2022-12-25, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Tror inte precis du kan göra mycket. Här du av dig till avdelningen han sitter på kommer de inte svara, sekretess och sånt du vet.

Däremot verkar alla tro att alla på rättpsyk är farliga, vet killar som är bipolära eller har andra psykiska problem som gjort något bus under något skov. Typ en bekant snodde pengar från en släkting när han var manisk och hamnade på rättpsyk. Hade inte precis gett fängelse om han var frisk.

Han knarka lite innan han åkte in, på avdelningen verkar han utvecklat ett tungt missbruk. Det flödar av droger, skulle jag någonsin behöva en ny langare så har man förstått att rättpsyk är som ett dagis för nsrkomamäner.

Första tiden där var han neddrogad av diverse psykofarmaka. Sista tiden var det allt från Weed till sub och tjack.

Beror nog på var man bor men, vet inte precis hur du skulle komma i kontakt med någon som sitter där. Svängde förbi någon gång med uen liten påse haribo-nappar och en red bull.
Personalen var bra otrevlig och anklaga mig för att försöka smuggla in något. Medan man kunde se ena skötaren snorta linor med någon intagen....

Fuck höra senare att personslen ätit upp godiset. Hade jag vetat det hade jag väl droppat LSD i påsen...

Men det är rätt märkligt att vilja ragga på rättpsyk. Är det något kontrollbehov att du vill veta vad snubben finns om dagarna?

Haha, inget kontrollbehov alls, vill mest skicka beundrarpost. Men får nog släppa det, var mer komplicerat än vad jag trodde.
Citera
2022-12-26, 00:34
Avslutad
Give du upp bara sådär? Så det var inte så viktig som du fick det till att framstå, eller ditt livs kärlek?

Vilken besvikelse !
Citera
2022-12-26, 02:17
Medlem
Rutger.Jonakers avatar
För några år sedan var jag tillsammans med en tjej som jobbade på rättspsyk där människor med särskild utskrivnadsprövning satt (riktiga galningar med andra ord, många morddömda). Lär du känna någon som jobbar där så är risken att den snackar bredvid mun, hennes kollegor gjorde det hela tiden, hon var rätt förbannad att ingen höll sekretessen. Sedan springer dessa dårar ute på obevakad permis med jämna mellanrum, så bara du vet vilken stad det gäller så lär han vara ute och vandra i närområdet förr eller senare. Kan har ändrats under senare år, men då (runt 5 år sedan) så var rutinerna relativt slappa...
Citera
2022-12-26, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutger.Jonaker
För några år sedan var jag tillsammans med en tjej som jobbade på rättspsyk där människor med särskild utskrivnadsprövning satt (riktiga galningar med andra ord, många morddömda). Lär du känna någon som jobbar där så är risken att den snackar bredvid mun, hennes kollegor gjorde det hela tiden, hon var rätt förbannad att ingen höll sekretessen. Sedan springer dessa dårar ute på obevakad permis med jämna mellanrum, så bara du vet vilken stad det gäller så lär han vara ute och vandra i närområdet förr eller senare. Kan har ändrats under senare år, men då (runt 5 år sedan) så var rutinerna relativt slappa...

Ja alltså, sekretess fungerar inte inom någon offentlig verksamhet. Har bekanta inom allt från kriminalvård (OK de har jag inte hört något om specifika personer ifrån), sjukvård, socialtjänsten och allt möjligt.

Jobbade själv inom det privata och hade "en hel del" hemligstämplat och med olika säk klass, ofta inget spännande bör jag väl tillägga. Men har hört klassad info från allt från MSB till politikernas finrum, SÄPO och, ja offentlig anställda oavsett om de jobbar inom vård/omsorg eller med rikets säkerhet går knappt att prata med utan att få höra något man inte borde. Just inom vården finns det många sätt att prata om patienter utan att bryta sekretessen formellt, var bland det första de lärde oss på LÄK.

Rättspsyk är vad jag hört (har bara stått utanför dörren och lämnat godis) väldigt varierande. I mindre städer kan det vara mycket pundare (iofs samma med all sluten psykiatrisk vård, främst alkoholister eller pillertrillare med recept) och småtjuvar och kriminella , inte mycket mord i små samhällen än trots allt.

