• 1
  • 2
2022-12-27, 10:09
Medlem
Länk: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-och-padelbana

"MARBELLA. Svensk utbildning och små klasser – och en skolgård med konstgräs, pool och padelbana.
För det får svenska föräldrar i Marbella betala upp till 80 000 kronor per år."

”Många av de riktigt bra skolorna i Sverige har långa köer och det är svårt att komma in. Har man då möjligheten och är sugen på att testa något nytt så flyttar man hit”, säger rektor Sara Viljosson.

"Mia Andersson leker på gräsmatten med sonen Alex, 3. Hon säger att hon testat både den brittiska och spanska skolan för sina två äldre pojkar, men att hon inte var nöjd. ”Utemiljön var viktig för oss.”"

"Sandra Wallin och hennes man Sebastian flyttade till Spanien i somras tillsammans med barnen Vincent, 6, och Angeline, 5. ”Att det fanns en svensk skola var viktigt för oss.”"

--------------------------------------------------

Är detta framtiden för våra nya generation av ungdomar?

Föräldrarna flyr landet för skolorna är bättre?

Positiv att dom lär sig svenksa men dom lär sig då landets kultur mer än den svenska kulturen.
Elit samlas och bygger kontakter men återvänder dom till SVerige med dessa kunskaper?

Vad säger ni?
Skulle ni fly landet och pumpa ut 80-100k för utbildning i ett annat land?
Senast redigerad av qwixx 2022-12-27 kl. 10:52. Anledning: Glömt lägga länken till informationen
Citera
2022-12-27, 10:35
Avstängd
Skulle inte fly till marbella iaf.

Vad vill dom undvika? Kriminalitet? Den e mins lika hög i marbella haha!

När barnen blir 16 så håller dom garanterat på med droger och andra kriminella saker om man ör uppväxt i marbella.
Citera
2022-12-27, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwixx
"MARBELLA. Svensk utbildning och små klasser – och en skolgård med konstgräs, pool och padelbana.
För det får svenska föräldrar i Marbella betala upp till 80 000 kronor per år."

”Många av de riktigt bra skolorna i Sverige har långa köer och det är svårt att komma in. Har man då möjligheten och är sugen på att testa något nytt så flyttar man hit”, säger rektor Sara Viljosson.

"Mia Andersson leker på gräsmatten med sonen Alex, 3. Hon säger att hon testat både den brittiska och spanska skolan för sina två äldre pojkar, men att hon inte var nöjd. ”Utemiljön var viktig för oss.”"

"Sandra Wallin och hennes man Sebastian flyttade till Spanien i somras tillsammans med barnen Vincent, 6, och Angeline, 5. ”Att det fanns en svensk skola var viktigt för oss.”"

--------------------------------------------------

Är detta framtiden för våra nya generation av ungdomar?

Föräldrarna flyr landet för skolorna är bättre?

Positiv att dom lär sig svenksa men dom lär sig då landets kultur mer än den svenska kulturen.
Elit samlas och bygger kontakter men återvänder dom till SVerige med dessa kunskaper?

Vad säger ni?
Skulle ni fly landet och pumpa ut 80-100k för utbildning i ett annat land?

Jag är högst tveksam till att dom någonsin kommer att flytta tillbaka till Sverige. Det här är bara början på svenskarnas flykt från Sverige.

i 20 år har svenskarna lämnat sina bostadsområden när invandrarna vält in här. Man har sökt sig till svenskare områden och ut på landet. Man har sökt trygghet, bättre skolor och lekkamrater till sina barn och man har velat förlänga känslan av att bo i sverige.

Men dessa områden är väldigt få 2022 och när muslimerna nu tagit sig in till maktpositioner och beslutsfattande positioner ser svensken inte sitt gamla Sverige. Man ser ökad korruption, gängvåld, gruppvåldtäkter, en begynnande kollaps av samhället, sämre skola, sämre sjukvård osv.

Om landet inte längre är vårt och jag inte känner igen mig.. varför i helvete ska jag bo i kylan med minusgrader och kolmörker halva året.

Det här är bara början!
Citera
2022-12-27, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smileyfejs
Skulle inte fly till marbella iaf.

Vad vill dom undvika? Kriminalitet? Den e mins lika hög i marbella haha!

När barnen blir 16 så håller dom garanterat på med droger och andra kriminella saker om man ör uppväxt i marbella.

Samma som här då! Fast med ett skönare klimat! Marabella vinner.
Citera
2022-12-27, 10:44
Medlem
Astralhopps avatar
Det är över 300 soldagar per år på solkusten
Citera
2022-12-27, 10:48
Medlem
holmiums avatar
Detta är idag det enda sättet att hindra Svenska staten och dess kommuner från att hjärntvätta och förstöra dina barns framtid.
Det gäller dock att rädda barnen redan från tidigt ålder så dom inte hamnar i hjärntvätt på kommunala dagis.

