2022-12-24, 09:21
  #11089
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Uppochnedvända världen, där investerare i bitcoin håller tummarna för att centralbankerna ska agera som de önskar för att deras investering inte ska rasa ihop.

God jul på dig också din mupp!
Citera
2022-12-24, 19:35
  #11090
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
God jul till alla andra i tråden som inte har gett upp hoppet om prisutvecklingen framledes för Bitcoin! 🎅
Själv önskar jag mig en framtvingad fed pivot i Q1-Q2 nästa år i julklapp av tomten.

God jul. BTC följer sin naturliga cykel, sitt lugnt i båten.
Citera
2022-12-26, 19:02
  #11091
Medlem
hazenectars avatar
Satan vad död tråden har blivit
Citera
2022-12-26, 19:44
  #11092
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Satan vad död tråden har blivit
Händer ju inte så mycket. Kursen ligger närmast still.

Så ser inte en botten ut. Sannolikt kommer nästa dump om någon månad eller två.
Citera
2022-12-26, 20:42
  #11093
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Händer ju inte så mycket. Kursen ligger närmast still.

Så ser inte en botten ut. Sannolikt kommer nästa dump om någon månad eller två.
Det skall sägas att bottnar kan också vara långa och utdragna. U bottnar, lite som våren 2019.

Men med tanke på att toppen förra året inte var lik någon topp så skulle jag inte satsa för mycket på att botten kommer vara en typisk botten.
Citera
2022-12-26, 21:02
  #11094
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det skall sägas att bottnar kan också vara långa och utdragna. U bottnar, lite som våren 2019.

Men med tanke på att toppen förra året inte var lik någon topp så skulle jag inte satsa för mycket på att botten kommer vara en typisk botten.
Botten är närmare 0.

Det vi ser nu är sannolikt diverse exchanges och dylika spelare som försöker hålla kursen stabil.
Citera
2022-12-26, 21:26
  #11095
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Botten är närmare 0.

Det vi ser nu är sannolikt diverse exchanges och dylika spelare som försöker hålla kursen stabil.

Kursen kommer inte gå till noll, dock riskerar BTC att förvandlas till en religion liknande Bahá'í med Satoshi Nakamoto som en digital version av Baháʼu'lláh om kursen inte återhämtar sig till nästa blockhalvering. Behovet av icke-statliga valutor kommer dock inte minska.
Citera
2022-12-26, 23:16
  #11096
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Kursen kommer inte gå till noll, dock riskerar BTC att förvandlas till en religion liknande Bahá'í med Satoshi Nakamoto som en digital version av Baháʼu'lláh om kursen inte återhämtar sig till nästa blockhalvering. Behovet av icke-statliga valutor kommer dock inte minska.

Det där är en bra poäng. Dels finns det semi-religiösa redan manifesterat på olika sätt ("En dag kommer EN Bitcoin vara värt flera MiLjOnEr dollar!" "Bitcoin är den perfekta uppfinningen, lika stor och viktig som tämjande av ELDEN!), dels finns det användningsområden som är goda nog för att Bitcoin ska dö helt som företeelse. Lite som att tulpaner fortfarande kan vara fina som fönsterprydnad.

Att tråden är död, som någon nämner, är inte särdeles konstigt: det tyder på att hypen är död. Om den kan återuppväxas eller inte: därom tvistar de lärda. Personligen tror jag att nästa hype kommer gälla något annat, möjligtvis något närliggande. Har dock inget emot att ha fel: hade på sätt och vis varit kul att se ännu en bubbla byggas upp.
Citera
2022-12-27, 06:27
  #11097
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Det där är en bra poäng. Dels finns det semi-religiösa redan manifesterat på olika sätt ("En dag kommer EN Bitcoin vara värt flera MiLjOnEr dollar!" "Bitcoin är den perfekta uppfinningen, lika stor och viktig som tämjande av ELDEN!), dels finns det användningsområden som är goda nog för att Bitcoin ska dö helt som företeelse. Lite som att tulpaner fortfarande kan vara fina som fönsterprydnad.

Att tråden är död, som någon nämner, är inte särdeles konstigt: det tyder på att hypen är död. Om den kan återuppväxas eller inte: därom tvistar de lärda. Personligen tror jag att nästa hype kommer gälla något annat, möjligtvis något närliggande. Har dock inget emot att ha fel: hade på sätt och vis varit kul att se ännu en bubbla byggas upp.

