2022-12-25, 17:02
Medlem
Är det inte rätt meninglöst att skriva det vi varnat för i sådär tjugo år.

Det är ju mer som att säga goddag yxskaft nu vaknade jag också. Folk som hon har ju bett sådan som mig dra åt hellvete lika lång tid så att. nä jag har inte direkt något förhoppning just för att få rätta på det här problemet så måste man ju utvisa folk i stora mängder.

Räkna med att utvisa säkert hundra tusen i per år i fem år så kanske vi får lite ordning på den absolut värsta kriminaliteten och bidragsberoendet.

jag själv har två tanakr i huvudet.

1 Vad händer om jag själv blir utsatt för ett grovt kriminellt brott där Polisen inte kan skydda mig eller mina nära anhöriga.

2 Eller som jag tänkte häromdan, Jag åkte min gamla bil som jag knappat har råd med längre och som nu har ett ej trafikfarligt fel som jag åker runt med.
Jag tänkte att det här är ju förfan otroligt. Man Jobbar och tar ett körkort för jobbadets skull, köper bil för jobbandet skull men får det knappt att gå hop och det får jag inte om jag reparerar det, jag går minus. naturligtvis har mer hänt än det. men när man faktiskt inte får det att gå hop.

Det blir faktiskt inte roligt och känns väldigt meningslöst och jag utöver det blir sjuk av jobbet för att det känns för stressigt. Känns som man jobbar för tre hela tiden. Det går liksom inte ihop.
På det vet jag att pensionen blir totalt värdelös. Då jag själv kommer under bidragsnormen garanterat. Så jag kan lika gärna maska fram till pensionen bara med tanke på det sistnämnda.

Det känns inte bra nej.
Citera
2022-12-25, 17:04
Medlem
Säg till mig att ni skojar sig till mig att ni driver.
Citera
2022-12-25, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Vad är det du inte förstår med ordet överrepresenterade?

Du verkar inte förstå det eftersom du skriver "mängder av personer med utländsk bakgrund är kraftigt överrepresenterade".

Det är felaktig svenska. Är du utlänning?
Citera
2022-12-25, 17:07
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Lena Mellin 2022-12-25: Samhället funkar inte längre – och det är allvarligt

Lena Mellin i Aftonbladet: Låt oss inse att samhället inte funkar
Men jag vill peka på en väldigt farlig utveckling. Den kan vid första påseende förefalla harmlös. Men den innehåller dynamit.

Samhället fungerar inte. Inte som det ska.

Mellin tar upp några problem hon identifierat:
Det går inte att betala med pengar.

Elen är så dyr att regeringen vill vräka tiotals miljarder över hushåll och företag i södra Sverige. Oppositionen vill dessutom inrätta en elräkningsakut så att kunderna, trots elstödet, kan få en avbetalningsplan för räkningarna. Statliga Svenska kraftnät varnar för så kallade frånkopplingar

Den som ville skaffa ett nytt pass fick vänta i ett halvår på grund av brist på personal och en trasig, finsk passmaskin.

Köerna till säkerhetskontrollen på Arlanda liknade ingenting i somras

Posten kommer inte fram

Tågen kommer inte heller fram i tid eller lämnar överhuvud taget inte stationen

Mellins slutsatser av detta:
Samhället måste ta nya, radikala tag.

En annat möjlighet är att människor tar saken i egna händer.

Lena Mellin har då inte ens listat problemen att mängder av personer med utländsk bakgrund är kraftigt överrepresenterade i flera kategorier, bland annat i att leva på bidrag, vara arbetslösa och att vara överrepresenterade i ekonomiska såväl som våldsbrott.

Vad säger ni om detta?

Har Mellin rätt i sak? Varför utelämnar hon ett fleratal stora problem kopplade till invandring?

Sverige har ett av världens absolut högsta skattetryck, det kan knappast vara för låg skatt som är problemet. Vad beror problemen på?

Du besitter en näst intill episkt usel slutledningsförmåga. Det är inte invandrarnas fel att kontanterna försvinner, att elen är dyr, att passen tar lång tid att göra, att det är köer på Arlanda, att posten inte kommer fram och att tågen inte går i tid.

Anser du även att din uteblivna V75-vinst är invandrarnas fel?
Citera
2022-12-25, 17:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du besitter en näst intill episkt usel slutledningsförmåga. Det är inte invandrarnas fel att kontanterna försvinner, att elen är dyr, att passen tar lång tid att göra, att det är köer på Arlanda, att posten inte kommer fram och att tågen inte går i tid.

Utan blatteriet hade vi haft råd att lösa de här problemen innan dom uppstod. Hundratals miljarder extra i statskassan har en tendens att lösa en hel del av dessa problem.
Citera
2022-12-25, 17:17
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Utan blatteriet hade vi haft råd att lösa de här problemen innan dom uppstod. Hundratals miljarder extra i statskassan har en tendens att lösa en hel del av dessa problem.

Ja ni som skyller allt elände på invandrarna brukar komma till den slutsatsen.
Citera
2022-12-25, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Är det inte rätt meninglöst att skriva det vi varnat för i sådär tjugo år.

