2022-12-19, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Så, jaa, vem är han? Ledtråden finns i vers 26. Vilket folk var det som förstörde Jerusalem och Templet? Inte var det väl i alla fall Judarna (Jesus folk)?

Och vem är det som stoppar offrandet och när?

Abomination of desolation = so that he sits as God in the temple of God, showing himself that he is God

Dan 9:27
Then he shall confirm a covenant with many for one week;
But in the middle of the week
He shall bring an end to sacrifice and offering.
And on the wing of abominations shall be one who makes desolate,
Even until the consummation, which is determined,
Is poured out on the desolate.”

Mat 24:15
“Therefore when you see the ‘abomination of desolation,'[fn] spoken of by Daniel the prophet, standing in the holy place” (whoever reads, let him understand),

Mar 13:14
“So when you see the ‘abomination of desolation,'[fn] spoken of by Daniel the prophet,[fn] standing where it ought not” (let the reader understand), “then let those who are in Judea flee to the mountains.

2Th 2:43-4
Let no one deceive you by any means; for that Day will not come unless the falling away comes first, and the man of sin[fn] is revealed, the son of perdition,

who opposes and exalts himself above all that is called God or that is worshiped, so that he sits as God[fn] in the temple of God, showing himself that he is God.

Dan 11:31
“And forces[fn] shall be mustered by him, and they shall defile the sanctuary fortress; then they shall take away the daily sacrifices, and place there the abomination of desolation.

Dan 12:11
“And from the time that the daily sacrifice is taken away, and the abomination of desolation is set up, there shall be one thousand two hundred and ninety days.

Ett tag trodde jag att du hade någonting att komma med, men när jag ser att du inte ens kan läsa svenska utan rabblar på latin och andra utrikiska så tvivlar jag.
svenska
Citera
2022-12-19, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goback
Ett tag trodde jag att du hade någonting att komma med, men när jag ser att du inte ens kan läsa svenska utan rabblar på latin och andra utrikiska så tvivlar jag.
svenska
Jag citerar bibeln, King James översättning, som är den enda översättning som stämmer någorlunda med ursprungstexterna.

Det står dig fritt att kolla upp bibelställena i vilken svensk bibel som helst.
Citera
2022-12-26, 10:15
Medlem
Citat:
Jag citerar bibeln, King James översättning, som är den enda översättning som stämmer någorlunda med ursprungstexterna.

Det står dig fritt att kolla upp bibelställena i vilken svensk bibel som helst.
Du besvarar inte ens din egen fråga, vem är personen i Daniels profetia? Du vet inte, alltså har du ingen profetisk gåva eller förmågan att tolka profetior. Mitt svar är att jag inte vet för att jag inte undersökt saken.
Citera
2022-12-26, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Du besvarar inte ens din egen fråga, vem är personen i Daniels profetia? Du vet inte, alltså har du ingen profetisk gåva eller förmågan att tolka profetior. Mitt svar är att jag inte vet för att jag inte undersökt saken.
Eh, det gjorde jag ju visst. Så här skrev jag:

Så, jaa, vem är han? Ledtråden finns i vers 26. Vilket folk var det som förstörde Jerusalem och Templet? Inte var det väl i alla fall Judarna (Jesus folk)?

Abomination of desolation = so that he sits as God in the temple of God, showing himself that he is God

Så vi kan utesluta Jesus, eftersom han inte härstammar från Romarriket.

Och vem är det som kommer sätta sig i Guds Tempel och utge sig för att vara Gud själv? Jag tänkte att den som var insatt i profetiorna kunde räkna ut det själv. Men annars är det bara att fråga om förtydligande. Annars ger Herren själv en förklaring här:

Isa 14:12-13
“How you are fallen from heaven,
O Lucifer,[fn] son of the morning!
How you are cut down to the ground,
You who weakened the nations!

For you have said in your heart:
‘I will ascend into heaven,
I will exalt my throne above the stars of God;
I will also sit on the mount of the congregation
On the farthest sides of the north;

Alltså djävulen själv, den sista antikristen, för den som behöver ett förtydligande.
Citera
2022-12-26, 11:21
Medlem
Citat:
Eh, det gjorde jag ju visst. Så här skrev jag:

Så vi kan utesluta Jesus, eftersom han inte härstammar från Romarriket.