Kostnaden på 100k för att rädda ett barn från statens och kommunernas hjärntvätt och förstörelse av unga personers personlighet är ett piss i havet i sammanhanget.
Citera
2022-12-27, 10:50
Medlem
TonyBergmans avatar
Många artiklar senaste dagarna om hur över medelklassen flyttar ner till solkusten.

Jag förstår dom. Har samma planer senare i livet.

Sverige kommer verkligen gå åt helvete. De som betalar mest skatt flyr (jag förstår).
Vem ska försörja alla nysvenskar och andra parasiter?

Spannien välkomnar svenskar(riktiga svenskar) med öppna armar. De som kommer har pengar och är skötsamma.

Just nu när man kan jobba så enkelt på distans.
Va fan varannan börsVD på Stockholmbörsen bor eller flyttar dit nu. Snart är bolagen där med och vipps så försvinner ytterligare miljarder i skatteintäkter.
Citera
2022-12-27, 10:51
Medlem
Det är mindre än vad skolan kostar i Sverige, fast det går på skatten här då.

115000 kostar en elev i svensk skola
https://www.lararen.se/grundskollara...ir-allt-dyrare
Citera
2022-12-27, 11:00
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
]Många artiklar senaste dagarna om hur över medelklassen flyttar ner till solkusten. [/b]

Jag förstår dom. Har samma planer senare i livet.

Sverige kommer verkligen gå åt helvete. De som betalar mest skatt flyr (jag förstår).
Vem ska försörja alla nysvenskar och andra parasiter?

Spannien välkomnar svenskar(riktiga svenskar) med öppna armar. De som kommer har pengar och är skötsamma.

Just nu när man kan jobba så enkelt på distans.
Va fan varannan börsVD på Stockholmbörsen bor eller flyttar dit nu. Snart är bolagen där med och vipps så försvinner ytterligare miljarder i skatteintäkter.

Dom människorna som har röstat för det här Sverige väljer att flytta när dom ser hur det blev. Vilka jävla hycklare, stanna kvar för fan och låt barnen växa upp i det samhället ni har röstat fram.
Citera
2022-12-27, 11:14
Medlem

Om det är priset man hänger upp sig på så är det inte gratis att ha ungarna på kommunala dagis/fritids i Sverige heller.
Som exempel så kostar första barnet runt 14 000 kr/år att ha på dagis.
Till detta så kommer det sedan även massa generella skatter, sådant du slipper i Spanien.

Så är det så dyrt att låta sina ungar gå i skolan i andra länder? Det kanske går på ett ut när du slipper skyhöga elskatter, skatter på drivmedel, hus, inkomst o alla andra sjukt höga skatter?
Spanien har dessutom bra förhandlare och lyckades försnilla till sig en del av de 150 000 000 000 kr som Sverige skänkte till EUs coronafond. Så man åker tydligen gratis buss och nu skall även fyradagars-vecka införas i Spanien. Allt detta med svenska skattepengar

Men skulle jag flytta till Spanien för allt detta? Nej!
Däremot är jag för lägre skatt i Sverige och att skattepengarna går till vettiga saker, vilket det inte direkt gör idag.
Citera
2022-12-27, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris-Phris
Det är mindre än vad skolan kostar i Sverige, fast det går på skatten här då.

115000 kostar en elev i svensk skola
https://www.lararen.se/grundskollara...ir-allt-dyrare

Det där är inte riktigt sant.
Är det skolpengen eller den faktiska elevkostnaden?

För när skolan får mer pengar så höjs även den kommunala lokalhyran. Pengarna snurrar bara runt men kommer inte eleven till gagn.
Lärarna får inte högre löner och man får inte bättre utbildningsmaterial.
Citera
2022-12-27, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar

Om det är priset man hänger upp sig på så är det inte gratis att ha ungarna på kommunala dagis/fritids i Sverige heller.
Som exempel så kostar första barnet runt 14 000 kr/år att ha på dagis.
Till detta så kommer det sedan även massa generella skatter, sådant du slipper i Spanien.

Så är det så dyrt att låta sina ungar gå i skolan i andra länder? Det kanske går på ett ut när du slipper skyhöga elskatter, skatter på drivmedel, hus, inkomst o alla andra sjukt höga skatter?
Spanien har dessutom bra förhandlare och lyckades försnilla till sig en del av de 150 000 000 000 kr som Sverige skänkte till EUs coronafond. Så man åker tydligen gratis buss och nu skall även fyradagars-vecka införas i Spanien. Allt detta med svenska skattepengar

Men skulle jag flytta till Spanien för allt detta? Nej!
Däremot är jag för lägre skatt i Sverige och att skattepengarna går till vettiga saker, vilket det inte direkt gör idag.
Det är likadant överallt. Sverige betalar och tror att samma skulle gjorts om det var vi som behövde stöd. Den dagen kommer vi få lära oss vad solidaritet betyder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in