2022-12-27, 08:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.expressen.se/nyheter/covid-okar-regeringen-utesluter-inte-restriktioner/

Restriktioner kan bli aktuellt.

Regeringen och FHM manar till vaccinering. Tyvärr talar de många gånger inför döva öron. Folk verkar föredra restriktioner. Vad för slags restriktioner kan bli aktuella?

Jag tror att folk vid det här laget inte lyssnar så mycket på frivilliga åtgärder och uppmaningar. Det krävs nog mer ingripande åtgärder som nedsläkt kollektivtrafik, stängda krogar och utegångsförbud efter klockan 19. Det är enda chansen om vi ska få stopp på covid.
Citera
2022-12-27, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Regeringen och FHM manar till vaccinering. Tyvärr talar de många gånger inför döva öron. Folk verkar föredra restriktioner. Vad för slags restriktioner kan bli aktuella?

Jag tror att folk vid det här laget inte lyssnar så mycket på frivilliga åtgärder och uppmaningar. Det krävs nog mer ingripande åtgärder som nedsläkt kollektivtrafik, stängda krogar och utegångsförbud efter klockan 19. Det är enda chansen om vi ska få stopp på covid.
Ja, för det har fungerat riktigt bra i Kina. Eller hur var det?
Citera
2022-12-27, 08:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnar76
Ja, för det har fungerat riktigt bra i Kina. Eller hur var det?

Jag tror inte att så många i Kina har ett färskt vaccinationsskydd med uppdaterat omikronvaccin. De är dessutom mycket tätbefolkade så allt blir svårare där.
Citera
2022-12-27, 09:44
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Jag tror inte att så många i Kina har ett färskt vaccinationsskydd med uppdaterat omikronvaccin. De är dessutom mycket tätbefolkade så allt blir svårare där.

Kan du berätta mer om din vaccinhistorik o vaccinationsplan?

Vad jag förstått så planerar du 7 sprutor mrna om året o planerar leva 40 år till. Så totalt 280 mrna sprutor i din kalender om jag förstår det rätt.

Missar du en av dessa sprutor så är du inte "fullvaccinerad" längre.

Du borde kontakta Pfizers marknadsavdelning. De kan använda dig i sin reklam?
Citera
2022-12-27, 10:00
Avslutad
Det är The powers that were som skapat ”viruset” men även skapat ”vaccinen”

Det vi ser i världen idag beror på bankkarteller och korruption. Med media som vapen för att vilseleda och skrämmas.

Dom kommer hitta på all möjlig terror på olika sätt mot mänskligheten.

Pengasystemet är korrupt och mänskligheten vaknar nu i större antal till verkligheten. Denna ”kabal” försökte även med censur.

Men dom har redan förlorat, därför ökar dom attackerna mot mänskligheten. Dom kan inte lösa det dom själva skapat.

Koalitionen av Rule Of Law är det som gäller utan korruption.

Detta är vad Corona, covid, Ukr vs Ryss, censur etc handlar om.

Flera korrupta familjer med olika sällskap som haft kontroll över världen via media, politik, universitet, forskare, vetenskap, historia osv.

Problemet är att denna grupp äger media och ger inte mänskligheten någon sanning om vad som pågår.
Citera
2022-12-27, 10:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Kan du berätta mer om din vaccinhistorik o vaccinationsplan?

Vad jag förstått så planerar du 7 sprutor mrna om året o planerar leva 40 år till. Så totalt 280 mrna sprutor i din kalender om jag förstår det rätt.

Missar du en av dessa sprutor så är du inte "fullvaccinerad" längre.

Du borde kontakta Pfizers marknadsavdelning. De kan använda dig i sin reklam?

Jag tar en dag i taget. Rätt som det är så finns det mer varaktiga vaccin på marknaden. Viruset kan också få förändrade egenskaper.

Att kalla personer som tog sina sprutor för 2 år sedan för "fullvaccinerade" känns ju galet då vi vet att varaktigheten inte är så lång, utan snarare bara handlar om några månader. Jag lever nog inte om 40 år vare sig med eller utan sprutor.
Citera
2022-12-27, 10:46
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INBILLNING
Jag tar en dag i taget. Rätt som det är så finns det mer varaktiga vaccin på marknaden. Viruset kan också få förändrade egenskaper.