Och vem är det som kommer sätta sig i Guds Tempel och utge sig för att vara Gud själv? Jag tänkte att den som var insatt i profetiorna kunde räkna ut det själv. Men annars är det bara att fråga om förtydligande. Annars ger Herren själv en förklaring här:

Isa 14:12-13
“How you are fallen from heaven,
O Lucifer,[fn] son of the morning!
How you are cut down to the ground,
You who weakened the nations!

For you have said in your heart:
‘I will ascend into heaven,
I will exalt my throne above the stars of God;
I will also sit on the mount of the congregation
On the farthest sides of the north;

Alltså djävulen själv, den sista antikristen, för den som behöver ett förtydligande.
BS. Jesus tog över som morgonstjärnan. Upp 22:16.
Citera
2022-12-26, 11:33
Medlem
Citat:
BS. Jesus tog över som morgonstjärnan. Upp 22:16.

Det är en annan fråga som kan diskuteras.

Nu var det frågan om VAD och VEM som är Abomination of desolation, som Daniel 9:27, 11:31, 12:11, Matt 24:15 och Mark 13:14 talar om. Paulus förklarar här:

Let no one deceive you by any means; for that Day will not come unless the falling away comes first, and the man of sin[fn] is revealed, the son of perdition,

who opposes and exalts himself above all that is called God or that is worshiped, so that he sits as God[fn] in the temple of God, showing himself that he is God.

Som Herren genom Jesaja också förklarade vem det var.

I Daniel vers 26 får vi reda på vilket folk denna person (besatt av djävulen själv) kommer ifrån, inte är det Jesus folk, Israel, i alla fall. För det var Romarna som förstörde Jerusalem. Därmed kan vi med säkerhet få bekräftat vem allt för många (oförstående) väntar på....antikrist, istället för Jesus.
Citera
2022-12-26, 11:42
Medlem
Citat:
Det är en annan fråga som kan diskuteras.

Nu var det frågan om VAD och VEM som är Abomination of desolation, som Daniel 9:27, 11:31, 12:11, Matt 24:15 och Mark 13:14 talar om. Paulus förklarar här:

Som Herren genom Jesaja också förklarade vem det var.

I Daniel vers 26 får vi reda på vilket folk denna person (besatt av djävulen själv) kommer ifrån, inte är det Jesus folk, Israel, i alla fall. För det var Romarna som förstörde Jerusalem. Därmed kan vi med säkerhet få bekräftat vem allt för många (oförstående) väntar på....antikrist, istället för Jesus.
Du vägrar ge dig. Först säger du att det inte kan vara Jesus för att han inte härstammar från Romarriket. Men din lille fjant till gud satan härstammar från Romarriket? Är du en idiot eller låtsas du bara?
Citera
2022-12-26, 12:19
Medlem
Citat:
Du vägrar ge dig. Först säger du att det inte kan vara Jesus för att han inte härstammar från Romarriket. Men din lille fjant till gud satan härstammar från Romarriket? Är du en idiot eller låtsas du bara?
Nej, den sista antikrist (personen/människan besatt av djävulen) kommer från det folk som förstörde Jerusalem. Det är inte jag som säger det, det är en ängel som ger Daniel den informationen i vers 26 kap 9.

Du förbannar Herrens profeter när du uttrycker dig så där. Tänk på det. Att vara kritisk och ifrågasättande är ok, men förbanna inte budbäraren, du drar bara skam över dig själv då.
Citera
2022-12-26, 13:11
Medlem
Citat:
Nej, den sista antikrist (personen/människan besatt av djävulen) kommer från det folk som förstörde Jerusalem. Det är inte jag som säger det, det är en ängel som ger Daniel den informationen i vers 26 kap 9.

Du förbannar Herrens profeter när du uttrycker dig så där. Tänk på det. Att vara kritisk och ifrågasättande är ok, men förbanna inte budbäraren, du drar bara skam över dig själv då.
Var läser du det? Den smorde är Kristus, så det måste vara en profetia om Jerusalem. Möjligtvis templets förstörelse. Var det år 70 AD?

Nej, jag förbannar dig som bevisligen inte har fått den andliga gåvan att tolka profetior. Du blandar ihop en massa olika profetior utan att komma med en rimlig förklaring. Sluta med det. Jag behandlar dig precis som alla andra falska profeter.
Citera
2022-12-26, 16:56
Medlem
Citat:
Var läser du det? Den smorde är Kristus, så det måste vara en profetia om Jerusalem. Möjligtvis templets förstörelse. Var det år 70 AD?

