2022-12-27, 23:31
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Sa inte Tompilompa att dom klarade sig 3 minuter utan luft
3 dagar utan vatten och 3 veckor utan mat?
Jo. Den token.
Han vet allt om allt. Och vet det bäst 🤣
Senast redigerad av Lillamig72 2022-12-27 kl. 23:40.
2022-12-27, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Får verkligen hoppas att L inte lyckats snärja den barnlöse Tom som kanske börjat fundera på nästa generation på gården , L är ju en så fantastiskt bra mamma enligt honom

Det ryktas att det kan vara en annan mans barn fick jag höra nu om hon nu är gravid, Linnéa har för 3-4 månader sedan varit och försökt bli ihop med en bonde i Mellerud eller liknande men den gubben ville inte ha henne, dock kan hon ha blivit gravid i samband med det så hon kanske är gravid med en annan och försöker nu bli ihop med Tom, men hur förklarar hn det för alla inblandade då så fall
2022-12-27, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny-penny
Lite så kan man se det, dock har ju pappan en del historia gällande kriminalitet och liknande men aldrig haft restriktioner ifrån att få ha eller träffa sina barn, dock har socialtjänst varit inkopplad i vissa lägen men det är länge sedan nu och han har inget med myndigheter att göra mer en att han måste ha kontakt med socialtjänst pga rådande situationerna och hur det under dom 3-4 senaste åren sett ut runt Linnéa och allt strul där, det är kanske 8-9 år sedan Linnéa och pappan till dom stora barnen gick isär och det har varit samarbetssvårigheter jämt mellan pappan och Linnéa där av socialtjänst varit inkopplad från pappans håll, jag har precis frågat pappan om han vill kommentera eller läsa här på tråden men han tackar nej för han vill inte veta vad som sägs om barnen eller Linnéa utan han är i en process med Linnéa och nu även i en polisanmälan med sin dotter och honom själv som målsägare mot Tom Lutmark och vill inte veta helt enkelt, tänkte han kunde få säga sitt men det ville han helt klart inte.

Så pappan Christi*n jon*sson är tidigare kriminell? Men vad innebär liknande?

Men att han inte haft några restriktioner beror väl på att Linné* funnits där och tagit hand om barnen? Annars känns det väl väldigt konstigt att en vad jag misstänker dömd (då man använder ordet kriminell) man får ha sina barn kvar!? Eller tänker/fattar jag fel?
2022-12-27, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneHegerfors
Här är några videor från Djurägarna Sverige där Gabriel medverkar.

https://youtu.be/YegeChjkjiE

https://youtu.be/tv1KYxfq8QI

https://youtu.be/kueCbWj-1sQ

https://youtu.be/rldCOGTu3yE

G@briel och Dorote@ hade nog rätt från början men drev ärendet om sin hund felaktigt.
2022-12-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrplay
Så pappan Christi*n jon*sson är tidigare kriminell? Men vad innebär liknande?

Men att han inte haft några restriktioner beror väl på att Linné* funnits där och tagit hand om barnen? Annars känns det väl väldigt konstigt att en vad jag misstänker dömd (då man använder ordet kriminell) man får ha sina barn kvar!? Eller tänker/fattar jag fel?
Vad han tidigare gjort är inget som kan hållas i daxläget då det är så länge sedan och han har god kontakt med socialtjänsten gällande barnen, i daxläget så jobbar han och studerar och lever ett väldigt hälsosamt liv tillsammans med sin sambo och är socialtjänsten nöjda då är dom nöjda vad det verkar som då han har barnen och socialtjänsten är med på hans sida i processen mot Linnéa, sen om folk har andra åsikter eller liknande så är det inte dom pappan behöver vara tillags utan berörda myndigheter i detta fall socialtjänsten och tingsrätten där processen pågår just nu.
2022-12-28, 00:05
Medlem
Citat:
Lite så kan man se det, dock har ju pappan en del historia gällande kriminalitet och liknande men aldrig haft restriktioner ifrån att få ha eller träffa sina barn, dock har socialtjänst varit inkopplad i vissa lägen men det är länge sedan nu och han har inget med myndigheter att göra mer en att han måste ha kontakt med socialtjänst pga rådande situationerna och hur det under dom 3-4 senaste åren sett ut runt Linnéa och allt strul där, det är kanske 8-9 år sedan Linnéa och pappan till dom stora barnen gick isär och det har varit samarbetssvårigheter jämt mellan pappan och Linnéa där av socialtjänst varit inkopplad från pappans håll, jag har precis frågat pappan om han vill kommentera eller läsa här på tråden men han tackar nej för han vill inte veta vad som sägs om barnen eller Linnéa utan han är i en process med Linnéa och nu även i en polisanmälan med sin dotter och honom själv som målsägare mot Tom Lutmark och vill inte veta helt enkelt, tänkte han kunde få säga sitt men det ville han helt klart inte.

