2022-12-26, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rismedbanan
Vad händer?😳
Skickliga är ni iallafall

Det är vad du vill tro. För att du köpte att lilla Nils var en riktig gangster istället för den bluffen han var. Vem ska hämnas Einar. Dumle var jagad av riktiga gangster och mördare i bara lilla byn han kommer ifrån Rinkeby. Så inte så konstigt att han dog där.[/quote]
Så vad tror du Banan, vem tog Dumle? SSA? Scorpionerna eller Hjulstabarnen?
Citera
2022-12-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Har för mig att de skilde på skorpionerna och Ripa i Expopressen.

Reagerade också på det. Det är inte två olika gäng som man kan tro så som Fredrik skriver. Ripa är polisens beteckning på ett nätverk i byn troligtvis Skorpionerna. Det är inget gängnamn.
Senast redigerad av TopDogg08 2022-12-26 kl. 21:00.
Citera
2022-12-26, 20:59
Medlem
Citat:
Vad händer?😳
Skickliga är ni iallafall

Det är vad du vill tro. För att du köpte att lilla Nils var en riktig gangster istället för den bluffen han var. Vem ska hämnas Einar. Dumle var jagad av riktiga gangster och mördare i bara lilla byn han kommer ifrån Rinkeby. Så inte så konstigt att han dog där.[/quote]
Alltså, du fattar inte. Det står att jag skrivit inläggen jag svarar på.
Det är 👹 illa
Citera
2022-12-26, 20:59
Medlem
Citat:
Men sedan tror jag han var helt jävla nedgången också, trött på livet sedan flera år tillbaks. Man fick den känslan under intervjun. Rejält slut var han förmodligen. En drogmissbrukare och förlorare.

Förlorare håller jag med dom det är alla dom här. Men han var aldrig någonting asså. Han var inget annat än en springis åt mördare
Citera
2022-12-26, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Det är vad du vill tro. För att du köpte att lilla Nils var en riktig gangster istället för den bluffen han var. Vem ska hämnas Einar. Dumle var jagad av riktiga gangster och mördare i bara lilla byn han kommer ifrån Rinkeby. Så inte så konstigt att han dog där.
Så vad tror du Banan, vem tog Dumle? SSA? Scorpionerna eller Hjulstabarnen?

Hur fan kan det finnas så många grupperingar på en och samma yta? Hur många är de var för sig ens?
4?

Rinkeby hade klarat sig bra på en en grupperingen. Då hade alla där, eller i alla fal de ledande figurerna, kunnat ha ett bra liv på alla sätt och vis.
Citera
2022-12-26, 21:03
Medlem
Citat:
Ok ja kanske sex siffrigt i så fall. Men helt ärligt tror inte han fick mycket. Killen levde på meriterna av gänget han tillhörde och försökte använda det som marknadsföring för hans ”karriär”. Tror inte ens hans egna grabbar gillade honom så där. Eller jag vet att många inte gjorde det

Hur bodde han, det har knappt framkommit? Har skall ha varit inskriven hos sin morsa men där kan han inte på riktigt varit bosatt?
Citera
2022-12-26, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanass
Ripa är polisens namn på skorpionerna (SKS), en yngre division av FLG som i sin tur är Shottaz yngre.
Är det inte så att efter mordet på vincent splittrade shottaz allierade o dom skapa sks. Tyson är väl sks o han kör väl med 24k o vincents gamla vänner.
Det var fult hur man gjorde Vincent o jag tror det beror på att han inte var somalie.
Citera
2022-12-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infofinnslen
Är det inte så att efter mordet på vincent splittrade shottaz allierade o dom skapa sks. Tyson är väl sks o han kör väl med 24k o vincents gamla vänner.
Det var fult hur man gjorde Vincent o jag tror det beror på att han inte var somalie.

Vad var det man gjorde med Vincent?

Vincent var för övrigt en mycket störd människa.
Citera
2022-12-26, 21:24
Medlem
Citat:

Jag vet att vincent hade missbruksproblem och han bruka misshandla folk i centan, men han var lojal till dom som egentligen inte brydde om honom.
När dp var efter yasin o co vem var det som hade scorpan o var redo o trycka av?
Det var Vincent.
Vincent var deras muscle tidigt i konflikten när folk fortfarade ville leka kompis med andra sidan, som t.ex kapten (farres bror).
Citera
2022-12-26, 21:29
Medlem
Citat:

Ja killen hade problem men han och Ayye var de enda som vågade köra mot dp i den där lallar gruppen shottaz. Och dom sålde dom för horingar som flg. Shottaz är det mest misslyckade skit gänget i Västerort
Citera
2022-12-26, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infofinnslen
Jag vet att vincent hade missbruksproblem och han bruka misshandla folk i centan, men han var lojal till dom som egentligen inte brydde om honom.
När dp var efter yasin o co vem var det som hade scorpan o var redo o trycka av?
Det var Vincent.
Vincent var deras muscle tidigt i konflikten när folk fortfarade ville leka kompis med andra sidan, som t.ex kapten (farres bror).

Varför klippte de honom i så fall? Eller var det andra som plockade honom?
Citera
2022-12-26, 21:32
Medlem
Citat:
Ja killen hade problem men han och Ayye var de enda som vågade köra mot dp i den där lallar gruppen shottaz. Och dom sålde dom för horingar som flg. Shottaz är det mest misslyckade skit gänget i Västerort

Kan det ha varit så att folk i S tröttnade på Vincent för att han visade sig jobbiga sida mot de för mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in