Det är ju mer som att säga goddag yxskaft nu vaknade jag också. Folk som hon har ju bett sådan som mig dra åt hellvete lika lång tid så att. nä jag har inte direkt något förhoppning just för att få rätta på det här problemet så måste man ju utvisa folk i stora mängder.

Räkna med att utvisa säkert hundra tusen i per år i fem år så kanske vi får lite ordning på den absolut värsta kriminaliteten och bidragsberoendet.

jag själv har två tanakr i huvudet.

1 Vad händer om jag själv blir utsatt för ett grovt kriminellt brott där Polisen inte kan skydda mig eller mina nära anhöriga.

2 Eller som jag tänkte häromdan, Jag åkte min gamla bil som jag knappat har råd med längre och som nu har ett ej trafikfarligt fel som jag åker runt med.
Jag tänkte att det här är ju förfan otroligt. Man Jobbar och tar ett körkort för jobbadets skull, köper bil för jobbandet skull men får det knappt att gå hop och det får jag inte om jag reparerar det, jag går minus. naturligtvis har mer hänt än det. men när man faktiskt inte får det att gå hop.

Det blir faktiskt inte roligt och känns väldigt meningslöst och jag utöver det blir sjuk av jobbet för att det känns för stressigt. Känns som man jobbar för tre hela tiden. Det går liksom inte ihop.
På det vet jag att pensionen blir totalt värdelös. Då jag själv kommer under bidragsnormen garanterat. Så jag kan lika gärna maska fram till pensionen bara med tanke på det sistnämnda.

Det känns inte bra nej.

Jo pensionen är ett jäkla skämt!

Har haft lön över 33.000:- /månad länge men om jag jobbar tills 69 års ålder och först då börjar ta ut pension skulle jag får 11.200:- Netto. Detta skall man försöka överleva på i Sverige? Medellön/snittlön är vad de flesta har så merparten bör ligga i detta spann… vem har ens råd att överleva som pensionär i Sverige ? Går det ens? 11.200:- … vad räcker det till om tex 10 år, 20 år ,30 år, 40 år?
Svensk ekonomi är knäckt .. den är trasig och fler och fler kommer behöva bidrag, landet skapar fattigdom.

Varför har de söndrat sverige då illa dom de gjort?
Citera
2022-12-25, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
När jag avslutat gymnasium och värnplikt var det kraftig lågkonjunktur i Sverige. Tidigt 1990-tal. Många runtomkring mig i samma ålder, samtliga svenskar, levde på a-kassa och tyckte det var toppen att slippa jobba och få "lön" ändå. Menar du att svenskar inte agerar så idag?
Jag anser att du överdriver rätt jävla kraftigt. Antingen det eller så var du och dina arbetslösa klasskamrater arbetsskygga, värdelösa punks som inte ens skulle landat en anställning i en högkonjunktur.
Citera
2022-12-25, 17:22
Medlem
Citat:

Personangrepp är klassiskt retorik från vänster. Svårt se att det ger dig rätt i sakfrågan eller stärker din argumentation.

Vem har sagt något om "invandrarnas fel"? Ska man skylla på någon är det personer som med vänsterliberal politik byggt på kostnader skattebetalarna nu tvingas stå för.

Att personer med en eller två utrikesfödda föräldrar är kraftigt överrepresenterade i arbetslöshet, bidragsberoende, ekonomiska brott såväl som våldsbrott belastar skattebetalarnas budget markant. Det är pengar som läggs på kostnader direkt relaterade till invandring, som tidigare gått till svensk välfärd.
Citera
2022-12-25, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chingale
Jag anser att du överdriver rätt jävla kraftigt. Antingen det eller så var du och dina arbetslösa klasskamrater arbetsskygga, värdelösa punks som inte ens skulle landat en anställning i en högkonjunktur.

I vad ligger min överdrift?
Citera
2022-12-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Citat:
Ja ni som skyller allt elände på invandrarna brukar komma till den slutsatsen.

Jag ser inte att Enoch.Thulin skyllt något på invandrare. Språkbruket "blatteriet" tar jag själv avstånd från, men det är mer en fråga om "Sveriges extrema invandringspolitik", inte "invandrarna".
Citera
2022-12-25, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Jo pensionen är ett jäkla skämt!

Har haft lön över 33.000:- /månad länge men om jag jobbar tills 69 års ålder och först då börjar ta ut pension skulle jag får 11.200:- Netto. Detta skall man försöka överleva på i Sverige? Medellön/snittlön är vad de flesta har så merparten bör ligga i detta spann… vem har ens råd att överleva som pensionär i Sverige ? Går det ens? 11.200:- … vad räcker det till om tex 10 år, 20 år ,30 år, 40 år?
Svensk ekonomi är knäckt .. den är trasig och fler och fler kommer behöva bidrag, landet skapar fattigdom.

Varför har de söndrat sverige då illa dom de gjort?
Va har du jobbat med ?? har du ingen tjänstepension ??? pensionsförsäkringar ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in