Men, får känslan att TS är intresserad av någon "kändis" som gjort något värt att uppmärksamma. Samma mönster inom kriminalvården, det spelar ingen roll vad de intagna gjort, hur många kvinnor som dyker upp i väntrummen beror mer på hur omskrivna de är än utseende, ålder eller vad de är dömda för.

Det lär inte vara Bosse 53 som slutade ta sin Litium, blev hypomanisk och började med stölder och blev hotfull och våldsam när väktarna tog han med en flaska Koskenkorva i väskan...

Hybristofilia helt enkelt. Ja TS, det kanske kittlar till när du tänker på denna farliga man och det han gjort. Men är han tillräckligt känd lär du ha konkurrens.

Däremot vet jag inte om de har umgänge och träffar på rättspsyk, kanske bättre att sikta in dig på någon kvinnomisshandlare vid ditt lokala fängelse. Även där gäller samma princip, han lär ha ett antal "besökare" per vecka. Inte sällan deras partner (om hon överlevt) och en 3-7st älskarinnor. Är det något klagomål jag hört ofta från kriminalvården är det hur jobbigt det är att schemalägga avakummens alla KKs...
Citera
2022-12-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ja alltså, sekretess fungerar inte inom någon offentlig verksamhet. Har bekanta inom allt från kriminalvård (OK de har jag inte hört något om specifika personer ifrån), sjukvård, socialtjänsten och allt möjligt.

Jobbade själv inom det privata och hade "en hel del" hemligstämplat och med olika säk klass, ofta inget spännande bör jag väl tillägga. Men har hört klassad info från allt från MSB till politikernas finrum, SÄPO och, ja offentlig anställda oavsett om de jobbar inom vård/omsorg eller med rikets säkerhet går knappt att prata med utan att få höra något man inte borde. Just inom vården finns det många sätt att prata om patienter utan att bryta sekretessen formellt, var bland det första de lärde oss på LÄK.

Rättspsyk är vad jag hört (har bara stått utanför dörren och lämnat godis) väldigt varierande. I mindre städer kan det vara mycket pundare (iofs samma med all sluten psykiatrisk vård, främst alkoholister eller pillertrillare med recept) och småtjuvar och kriminella , inte mycket mord i små samhällen än trots allt.

Men, får känslan att TS är intresserad av någon "kändis" som gjort något värt att uppmärksamma. Samma mönster inom kriminalvården, det spelar ingen roll vad de intagna gjort, hur många kvinnor som dyker upp i väntrummen beror mer på hur omskrivna de är än utseende, ålder eller vad de är dömda för.

Det lär inte vara Bosse 53 som slutade ta sin Litium, blev hypomanisk och började med stölder och blev hotfull och våldsam när väktarna tog han med en flaska Koskenkorva i väskan...

Hybristofilia helt enkelt. Ja TS, det kanske kittlar till när du tänker på denna farliga man och det han gjort. Men är han tillräckligt känd lär du ha konkurrens.

Däremot vet jag inte om de har umgänge och träffar på rättspsyk, kanske bättre att sikta in dig på någon kvinnomisshandlare vid ditt lokala fängelse. Även där gäller samma princip, han lär ha ett antal "besökare" per vecka. Inte sällan deras partner (om hon överlevt) och en 3-7st älskarinnor. Är det något klagomål jag hört ofta från kriminalvården är det hur jobbigt det är att schemalägga avakummens alla KKs...

Ja, jag tror jag satsar på Martin Jonsson istället. Lättare att få tag i honom tror jag än i denna man, hur fin han än är. Nåväl, man kan inte få allt man pekar på. Allt gott!
Citera
2022-12-26, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chockemegently
Give du upp bara sådär? Så det var inte så viktig som du fick det till att framstå, eller ditt livs kärlek?

Vilken besvikelse !