Nej, jag förbannar dig som bevisligen inte har fått den andliga gåvan att tolka profetior. Du blandar ihop en massa olika profetior utan att komma med en rimlig förklaring. Sluta med det. Jag behandlar dig precis som alla andra falska profeter.

Den som är vis söker information själv. Daniels profetia finns i bibeln att läsa och tolka. Men visst, om du vill ha en detaljerad förklaring så kan jag göra det?

Daniels profetia är nyckeln till det din tråd handlar om, den sätter liksom ramen och anger tiden för den sista tiden, från Jesus intåg i Jerusalem fram till att Jesus kommer tillbaks.

Här är en kort sammanfattning om den sista delen av profetian.

Daniels profetia är inte helt uppfylld ännu, Jesus är inte smord och alla profetior har inte slagit in ännu. Därför väntar vi nu på den sista veckan enligt profetian och i mitten av denna vecka (Daniel 9 vers 27) är det INTE Jesus som intar det allra heligaste och blir en abomination of desolation, utan det är djävulen själv (läs upp.boken kap 13, The beast) som genom en människa (som kommer ur folket som förstörde Jerusalem, Dan 9 vers 26) upphöjer sig och utger sig för att vara Jesus (Gud) själv.

Vad som händer under den här sista veckan, i synnerhet den sista halvan, tills Jesus kommer tillbaks finns förklarat i uppenbarelseboken, kap 6-19.
Citera
2022-12-26, 18:16
Medlem
Citat:
Den som är vis söker information själv. Daniels profetia finns i bibeln att läsa och tolka. Men visst, om du vill ha en detaljerad förklaring så kan jag göra det?

Daniels profetia är nyckeln till det din tråd handlar om, den sätter liksom ramen och anger tiden för den sista tiden, från Jesus intåg i Jerusalem fram till att Jesus kommer tillbaks.

Här är en kort sammanfattning om den sista delen av profetian.

Daniels profetia är inte helt uppfylld ännu, Jesus är inte smord och alla profetior har inte slagit in ännu. Därför väntar vi nu på den sista veckan enligt profetian och i mitten av denna vecka (Daniel 9 vers 27) är det INTE Jesus som intar det allra heligaste och blir en abomination of desolation, utan det är djävulen själv (läs upp.boken kap 13, The beast) som genom en människa (som kommer ur folket som förstörde Jerusalem, Dan 9 vers 26) upphöjer sig och utger sig för att vara Jesus (Gud) själv.

Vad som händer under den här sista veckan, i synnerhet den sista halvan, tills Jesus kommer tillbaks finns förklarat i uppenbarelseboken, kap 6-19.
Du snackar en väldans massa skit.

Varför kallas Jesus den Smorde Messias? För att han smordes till Gud i Ps 45:8. Bekräftelse i Heb 1.

Därmed förklarar jag resten av ditt inlägg som en falsk tolkning. Du är ingen profet och har inte fått förmågan att tolka profetior.
Citera
2022-12-26, 19:06
Medlem
Citat:
Du snackar en väldans massa skit.

Varför kallas Jesus den Smorde Messias? För att han smordes till Gud i Ps 45:8. Bekräftelse i Heb 1.

Därmed förklarar jag resten av ditt inlägg som en falsk tolkning. Du är ingen profet och har inte fått förmågan att tolka profetior.

Nej, här pekar det högst troligt mot "the Holy of Holies" inuti Templet som ska byggas. Där Jesus, när han avväpnat och låst in Djävulen, kommer smörjas till den "Kung av Kungar" som det profeterats om.

Och alla profetior har inte heller slagit in ännu. Så även om du skulle ha rätt att Jesus redan blivit smord i betydelsen det har här, så är inte Daniels profetia uppfylld till fullo ännu ändå.

Vers 27 är kvar, en vecka = 7 år. Som ska delas i två delar, 3,5 år vardera, vilket också bekräftas i uppenbarelseboken som tar upp tidsbestämmelsen 42 månader (Upp 11:2) och 1260 dgr (Upp
11:3 + 12:6) samt a time and times and half a time (Upp 12:14) som ju är just 3,5 år.

Det är många trådar som knyts ihop här, du måste blunda rejält för att slippa se sanningen. Varför förstår jag inte, det är bara att läsa på så öppnas dina ögon. Sluta streta emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in