Citat:
Ursprungligen postat av
Sandemose
Anbefaling til alle som sitter fast i Troverdig sin logikk; siden statsadvokaten tror TH er skyldig, vil TH til sist bli dømt: Se videointervjuet med faren til fetteren til Birgitte Tengs i denne saken.
https://www.nettavisen.no/nyheter/jakob-og-familien-skal-ta-livet-tilbake-hele-birgitte-saken-er-en-tragedie/s/5-95-743230
Politiet og statsmakten er dessverre ikke til å stole på.
Jeg er ikke overbevist om at de vil klare å tiltale og dømme noen i denne saken, og det
er nok mye på grunn av det slette arbeidet som ble gjort bl.a. i Tengs-saken. Samtidig
noterer jeg meg at politiet har avskrevet de avhørsmetodene som førte til tilståelse og
dom i tingretten. Sakene er også vidt forskjellige.
Jeg tror det blir for enkelt å kategorisk avskrive politi og påtalemakt.
Jeg velger å tro at de ønsker å finne løsningen på forsvinningen, men at det i såfall kan ta lang tid.
Det er ikke sikkert TH lever så lenge. Vi får se.
Citat:
Ursprungligen postat av
Braskamin58
Det kommer an på hva slags dokument man skriver. Et vanlig brev kan være mer nøye skrevet mens en e-post kan skrives med hast. Kanskje man ikke hadde nok med tid til å skrive e-posten og så ble den skrevet på en annen måte. Det var kanskje ikke så gjennomtenkt.
Trusselbrevet ble nok skrevet lenge før AE forsvant. Det trenger ikke nødvendigvis ha tatt
så lang tid å skrive det, men man hadde ikke politiet hengende over seg.
Mailene derimot, ble skrevet mens politiet fulgte med, og sannsynligvis i økende grad fattet
interesse for TH og hans eventuelle motiver. Det er et element av stress i dem, som man ikke
finner i brevet. Men igjen, så overspiller den som står bak. Det er desperate forsøk på å overbevise
politiet (og media) om at det sitter en ekte kidnapper et sted og sender meldinger på gebrokkent norsk.
Hvorfor i all verden benyttet man ikke engelsk?
Kan det ha noe med å gjøre at brevskriveren ikke behersker engelsk spesielt godt?
Eller i hvertfall ikke godt nok til å skrive et overbevisende trusselbrev?
Kan det indikere at brevskriveren er så gammel at han ikke hadde engelskundervisning på skolen?
Engelsk ble først obligatorisk i norsk skole fra 1969.