Citat:
Ursprungligen postat av
Frosthy
Jag duschar varje dag så nej jag luktar inte illa. Jag bor i Stockholm så det blir svårt att hamna i en större stad. Det svårt är FORTFARANDE att träffa singelkvinnor och sedan att lyckas förföra dessa. Jag fattar inte hur man lyckas.
1. Följ rådet ovan, om att gå till en riktig herrekipering, och gå även till en riktig herrfrisör. Upprätthåll sedan den stilen och frisyren och var jättenoga med hygien och rakvatten. Detta är inte nödvändigt för alla män, men om du nu HAR problem, vilket du har, så måste du göra allt för att förbättra dina chanser. Att veta att man ser hyfsat bra ut och har en tonad icke-fet kropp, gör även under för självförtroendet!
2. Du talar om att "förföra" kvinnor, och jag tycker att du ska sluta tänka så. Dels är begreppet inte särskilt trevligt, det betyder ju att en person lockar eller lurar en person till sex utan ärliga avsikter s.a.s.. Idag behöver avsikten inte vara framtida äktenskap, men väldigt många kvinnor vill ändå inte ha tillfälligt sex utan en relation... Var sig du tror det eller ej! Och att då lura dem till det är fel.
Dessutom kräver förförelsekonster en personlighet som du uppenbarligen inte har. Det märks på 14-åringar, eller rentav tidigare, vilka som kommer att bli en Don Juan som vuxen, och det är uppenbarligen inte du. Och inte många andra heller - det är sällsynt. Så sluta jämföra dig med det (för dig) idealet. Du behöver hitta en blyg och snäll tjej som också har blivit lite tilltufsad av livet - kanske mobbad i skolan och utanför redan där - och som längtar efter kärlek, familj och trygghet.
Sådana hittar du i miljöer dit många ensamma kvinnor söker sig, t.ex. volontärverksamhet (tänk katthem, soppkök), kyrkor (både SvK och olika frikyrkor), studieförbund (tänk kurser som drar många kvinnor, t.ex. språk, humaniora, drejning), vissa typer av musik och dans (t.ex. folkmusik och folkdans - där finns det ett STORT kvinnoöverskott, och kvinnorna är glada över varje ny man som kommer dit och lär sig dansa).