Att kalla personer som tog sina sprutor för 2 år sedan för "fullvaccinerade" känns ju galet då vi vet att varaktigheten inte är så lång, utan snarare bara handlar om några månader. Jag lever nog inte om 40 år vare sig med eller utan sprutor.

Jag tycker också du skall överväga annan medicinering. Att ständigt gå oroa sig och måla upp den ena skräckvisionen efter den andra som inte stämmer med fakta utan har sina rötter i mental ohälsa i första hand skall för din egen skull men även för andra i din omgivning medicineras. Ångestdämpande tror jag skulle tona ned dessa tankar. Du skall ju veta att det handlar ju inte bara om dig själv utan den oro du sprider till andra. Oro och ångest påverkar ju dessutom en person fysiskt och kan medverka till ett sämre immunförsvar, ökat blodtryck bla, vilket skulle kunna påverka sjukdomsförloppet vid en infektion som covid tex. Inte vill du vara ansvarig för detta? Jag vet att du har ett engagemang för din omgivning och deras hälsa så betänk detta grundligt.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2022-12-27 kl. 10:49.
Citera
2022-12-27, 10:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Jag tycker också du skall överväga annan medicinering. Att ständigt gå oroa sig och måla upp den ena skräckvisionen efter den andra som inte stämmer med fakta utan har sina rötter i mental ohälsa i första hand skall för din egen skull men även för andra i din omgivning medicineras. Ångestdämpande tror jag skulle tona ned dessa tankar. Du skall ju veta att det handlar ju inte bara om dig själv utan den oro du sprider till andra. Oro och ångest påverkar ju dessutom en person fysiskt och kan medverka till ett sämre immunförsvar, ökat blodtryck bla, vilket skulle kunna påverka sjukdomsförloppet vid en infektion som covid tex. Inte vill du vara ansvarig för detta? Jag vet att du har ett engagemang för din omgivning och deras hälsa så betänk detta grundligt.

Jag tycker inte man ska försöka invagga folk i falsk trygghet. Man måste våga säga som det är.
Citera
2022-12-27, 11:10
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INBILLNING
Jag tycker inte man ska försöka invagga folk i falsk trygghet. Man måste våga säga som det är.

Jag är övertygad att med lämplig medicinering så kommer ditt "säga som det är" vara radikalt annorlunda. Det är inte bra att sprida oro och ångest runt omkring sig än mindre för sig själv. Din mentala hälsa är lika viktig som din fysiska hälsa och samverkar dessutom. Är du skeptiskt till den moderna farmakologiska utvecklingen vad det gäller inriktningen på bla ångestdämpande medicinering?
Jag kan meddela dig att dom är både säkra och ytterst effektiva.

MVH
Citera
2022-12-27, 14:08
Medlem
Citat:

Utegångsförbud kommer nog aldrig bli på tal men däremot det övriga du nämnde.
Citera
2022-12-27, 16:09
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Jag är övertygad att med lämplig medicinering så kommer ditt "säga som det är" vara radikalt annorlunda. Det är inte bra att sprida oro och ångest runt omkring sig än mindre för sig själv. Din mentala hälsa är lika viktig som din fysiska hälsa och samverkar dessutom. Är du skeptiskt till den moderna farmakologiska utvecklingen vad det gäller inriktningen på bla ångestdämpande medicinering?
Jag kan meddela dig att dom är både säkra och ytterst effektiva.

MVH

Tror säkert läkemedelsindustrin kan tänka sig att införa ett begrepp "fulldämpad" för de som regelbundet tar ångestdämpande.

Ett bevis likt covidbevis borde finnas. Benzobevis

För att säkerställa att det är lugnt o fint i samhället kräver vi benzobevis för allt resande o alla jobb;-)

Läkemedelsindustrin garanterar såklart att medicinerna är "säkra o effektiva".
Citera
2022-12-27, 16:12
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Till och med kineserna har nu gett upp att stoppa covid så vem skulle på allvar vilja försöka igen?

Nä, några nya restriktioner kan de glömma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in