2022-12-27, 16:15
Medlem
Ejekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tar en dag i taget. Rätt som det är så finns det mer varaktiga vaccin på marknaden. Viruset kan också få förändrade egenskaper.

Att kalla personer som tog sina sprutor för 2 år sedan för "fullvaccinerade" känns ju galet då vi vet att varaktigheten inte är så lång, utan snarare bara handlar om några månader. Jag lever nog inte om 40 år vare sig med eller utan sprutor.

Varför skulle medicinbolagen vilja producera vaccin med längre varaktighet? Då försvinner ju premissen att kunna sälja enorma mängder över flera år?
Citera
2022-12-27, 16:30
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ejekt
Varför skulle medicinbolagen vilja producera vaccin med längre varaktighet? Då försvinner ju premissen att kunna sälja enorma mängder över flera år?

Dessutom vill de sälja antivirala för 10000 kr per kur.... Nä, som du säger hade det inneburit stora negativa ekonomiska konsekvenser om vaccinindustrin utvecklat ett effektivare vaccin.
Citera
2022-12-27, 17:16
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Regeringen och FHM manar till vaccinering. Tyvärr talar de många gånger inför döva öron. Folk verkar föredra restriktioner. Vad för slags restriktioner kan bli aktuella?

Jag tror att folk vid det här laget inte lyssnar så mycket på frivilliga åtgärder och uppmaningar. Det krävs nog mer ingripande åtgärder som nedsläkt kollektivtrafik, stängda krogar och utegångsförbud efter klockan 19. Det är enda chansen om vi ska få stopp på covid.
Tror du det går att få stopp på covid? Är du tokig? Det är orealister som du som är problemet.
Citera
2022-12-27, 17:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Till och med kineserna har nu gett upp att stoppa covid så vem skulle på allvar vilja försöka igen?

Nä, några nya restriktioner kan de glömma.

Utvecklingen i Kina har ju varit katastrofal sedan de släppte på smittan.
Citera
2022-12-27, 17:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ejekt

Skulle ett bolag tillverka ett sådant vaccin skulle de tjäna enorma pengar. På dig låter det som vaccintillverkarna befinner sig i en monopolsituation.
Citera
2022-12-27, 17:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Tror du det går att få stopp på covid? Är du tokig? Det är orealister som du som är problemet.

Alternativet är att vi dör allihopa.
Citera
2022-12-27, 17:35
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Utvecklingen i Kina har ju varit katastrofal sedan de släppte på smittan.

Nä, det är ingen katastrof att folk går omkring o e lite snuvig.

Nu ser kineserna fram emot att kunna börja resa igen. Så väldigt positiv utveckling i Kina.
Citera
2022-12-27, 17:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nä, det är ingen katastrof att folk går omkring o e lite snuvig.

Nu ser kineserna fram emot att kunna börja resa igen. Så väldigt positiv utveckling i Kina.

Sjukhusen är överfyllda. 5000 personer dör varje dygn. Folk får långvariga besvär, utvecklar diabetes, hjärndimma, får blodproppar i lever, hjärna ich hjärta.
Citera
2022-12-27, 17:56
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Inte på grund av viruset väl? Ingen lever för evigt, men det beror inte på viruset.
Citera
2022-12-27, 18:03
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Sjukhusen är överfyllda. 5000 personer dör varje dygn. Folk får långvariga besvär, utvecklar diabetes, hjärndimma, får blodproppar i lever, hjärna ich hjärta.

Om du kallar det för katastrof är jag rädd att du behöver öva på din ordförståelse.

30 000 personer dör i Kina en vanlig dag. Ingen större skillnad nu. Jag föreslår också att du lär dig skillnaden mellan antal döda och överdödlighet så att du slipper vara så förvirrad.
Citera
2022-12-27, 18:05
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Jaså covid har 100% dödlighet nu?

Kan du länka till den vetenskapliga studien som visar att alla kommer dö av covid om vi inte stänger ner samhället, tack?
Citera
2022-12-27, 18:28
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Om du kallar det för katastrof är jag rädd att du behöver öva på din ordförståelse.

30 000 personer dör i Kina en vanlig dag. Ingen större skillnad nu. Jag föreslår också att du lär dig skillnaden mellan antal döda och överdödlighet så att du slipper vara så förvirrad.

Det spelar ingen roll. Enligt dig har ingen dött för att folk dör ändå. Sjukt resonemang som är fullständigt obegripligt. Ingen har dött av någonting någon gång för att alla ska dö någon gång ändå....
Tycker du har en oerhört märklig syn på livet, döden och sjukdomar som leder till döden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in