2022-12-17, 21:30
  #85
Avslutad
När det närmar sig jul och högtider så känns detta så oerhört jävla jobbigt. Jag börjar bli gammal och har inte ens varit på en dejt ännu.

Må mina föräldrar hamna i helvetet som skapade mig.
Citera
2022-12-17, 22:05
  #86
Medlem
Föräldrar skapar för mycket pojkar. De fattar inte hur svårt pojkarna och senare männen har att få tag i en partner.

Jag tror att om mer förståelse skulle skapas kring detta skulle blivande föräldrar mer anstränga sig för att skapa flickor.

Kvinnor tror jag inte alls har en aning ,de tror det är lika lätt för båda könen.
Citera
2022-12-18, 21:14
  #87
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Föräldrar skapar för mycket pojkar. De fattar inte hur svårt pojkarna och senare männen har att få tag i en partner.

Jag tror att om mer förståelse skulle skapas kring detta skulle blivande föräldrar mer anstränga sig för att skapa flickor.

Kvinnor tror jag inte alls har en aning ,de tror det är lika lätt för båda könen.
Men det är väl inte föräldrarna som skapar pojkar? Det är ju ett lotteri.
Citera
2022-12-18, 21:55
  #88
Medlem
Det verkar ju inte vara något fel på dig. Jobba på att förbättra din självkänsla, så kommer allt att lösa sig! Ta professionell hjälp om så skulle behövas.
Citera
2022-12-18, 22:13
  #89
Medlem
Cranks avatar
100% ärlig nu. Om jag söker en relation, och träffar en man som det klickar med, som jag har roligt med, som jag känner vänskap med, som är generös med sig själv och visar att han vill ha mig… längd och liten kuk hade spelat NOLL roll.

Medan bitterhet och osäkerhet inte hade gett en 2-meter lång toksnygg snubbe en chans i världen, hos mig.

Som de andra säger, självkänsla är A och O. En självsäker man är sexig. Obs självsäkerhet ska inte att misstas för kaxig/nonchalant/osårbar/macho etc.
Om inte annat, fake it til you make it
Citera
2022-12-19, 00:46
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frosthy
Men det är väl inte föräldrarna som skapar pojkar? Det är ju ett lotteri.

Jo det är sant ,men vi måste göra något så det blir fler kvinnor och färre män. Oddsen för män att få en relation måste öka.

Det första som måste hända är att det finns en vilja att ha fler kvinnor.

Politikerna tycker de är humana och duktiga ,men vad de gör när de skapar mansöverskott är att försämra förutsättningarna för relationer. Vilket leder till sämre mental hälsa hos män och även kvinnor.

Vi måste alltså ha en politik som åstadkommer bättre mental hälsa och ökad andel kvinnor ,det är prioritet nummer 1.
Citera
2022-12-20, 21:37
  #91
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FysKlin
Det verkar ju inte vara något fel på dig. Jobba på att förbättra din självkänsla, så kommer allt att lösa sig! Ta professionell hjälp om så skulle behövas.

Citat:
Ursprungligen postat av Crank
100% ärlig nu. Om jag söker en relation, och träffar en man som det klickar med, som jag har roligt med, som jag känner vänskap med, som är generös med sig själv och visar att han vill ha mig… längd och liten kuk hade spelat NOLL roll.

Medan bitterhet och osäkerhet inte hade gett en 2-meter lång toksnygg snubbe en chans i världen, hos mig.

Som de andra säger, självkänsla är A och O. En självsäker man är sexig. Obs självsäkerhet ska inte att misstas för kaxig/nonchalant/osårbar/macho etc.
Om inte annat, fake it til you make it
Ni har helt rätt i att min självkänsla är noll och det är något jag måste försöka bli av med. Men det är jävligt svårt och jag vet inte hur jag ska lyckas med det.

När man under ett hela liv har misslyckats med kvinnor så blir det som det blir. Jag har ganska hög tro på mig själv när det kommer till livet i övrigt. Men när det kommer till kvinnor så kunde jag inte tro på mig själv mindre än vad jag gör.
Citera
2022-12-25, 16:30
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frosthy
Ska försöka beskriva mig själv och min situation så gott det går.

Jag är en kille på 36 år som aldrig haft en flickvän, haft samlag en gång och dom gånger jag blivit kysst kan jag räkna på mina fem fingrar. Jag har bara en vän som jag har kontakt med men inte direkt någon riktig vän speciellt inte efter hon fick barn för några år sedan. Jag har inga problem med att bjuda på mig själv, speciellt inte med lite alkohol i blodet. Jag kan lätt vara den som börjar att dansa först och försöka få igång resten av folket på festen, även fast jag vet själv att jag inte kan dansa. Har i övrigt ett jobb jag trivs med och en lägenhet jag trivs med. Är heller inte snål utan har inga problem med att bjuda en tjej på mat och bio en kväll. Är lite gammaldags där och tycker att det är killen som ska göra det. Däremot är jag väldigt lugn av mig vilket kanske inte tjejer gillar. Introvert alltså.

