2022-12-27, 21:03
Medlem
Babbelurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Näeee haha. Sålänge man sköter det snyggt, inte trampar någon på tårna, inte tar över någon annans marknad, område, kunder, kör fulspel och blåsningar det är fritt fram. Det är sånt som får en och bli klippt. Vänner blir fiender för man delar inte med sig av vinsten. Man blir pengakåt. EN vän åker in man tar över hans marknad. De knas.

Pengar korrumperar, pengar gör människor giriga, pengar är makt, pengar är en av dem största drivkrafterna.
Pengar är källan till all ondska. Genom pengar uppstår avund, girighet, högmod m.m
Pengar är människans svaghet och människans förfall.
Citera
2022-12-27, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Näeee haha. Sålänge man sköter det snyggt, inte trampar någon på tårna, inte tar över någon annans marknad, område, kunder, kör fulspel och blåsningar det är fritt fram. Det är sånt som får en och bli klippt. Vänner blir fiender för man delar inte med sig av vinsten. Man blir pengakåt. EN vän åker in man tar över hans marknad. De knas.

Ja man ska kunna kontrollera makten man får från pengar!
De flesta kan inte o försvinner snabbt!
Har sett folk som va bra grabbar sen går några år de tror de e odödliga tills 15 åringen dyker upp
Tyvärr jag vet hur människorna blir när de vet att du e på väg uppåt!
Citera
2022-12-27, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Ja men han fick knappast 1 Mille för det.

Jodå det kan han lätt ha fått
Citera
2022-12-27, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babbeluring
Pengar korrumperar, pengar gör människor giriga, pengar är makt, pengar är en av dem största drivkrafterna.
Pengar är källan till all ondska. Genom pengar uppstår avund, girighet, högmod m.m
Pengar är människans svaghet och människans förfall.
Gör man sitt jobb rent och snyggt så kommer du aldrig hamna i problem med folk som pangar en. Jag själv gör lite extrapengar utöver mitt kontorsjobb. Det har inget med knark/sprit att göra. Kan bara säga jag jobbar i fastighetsbranschen. Jag har en vän som sköter all kontakt med dom som gynnas av min position, för detta så delar jag och vännen på pengarna 50/50, trots att det är jag som riskerar. Varför gör jag så? Jo för att min vän vet själv att han kanske bara ska ha 20-30% av summan, men när jag ger han 50% så kommer han tycka att jag är en riktig bra kille och kommer aldrig försöka blåsa mig. Hellre jag tjänar 50% utan huvudvärk, än aty ta 75% och vara girig men då riskera att denna vännen pratar med andra så det blir problem för mig. För som sagt, pengar gör folk giriga, får han 30% så kommer han vilja ha mer, men han vet att han inte kan få mer än 50%, det skulle bara vara konstigt om han ska ha mer pengar än vad den som riskerar får.
Citera
2022-12-27, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Ska du sälja 2 kg uppkuttat i 0.8 g för 700 kr?
Tro mig, det tar tid.

2000 sålda gubbar går att göra på en månad
Citera
2022-12-27, 21:23
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalalMuscle
Tror du verkligen torpederna behöver de pengarna? De flesta sitter redan på 5-10 milj kr belopp inom de här gängen.

Inom vilka gäng? Förortsgängen i Järva? Du kan inte ha läst många FUP:ar En jappning som den på Dumle gör någon ur de här gängen för 100 000, klart de behöver alla pengar de kan få.
Citera
2022-12-27, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Jag hörde några saker om honom Angående våldtäckten också!
Tydligen gav Dumle upp livet redan efter händelsen med tjejen o personen som stog nära honom berättade Dumle att han va på 2g mdma o fick nåt anfall o kunde inte kontrollera sig o gjorde det han gjorde!
Men tydligen ångrade han det som hände o speciellt att alla i hans familj tittade på honom som djävulen!
Han visste att han kommer aldrig få jobb aldrig att nån accepterar det han gjorde eller förlåter honom för det han gjorde för han kunde inte förlåta sig själv helt enkelt!
För Rozh fick han 100g cocain,
Hade han inte gjort fälla för honom hade De dödat honom istället han hade inget val,
Einar fallet det var inte han som fick Svensken mördad han ringde honom flera gånger den dagen o ville träffas för han ville diskutera med honom om musiken o Einar skulle lyfta honom o Einar skulle få skydd av Dp! Dp tror inte på honom på grund av det som hände med Rozh
Dumle fick 200k för intervjun ! Han visste en levande Einar e mer värt!
Att han gick runt varje dag som en zombie kan nog vara för han ville dö!
Han visste att första stället folket kommer leta efter honom e där o då vem som helst vet att du ska inte hälsa på din familj när du lever så!
Men jag tror pengarna tog slut inga mer droger o sanningen kom i kapp honom!
Han ville fira en sista jul med familjen sen hejdå!
Jag fick höra att han försökte inte ens springa bort ingenting
Jag skriver inte detta för folk ska tycka synd om honom men detta förklarar Visa saker!
Sjukt hur kan en kväll där du planerar att ha roligt förstöra hela ditt liv

