Citat:
Ursprungligen postat av
humanlies
Washingtons propaganda är väsensskild från verkligheten och skulle amerikanska trupper sättas in från Polen så skulle de möta helt andra ryssar än de tror. Ryssarna är duktiga och vältränade till skillnad från de ukrainska.
Och framför allt är de ena jävlar på att
dölja sin duktighet.

Maskirovka till max!
https://sv.wikipedia.org/wiki/MaskirovkaMaskirovka är en rysk militärteknisk term för metoder, verktyg, utrustning, med mera, som syftar till att vilseleda en fiende i händelse av en konfliktsituation.
Citat:
Ursprungligen postat av
humanlies
Du svarar också med trams istället för att undersöka fakta och vara sakliga. Ukrainska krigsbrott mot civila är så många och så allvarliga att ni borde sluta vifta bort det.
Men det var ju många som viftade bort påståendena om Hitlers förintelseläger också.
Det var många som påstod att allting var frid och fröjd i Stalins välde, att det var Finland som angrep Sovjet 1939, att de baltiska länderna anslöt sig frivilligt till Sovjet 1940, att de polska officerarna som hittades nedmyllade i Katyn hade skjutit sig själva ...

Nu när kitsliga och russinåfÅÅÅÅbiska moderatorer gjort så att
VarmaDrycker inte på ett halvår kan drilla sina lovsånger till Kreml-führern här på FB, föreslår jag att
du med jämna mellanrum kunde upprepa VD:s
odödliga visdom, oss alla till uppmuntran och uppbyggelse:
Citat:
Ryssland startar inga krig. De bara avslutar dem.
Ta gärna och bygg ut maximen till små sånger också, såna som är bättre än mina:
Ryssland startar inga krig. De bara avslutar dem.
Det stönade Putler en gång för mej när jag sög på hans luststyva lem.
Att Ryssland alls skulle börja krig, det är lögner och skitsnack och strunt.
Det insåg jag strax då Putler mej gav denna maffiga sedelbunt.
Eller:
Ty Ryssland startar inga krig, de bara avslutar dem
Och Putler är snäll och gosig, och tolv gånger åtta är fem
Och VarmaDrycker är klok och förståndig, och fylld av humanitet
Och lukten av blod från Ukrainas barn är den ljuvaste doft han vet.
Citat:
Ursprungligen postat av
humanlies
Själv förstår jag inte alls varför det skall vara så svårt att acceptera fakta.
Nej, själv förstår jag faktiskt inte att någon mänsklig individ kan besjälas av sådan ohämmad beundran för den blodtörstige besten Bloodymir Putler och hans våldsregemente, ej heller att någon utan ringaste skamkänsla kan kalla sina andefattiga propagandautgjutelser för fakta.