Men jag känner verkligen att det är något som saknas i livet och det är att träffa en tjej jag gillar och som gillar mig som mer än bara vän. Träffade en tjej för för tio år sedan som jag gillade och verkligen gick in för fullt på men hon ville bara vara vän, jag gjorde iallafall allt jag kunde. Jag har försökt, även med andra tjejer.

När det kommer till hur jag ser ut så är jag kort (ca 166cm vit man) och har ett babyface ansikte (jag får visa leg varje gång jag ska köpa en trisslott t.ex och jag ser ut som en gymnasieelev när jag har T-shirt och shorts på sommaren), Min kroppsbyggnad är normal, inte för smal och inte för tjock. Har ganska schyssta kläder och köper kläder som passar mig och frågar även efter hjälp av kvinnliga butiksarbetare för att få tips ibland. Jag är nöjd med mina kläder för längden kan jag ju tyvärr inte göra något åt och det är vad som svider mest för att 9 av 10 tjejer säger att dom vill ha en lång kille.

Till min fördel bor jag i Stockholm vilket gör att det bor mycket människor här jämfört med övriga Sverige och det har även blivit att jag träffat två tjejer via internet efter att ha skrivit till hundratals så är det extremt få som har svarat, den senaste var nu flera år sedan. Efter det helt stendött även fast jag idag ändå ser bättre ut än vad jag någonsin tidigare har gjort, men då var jag faktiskt riktigt ful som ung. Nu har jag ändå mognat lite åt det bättre hållet.

Detta eviga misslyckande har fått mig att känna mig som Grinchen och jag har verkligen inget självförtroende alls längre. Jag har inte försökt på ett bra tag nu då jag tappat hoppet totalt.

Jag har även en penis mindre än dom flesta så om det väl kommer någon som gillar en kort introvert kille så måste hon även ha överseende med den. Det är så många defekter som en kvinna måste bortse ifrån för att kunna gilla mig, det känns tufft med den konkurrens som finns idag.

Men jag vill heller inte leva ensam hela livet. Jag har bott ensam i 15 år nu sedan jag flyttade hemifrån och jag vill inte att det blir 15 år till. Hur ska jag lösa detta egentligen?
Det första som slår mig när jag läser din text är,
Du luktar illa, gör du det?
BYT STAD! För fan, för du är såld i stan du bor i, om du ändrar stil så kommer folk bara skratta åt dig.
Nästa fredag är det du som åker du till den största stad du kan komma på, med pengar på fickan, minst 10.000, därefter {på förmiddagen nu) går du in på stans bästa klädbutik och så säger du till expediten; ”Styla mig!” Därefter är det guldläge. Träffar du ingen brud få, då vettefaan!.
Citera
2022-12-26, 13:00
  #93
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Det första som slår mig när jag läser din text är,
Du luktar illa, gör du det?
BYT STAD! För fan, för du är såld i stan du bor i, om du ändrar stil så kommer folk bara skratta åt dig.
Nästa fredag är det du som åker du till den största stad du kan komma på, med pengar på fickan, minst 10.000, därefter {på förmiddagen nu) går du in på stans bästa klädbutik och så säger du till expediten; ”Styla mig!” Därefter är det guldläge. Träffar du ingen brud få, då vettefaan!.
Jag duschar varje dag så nej jag luktar inte illa. Jag bor i Stockholm så det blir svårt att hamna i en större stad. Det svårt är FORTFARANDE att träffa singelkvinnor och sedan att lyckas förföra dessa. Jag fattar inte hur man lyckas.
Citera
2022-12-26, 13:39
  #94
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frosthy
Jag duschar varje dag så nej jag luktar inte illa. Jag bor i Stockholm så det blir svårt att hamna i en större stad. Det svårt är FORTFARANDE att träffa singelkvinnor och sedan att lyckas förföra dessa. Jag fattar inte hur man lyckas.

1. Följ rådet ovan, om att gå till en riktig herrekipering, och gå även till en riktig herrfrisör. Upprätthåll sedan den stilen och frisyren och var jättenoga med hygien och rakvatten. Detta är inte nödvändigt för alla män, men om du nu HAR problem, vilket du har, så måste du göra allt för att förbättra dina chanser. Att veta att man ser hyfsat bra ut och har en tonad icke-fet kropp, gör även under för självförtroendet!

2. Du talar om att "förföra" kvinnor, och jag tycker att du ska sluta tänka så. Dels är begreppet inte särskilt trevligt, det betyder ju att en person lockar eller lurar en person till sex utan ärliga avsikter s.a.s.. Idag behöver avsikten inte vara framtida äktenskap, men väldigt många kvinnor vill ändå inte ha tillfälligt sex utan en relation... Var sig du tror det eller ej! Och att då lura dem till det är fel.