Får drömma vidare tyvärr, orkar inte leta rätt på mannen ifråga. Följer media så länge och hoppas få reda på nått nytt om honom där. Beundra på avstånd u know.
Citera
2022-12-26, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutger.Jonaker

Vet ingenting, han kan lika gärna sitta på Sundsvall som Växjö. Troligtvis sistnämnda men för långt bort. Permis lär dröja så får släppa detta. Tack iallafall!
Citera
2022-12-26, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzypuff
Vet ingenting, han kan lika gärna sitta på Sundsvall som Växjö. Troligtvis sistnämnda men för långt bort. Permis lär dröja så får släppa detta. Tack iallafall!

Blir nyfiken vad som gör en kvinna intresserad i ett potentiellt farligt psykfall.

Hur väcktes ditt intresse och, ja vad är det som lockar egentligen?

Vore intressant att iaf försöka förstå, förstår konceptet att attraheras av antisociala drag ut ett evolutionär psykologiskt perspektiv men, ja det säger inte mycket om själva upplevelsen.

Växjö var väl känt för sin bristande säkerhet för ett antal år sedan? Mördare som rymde till höger och vänster under övervakade permisioner. Iofs borde de väl betyda att de idag är extra strikta, vet inte utan spekulerar.
Citera
2022-12-26, 17:53
Medlem
Citat:
Blir nyfiken vad som gör en kvinna intresserad i ett potentiellt farligt psykfall.

Vore intressant att iaf försöka förstå, förstår konceptet att attraheras av antisociala drag ut ett evolutionär psykologiskt perspektiv men, ja det säger inte mycket om själva upplevelsen.

Växjö var väl känt för sin bristande säkerhet för ett antal år sedan? Mördare som rymde till höger och vänster under övervakade permisioner. Iofs borde de väl betyda att de idag är extra strikta, vet inte utan spekulerar.

Är nog ganska lätt, bruden är väl ett benso tuggande missfoster.
Citera
2022-12-26, 19:21
Medlem
Citat:

Först och främst är han väldigt attraktiv både vad gäller yttre och inre egenskaper (enligt mina preferenser). Han har allt jag söker hos en framtida partner helt enkelt, (förutom att han sitter inlåst).

Men om man ska gå lite djupare så handlar det troligtvis om att jag har vuxit upp med såna här människor och känner trygghet i deras närhet eftersom det är något jag känner igen och vet hur jag ska förhålla mig till. Jag har alltid dragits till samhällets "mörka sida" och de individer som lever i den verkligheten. Lika barn leka bäst i guess.
Citera
2022-12-26, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glennglock
Är nog ganska lätt, bruden är väl ett benso tuggande missfoster.

Varken eller faktiskt!
Citera
2022-12-26, 23:25
Medlem
Rutger.Jonakers avatar
Citat:

Ja, jag vet ju bara hur det fungerar där hon jobbade. Men där fanns olika avdelningar. Småkriminella narkomaner med psykproblem hamnade på en och riktigt farliga på en annan. Min före detta jobbade på "farliga" sidan. Där var det fråga om människor som mer eller mindre var totalt borta från verkligheten, tänk personer som exempelvis trodde att exempelvis kära frugan, som han huggit ihjäl med 150+ knivhugg, fortfarande levde och ville hem till henne. Den typen av psykfall.

Sedan vet jag också genom mitt jobb gott om kvinnliga krimvårdare som haft ihop det med klienter eller före detta klienter. Enligt min mening borde det vara grund för avsked eftersom det äventyrar säkerheten på anstalten. Detta beteende med alla kärleksbrev till brutala mördare får mig dock att kraftigt ifrågasätta evolutionsteorin. Vi människor verkar inte ha utvecklats sedan stenåldern vad gäller överlevnadsinstinkt och självbevarelse.
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzypuff
Permins dröjer sällan, i alla fall inte där min före detta jobbade. "Jag vill köpa cigaretter". Svaret: "Okej, Bosse. Visserligen halshögg du din mamma och våldtog hennes huvudlösa lik, men du har ju inte dödat någon den veckan du varit här nu, så ut och handla med dig. Var tillbaka till klockan 3 bara."

I övrigt funderar jag på om du inte krånglar till det i onödan. Med tanke på männen du verkar dras till vore det kanske bra att skippa mellanhänder och ta livet av dig själv istället. Skämt åsido, du skulle nog egentligen behöva en hel del vård själv. Detta sagt av ren omtanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in