hotande arter och därför ska ha rätt att frångå de regler som finns för djurhållning
2022-12-28, 00:49
Medlem
Citat:
Om det nu är predov som är i domen, vet inte vad predov är dock men han går sista terminen av 3 på undersköterska och jobbar inom psykiatrin
Du kanske kan kolla vad Linnéa är dömd för ? Tingsrätten, förvaltningsrätten och stående anmälningar ? För Pappan är inte ens i närheten av vad hon är åtalad för gentemot familjehemmet hon varit på jakt efter och hennes psykiatri utredningar kanske går att finna ? För i slutändan så är det pappan som är minst straffad eller har pågående på sig, har sett en del av utredningarna på Linnéa hemma hos pappan som han fått ut från socialtjänsten via ett såkallat insynsskydd gentemot barnen
2022-12-28, 00:49
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon är alltså på jakt efter en gård att flytta in på med sina hästar . På någon av inspelningarna med socialtjänsten nämndes det något om hur hon tänkt sig boende om barnen kom hem
Ja lättare offer än Tom finns ju inte. I det tillståndet han är i nu. Se hur kul de tycker det är när pengarna är slut och gården borta.
En dag vaknar nog Tom upp och inser vad fan han hållit på med. Då hade inte jag velat vara Tom. Så sorgligt att hans ny funna vänner utnyttjar en uppenbart sjuk man
Senast redigerad av Hasselassefrasse 2022-12-28 kl. 00:54.
2022-12-28, 00:52
Medlem
Citat:
Du kanske kan kolla vad Linnéa är dömd för ? Tingsrätten, förvaltningsrätten och stående anmälningar ? För Pappan är inte ens i närheten av vad hon är åtalad för gentemot familjehemmet hon varit på jakt efter och hennes psykiatri utredningar kanske går att finna ? För i slutändan så är det pappan som är minst straffad eller har pågående på sig, har sett en del av utredningarna på Linnéa hemma hos pappan som han fått ut från socialtjänsten via ett såkallat insynsskydd gentemot barnen
2022-12-28, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Ja lättare offer än Tom finns ju inte. I det tillståndet han är i nu. Se hur kul de tycker det är när pengarna är slut och gården borta.
En dag vaknar nog upp och inser vad fan han hållit på med. Då hade inte jag velat vara Tom. Så sorgligt att hans ny funna vänner utnyttjar en uppenbart sjuk man

Nä i daxläget verkar det ju inte bättre, Tom skulle nog behöva göra sig av med strulet han befinner sig i med den här Linnéa för jag tror det ligger en dold agenda där men jag kan först imorgon fråga pappan till dom stora barnen om hans syn på varför Linnéa är runt tom, om han vill svara på det är en annan fråga dock
2022-12-28, 00:59
Medlem
Citat:

Citat:

Misshandel, narkotikabrott, olaga hot, olaga förföljelse mm har hänt på mindre än 5år.
Över ett år i fängelse men valde skyddstillsyn.

Predov (Preventing Domestic Violence) 🤔🤔

Känns jä*ligt konstigt att man får utbilda sig till undersköterska efter detta.
Men konstigare saker sker dagligen.
Senast redigerad av Mrplay 2022-12-28 kl. 01:02.
2022-12-28, 01:00
Medlem
Citat:

Det skall jag 👍🏻 men undrar mest varför du ljög.
2022-12-28, 01:01
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon är alltså på jakt efter en gård att flytta in på med sina hästar . På någon av inspelningarna med socialtjänsten nämndes det något om hur hon tänkt sig boende om barnen kom hem
Var bor Linnea nu? Hemma hos sina föräldrar eller?
När hon inte LEKER bondmora och Sverige runt med MR Lutmark. 🙄
Senast redigerad av Lillamig72 2022-12-28 kl. 01:13.
2022-12-28, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrplay
Misshandel, narkotikabrott, olaga hot, olaga förföljelse mm har hänt på mindre än 5år.
Över ett år i fängelse men valde skyddstillsyn.

Predov (Preventing Domestic Violence) 🤔🤔

Känns jä*ligt konstigt att man får utbilda sig till undersköterska efter detta.

Har man gjort sin tid och tjänat av sitt straff så är det gjort, utbilda sig kan alla göra och jobb kan alla få tänker jag så fall, men idags läget så har han ordnade omständigheter och socialtjänsten och tingsrätten nöjda så som sagt innan det är inte några andra än dom som han behöver visa upp sig för och hålla nöjda för att fortgå processen han gör som han gör nu, men vi alla har rätt till åsikter men han överbevisar Linnéas historier då han har barnen men inte hon och det tycker jag säger en del om honom och jag känner honom och vara barn leker tillsammans och även många andra runt honom, jag vet att det låter som att jag försvarar honom vilket jag gör till viss del men att han får ha sina barn och håller på att vinna en process tillsammans med myndigheter tycker jag säger mer om honom men alla är fria att tycka och tänka
2022-12-28, 01:18
Medlem
Citat:
Har man gjort sin tid och tjänat av sitt straff så är det gjort, utbilda sig kan alla göra och jobb kan alla få tänker jag så fall, men idags läget så har han ordnade omständigheter och socialtjänsten och tingsrätten nöjda så som sagt innan det är inte några andra än dom som han behöver visa upp sig för och hålla nöjda för att fortgå processen han gör som han gör nu, men vi alla har rätt till åsikter men han överbevisar Linnéas historier då han har barnen men inte hon och det tycker jag säger en del om honom och jag känner honom och vara barn leker tillsammans och även många andra runt honom, jag vet att det låter som att jag försvarar honom vilket jag gör till viss del men att han får ha sina barn och håller på att vinna en process tillsammans med myndigheter tycker jag säger mer om honom men alla är fria att tycka och tänka

Avtjänat sitt straff!? du säger att han går tredje terminen då dömdes han ju till och med under utbildningstiden..
Annars väldigt diplomatiskt skrivet av dig.

Men ska kolla upp L för hon måste ju vara satan själv, om nu CJ är en ängel. 🤔

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in