Dessutom kräver förförelsekonster en personlighet som du uppenbarligen inte har. Det märks på 14-åringar, eller rentav tidigare, vilka som kommer att bli en Don Juan som vuxen, och det är uppenbarligen inte du. Och inte många andra heller - det är sällsynt. Så sluta jämföra dig med det (för dig) idealet. Du behöver hitta en blyg och snäll tjej som också har blivit lite tilltufsad av livet - kanske mobbad i skolan och utanför redan där - och som längtar efter kärlek, familj och trygghet.

Sådana hittar du i miljöer dit många ensamma kvinnor söker sig, t.ex. volontärverksamhet (tänk katthem, soppkök), kyrkor (både SvK och olika frikyrkor), studieförbund (tänk kurser som drar många kvinnor, t.ex. språk, humaniora, drejning), vissa typer av musik och dans (t.ex. folkmusik och folkdans - där finns det ett STORT kvinnoöverskott, och kvinnorna är glada över varje ny man som kommer dit och lär sig dansa).
Citera
2022-12-27, 21:39
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frosthy
Jag duschar varje dag så nej jag luktar inte illa. Jag bor i Stockholm så det blir svårt att hamna i en större stad. Det svårt är FORTFARANDE att träffa singelkvinnor och sedan att lyckas förföra dessa. Jag fattar inte hur man lyckas.
Skippa krogen och satsa på kvällskurser istället.
Citera
2022-12-27, 21:40
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frosthy
Ska försöka beskriva mig själv och min situation så gott det går.

Jag är en kille på 36 år som aldrig haft en flickvän, haft samlag en gång och dom gånger jag blivit kysst kan jag räkna på mina fem fingrar. Jag har bara en vän som jag har kontakt med men inte direkt någon riktig vän speciellt inte efter hon fick barn för några år sedan. Jag har inga problem med att bjuda på mig själv, speciellt inte med lite alkohol i blodet. Jag kan lätt vara den som börjar att dansa först och försöka få igång resten av folket på festen, även fast jag vet själv att jag inte kan dansa. Har i övrigt ett jobb jag trivs med och en lägenhet jag trivs med. Är heller inte snål utan har inga problem med att bjuda en tjej på mat och bio en kväll. Är lite gammaldags där och tycker att det är killen som ska göra det. Däremot är jag väldigt lugn av mig vilket kanske inte tjejer gillar. Introvert alltså.

Men jag känner verkligen att det är något som saknas i livet och det är att träffa en tjej jag gillar och som gillar mig som mer än bara vän. Träffade en tjej för för tio år sedan som jag gillade och verkligen gick in för fullt på men hon ville bara vara vän, jag gjorde iallafall allt jag kunde. Jag har försökt, även med andra tjejer.

När det kommer till hur jag ser ut så är jag kort (ca 166cm vit man) och har ett babyface ansikte (jag får visa leg varje gång jag ska köpa en trisslott t.ex och jag ser ut som en gymnasieelev när jag har T-shirt och shorts på sommaren), Min kroppsbyggnad är normal, inte för smal och inte för tjock. Har ganska schyssta kläder och köper kläder som passar mig och frågar även efter hjälp av kvinnliga butiksarbetare för att få tips ibland. Jag är nöjd med mina kläder för längden kan jag ju tyvärr inte göra något åt och det är vad som svider mest för att 9 av 10 tjejer säger att dom vill ha en lång kille.

Till min fördel bor jag i Stockholm vilket gör att det bor mycket människor här jämfört med övriga Sverige och det har även blivit att jag träffat två tjejer via internet efter att ha skrivit till hundratals så är det extremt få som har svarat, den senaste var nu flera år sedan. Efter det helt stendött även fast jag idag ändå ser bättre ut än vad jag någonsin tidigare har gjort, men då var jag faktiskt riktigt ful som ung. Nu har jag ändå mognat lite åt det bättre hållet.

Detta eviga misslyckande har fått mig att känna mig som Grinchen och jag har verkligen inget självförtroende alls längre. Jag har inte försökt på ett bra tag nu då jag tappat hoppet totalt.

Jag har även en penis mindre än dom flesta så om det väl kommer någon som gillar en kort introvert kille så måste hon även ha överseende med den. Det är så många defekter som en kvinna måste bortse ifrån för att kunna gilla mig, det känns tufft med den konkurrens som finns idag.

Men jag vill heller inte leva ensam hela livet. Jag har bott ensam i 15 år nu sedan jag flyttade hemifrån och jag vill inte att det blir 15 år till. Hur ska jag lösa detta egentligen?


Det finns en kvinna för dig därute!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in