Ha ha ja det är klart han ångrade sig, han åkte ju fast och det är ju den enda anledningen till att han ångrade sig inte för det han gjorde mot den stackars tjejen. Han har säkert gjort flera sådana grejer utan att åka fast.
Citera
2022-12-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Ja dumle satt på miljoner. Folk snackar varför köpte han inte en lya till sin mamma osv. Mannen det är Dumle.. hela hans familj fear nobody! De är rinkeby tills dom dör. Hans mamma älskar Rinkeby. Precis som Zlatans mamma bor kvar i Rosengård. Folk förstår inte här. Lol

Blir lite svårt och köpa lägenhet med kontanter som garanterat är knarkpengar eller annat skumt
Citera
2022-12-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Det är blandat, men många har som du säger växt upp här eller är födda här.

Men om ens föräldrar kommer från en annan kultur och ALLA som bor runt i kring en och man har far- och morföräldrar (kusiner, farbröder, morbröder, fastrar och fan och hans moster) som påverkar ens uppväxt så blir knappast resultatet att man anpassar sig till vår kultur och blir en väl fungerande svensk.

Din kommentar ändrar inget, kommer man hit och fortsätter fullt ut att leva efter sin forna kultur så kommer det att skapa problem, ju fler som kommit hit samtidigt OCH bosätter sig nära varandra, desto större blir problemen/konflikterna.
"Punkt", för att citera en inte okänd polischef...
Om de följde sina föräldrar, morbröder, kusiner mm skulle de jobba på pizzeria, arabisk mataffär, köra buss, taxi mm

Men nej de blev påverkade av gangster musik, filmer här i Sverige och blev gangsters i stället sälja knark till svenskar 😔
Citera
2022-12-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Dom hade gjort inbrott hos Dumble, om dom visste om att han hade så mycket pengar.

Ja, det är många som hade gjort inbrott för såna summor...
Citera
2022-12-27, 21:55
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blazer92
Gör man sitt jobb rent och snyggt så kommer du aldrig hamna i problem med folk som pangar en. Jag själv gör lite extrapengar utöver mitt kontorsjobb. Det har inget med knark/sprit att göra. Kan bara säga jag jobbar i fastighetsbranschen. Jag har en vän som sköter all kontakt med dom som gynnas av min position, för detta så delar jag och vännen på pengarna 50/50, trots att det är jag som riskerar. Varför gör jag så? Jo för att min vän vet själv att han kanske bara ska ha 20-30% av summan, men när jag ger han 50% så kommer han tycka att jag är en riktig bra kille och kommer aldrig försöka blåsa mig. Hellre jag tjänar 50% utan huvudvärk, än aty ta 75% och vara girig men då riskera att denna vännen pratar med andra så det blir problem för mig. För som sagt, pengar gör folk giriga, får han 30% så kommer han vilja ha mer, men han vet att han inte kan få mer än 50%, det skulle bara vara konstigt om han ska ha mer pengar än vad den som riskerar får.

Låter som din vän är bra mycket smartare än vad du är. Du tar ”risken” och han tjänar 50% riskfritt. Bra deal - för honom.
Citera
2022-12-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Om de följde sina föräldrar, morbröder, kusiner mm skulle de jobba på pizzeria, arabisk mataffär, köra buss, taxi mm

Men nej de blev påverkade av gangster musik, filmer här i Sverige och blev gangsters i stället sälja knark till svenskar 😔

Dom säljer inte bara knark till svenskar. Jag är född och uppvuxen i Rinkeby och kan säga det finns ingen ursäkt alls till att bli kriminell i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in