Jäpp, jämför med aktietrådarna där det råder febril verksamhet så länge kurserna stiger men är knäpptyst när kurserna dalar, fingtråden är ett klockrent exempel. Noterar även att många som gift sig med ett kryptovaluta eller aktie rekomenderar köp 365 dagar om året oavsett om det är ATH eller ATL. Det är en bra dag att dumpa sina bitcoins idag men det vill de inte höra talas om!

"Mark Mobius predicts bitcoin could crash 40% to $10,000 next year. Bitcoin could crash to $10,000, a more than 40% plunge from current prices, veteran investor Mark Mobius told CNBC on Thursday. While Mobius expects bitcoin to hover around its current $17,000 level, the move to $10,000 could happen in 2023, he said.1 dec. 2022"
Citera
2022-12-27, 10:26
  #11098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jäpp, jämför med aktietrådarna där det råder febril verksamhet så länge kurserna stiger men är knäpptyst när kurserna dalar, fingtråden är ett klockrent exempel. Noterar även att många som gift sig med ett kryptovaluta eller aktie rekomenderar köp 365 dagar om året oavsett om det är ATH eller ATL. Det är en bra dag att dumpa sina bitcoins idag men det vill de inte höra talas om!

"Mark Mobius predicts bitcoin could crash 40% to $10,000 next year. Bitcoin could crash to $10,000, a more than 40% plunge from current prices, veteran investor Mark Mobius told CNBC on Thursday. While Mobius expects bitcoin to hover around its current $17,000 level, the move to $10,000 could happen in 2023, he said.1 dec. 2022"

Även som entusiastisk bitcoinist skulle jag inte rekommendera att köpa mitt i en hype. Undantaget är möjligen om man inte äger några bitcoin alls. Då kan det kanske vara värt att gå in med en liten summa, trots hypen, för att inte stå helt utanför i fall kursen fortsätter uppåt.

I nuläget är det troligen ganska bra att köpa. Personligen väntar jag dock tills det eventuellt kommer ännu lägre priser (under 10000). Jag kan kosta på mig att vänta, eftersom jag redan har bitcoin så att det räcker och blir över om eller när priserna börjar stiga igen. Om det inte vore så, så skulle jag passa på att fylla på lagret på de prisnivåer vi ser nu, med ett återkommande mindre köp varje vecka eller månad.
__________________
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-12-27 kl. 10:29.
Citera
2022-12-27, 12:06
  #11099
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Noterar även att många som gift sig med ett kryptovaluta eller aktie rekomenderar köp 365 dagar om året oavsett om det är ATH eller ATL. Det är en bra dag att dumpa sina bitcoins idag men det vill de inte höra talas om!

Ja, det är verkligen ett oerhört intressant fenomen. Det är som om de är helt blinda för att även om Bitcoin eventuellt är bra på lång sikt så hade det varit mer fördelaktigt att flytta från Bitcoin till ett tillgångsslag som är på väg uppåt, för att sedan kunna köpa FLER Bitcoin när kursen väl kan ta fart uppåt igen.

Istället glorifierar många ett passivt evighetshodlande av ett enskilt tillgångsslag. Lite som folk som alltid tycker att favoritlaget är bäst eller att just deras version av kristendomen är överlägsen alla andra på alla punkter ...
Citera
2022-12-27, 13:03
  #11100
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Ja, det är verkligen ett oerhört intressant fenomen. Det är som om de är helt blinda för att även om Bitcoin eventuellt är bra på lång sikt så hade det varit mer fördelaktigt att flytta från Bitcoin till ett tillgångsslag som är på väg uppåt, för att sedan kunna köpa FLER Bitcoin när kursen väl kan ta fart uppåt igen.

Istället glorifierar många ett passivt evighetshodlande av ett enskilt tillgångsslag. Lite som folk som alltid tycker att favoritlaget är bäst eller att just deras version av kristendomen är överlägsen alla andra på alla punkter ...

Vet att du är kritisk emot Bitcoin men du kommer faktiskt med sakliga argument jämfört med den andra brokien på forumet. Jag har varit relativt tidig i krypto och rekommenderar aldrig att köpa när det är FOMO. När det är tyst och folk är oroliga är det dags att börja fundera på ifall man ska slänga in mer deg och jag kommer att gå in relativt snart med mera tror att vi kommer under strax 10k.

Sen bör man givetvis ta ut till fiat ifall man nu behöver införskaffa sig något samt sprida ut sina ägg och inte ha allt i en korg.

Sen alla som säger att det är som med tulpanerna i tyskland och att det kommer gå ner till noll och är så säkra på detta, då är det väl bara vara bear och gå in med en hävstång på 100x.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in