Citat:
Vad han tidigare gjort är inget som kan hållas i daxläget då det är så länge sedan och han har god kontakt med socialtjänsten gällande barnen, i daxläget så jobbar han och studerar och lever ett väldigt hälsosamt liv tillsammans med sin sambo och är socialtjänsten nöjda då är dom nöjda vad det verkar som då han har barnen och socialtjänsten är med på hans sida i processen mot Linnéa, sen om folk har andra åsikter eller liknande så är det inte dom pappan behöver vara tillags utan berörda myndigheter i detta fall socialtjänsten och tingsrätten där processen pågår just nu.

Ja nä, jag hade mest frågor som du ev kunde svarat på! Då jag har svårt att få ihop allt.
2022-12-28, 00:07
Medlem
Jag har suttit och studerat Tompas personlighetsförändring sedan förra gången dom plockade in honom på psykiatrin. Han har förändrats kraftigt till det sämre. Vad som kan konstateras utifrån DSM-V är följande strukturella temaförändringar:
Övergivenhet
Misstro och utsatthet
Sårbarhet
Känslomässig försumelse
Underkastelse
Perfektionism
Berättigande

Det är 7 av 12 temaförändringar.
Jag vill säga först att jag är inte legitimerad att göra detta professionellt men jag har jobbat med gärningsmannaprofilering under ett antal år och vi använder även denna matris till stor del

Det kan finnas genetiska förutsättningar till suiciditet som är helt avgörande på varför hans far begick självmord. Däremot sticker det fram en tydlig krigspsykos i Toms resonemang främst när han pratar med Linne@ om hur bar man har det i sverige jämfört med många andra. Det är nog sådant snack som provocerat Linne@s dotter.
Summa summarum så skulle allt detta leda till ett tvångsomhändertagande på grund av krigstrauma och andra personliga primära och sekundaär trauma (pappas självmord mm).
Ni som känner Tom bör agera skyndsamt och försöka få honom omhändertagen för hans egen skull.
2022-12-28, 00:20
Medlem
Citat:
Det ryktas att det kan vara en annan mans barn fick jag höra nu om hon nu är gravid, Linnéa har för 3-4 månader sedan varit och försökt bli ihop med en bonde i Mellerud eller liknande men den gubben ville inte ha henne, dock kan hon ha blivit gravid i samband med det så hon kanske är gravid med en annan och försöker nu bli ihop med Tom, men hur förklarar hn det för alla inblandade då så fall
Hon är alltså på jakt efter en gård att flytta in på med sina hästar . På någon av inspelningarna med socialtjänsten nämndes det något om hur hon tänkt sig boende om barnen kom hem
2022-12-28, 00:30
Medlem
Citat:
Hon är alltså på jakt efter en gård att flytta in på med sina hästar . På någon av inspelningarna med socialtjänsten nämndes det något om hur hon tänkt sig boende om barnen kom hem
Kan fråga pappan till dom stora barnen imorgon då han känner henne bäst och kan hennes sjuka planeringar men det ligger något i vad du sa precis kanske
2022-12-28, 00:36
Medlem
Citat:
G@briel och Dorote@ hade nog rätt från början men drev ärendet om sin hund felaktigt.
De hade möjligtvis rätt angående hunden , dock så avlivades den så något fel lär det ha varit på den eftersom en border collie som använts som den är avlad för borde varit lätt att omplacera till någon med får eller andra djur särskilt som priset blir betydligt lägre när länsstyrelsen säljer .
De uppfyllde inte kraven avseende getterna trots att de gång efter gång fick påpekanden vägrade de att se till att utrymmena till djuren följde lägst ställda krav .
Att hålla på att svamla om att gamla lantraser i århundraden överlevt i vilken miljö som helst ändrar inte på de regler som finns för djurhållning
2022-12-28, 00:37
Medlem
Citat:
Det står att han utbildar sig till undersköterska inom bl a psykiatrin, så det var fel av mig.
Jag uppfattar CJ som en hygglig kille i alla fall

För din kännedom

Citat:

Nu kanske du och jag har olika tidsuppfattning vad längesedan är! Men i min värld är 7mån ingen lång tid, för det är då den senaste domen är mot honom! 😵 whoops
Så ingen ❄️ direkt.

Och den såkallade utbildningen han går är PREDOV 😬😬

(Snälla, rätta mig mer än gärna om jag har fel)
2022-12-28, 00:38
Medlem
Citat:
De hade möjligtvis rätt angående hunden , dock så avlivades den så något fel lär det ha varit på den eftersom en border collie som använts som den är avlad för borde varit lätt att omplacera till någon med får eller andra djur särskilt som priset blir betydligt lägre när länsstyrelsen säljer .
De uppfyllde inte kraven avseende getterna trots att de gång efter gång fick påpekanden vägrade de att se till att utrymmena till djuren följde lägst ställda krav .
Att hålla på att svamla om att gamla lantraser i århundraden överlevt i vilken miljö som helst ändrar inte på de regler som finns för djurhållning

Jag har en kompis som har sådana getter i Värmland. Dom är inte så jätteovanliga

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in