2022-12-25, 03:04
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Händer hittills? Är du totalt förd bakom ljuset? Som jag tidigare visat så tappar Ukraina nästan 1000 man KIA och WIA per dygn. Är det ett vinnande koncept tror du?

NÄR kommer genombrottet ?

(Ryska mödrar väntar på sina söner, hustrur på sina män, och barn väntar på sin pappa)
Citera
2022-12-25, 03:05
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

När har Ryssarna intagit denna obetydliga ort ?
(kan du ge ett datum ?)

Du vet lika bra som jag att orten är långt ifrån obetydlig. Den är central och vital för den fortsatta specialoperationen.
Citera
2022-12-25, 03:05
Medlem
Glossuss avatar
Kriget bedrivs med amerikanska vapen, Europeisk finansiering och Ukrainskt blod..
Se till att få ett stopp på eländet.
Citera
2022-12-25, 03:06
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
NÄR kommer genombrottet ?

(Ryska mödrar väntar på sina söner, hustrur på sina män, och barn väntar på sin pappa)

Putin och Surovikin har ingen brådska. Avmilitariseringen tar tid, men måste göras grundligt.
Citera
2022-12-25, 03:08
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Kriget bedrivs med amerikanska vapen, Europeisk finansiering och Ukrainskt blod..
Se till att få ett stopp på eländet.

Väldigt träffsäkert. Bättre än det amerikanska Patriotsystemet...
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-12-25 kl. 03:11.
Citera
2022-12-25, 03:12
Medlem
Voelsens avatar
Citat:

Scud då? Exportsucce!
Citera
2022-12-25, 03:15
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Nassar i azov, som strider för sitt land och en jude? Hur funkar det i praktiken, så att säga?

Ukrainska nazister är inte anti-jude, de är framförallt anti-Ryssland. Det är så Azov ska förstås.
Citera
2022-12-25, 03:16
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Putin och Surovikin har ingen brådska. Avmilitariseringen tar tid, men måste göras grundligt.
de är framgångsrika ja! Hittills har de behövt mobilisera ett par extra hundratusen vilsna pojkar och förtidspensionärer i sin operation, så nog fungerar avmilitariseringen alldeles utmärkt ja. mycket strategiskt och effektivt. Lite kvinnliga fångar till det så är nästan "the purge" fulländad
Citera
2022-12-25, 03:20
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ukrainska nazister är inte anti-jude, de är framförallt anti-Ryssland. Det är så Azov ska förstås.
Men alla Azoviter är ju antingen tillfångatagna eller eliminerade sedan månader tillbaks, så vad fäktar ryssen efter nu isåfall? Andra nazister? Satanister och allmänna musiker? Eller de judiska kalifaten som förklätt sig i antikristna NATO-kläder?
Citera
2022-12-25, 03:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Du vet lika bra som jag att orten är långt ifrån obetydlig. Den är central och vital för den fortsatta specialoperationen.

Nix och nada. Den orten betyder inget i den större bilden. Finns inget utav intresse där. Förklara för mig (för jag begriper det inte)..fascinationen..angående Bakhmut..

Citat:

Ryssland blöder. Ukraina blir starkare. Sedan sommaren så ser man det även hur frontlinjen har förflyttas. Idag.. så det Ryssland har lyckas med är att slå ut infrastruktur. Inget annat. Till nästa vinter har det troligtvis kommit fler patriot-batterier. Så då är det slut med det..
Citera
2022-12-25, 03:24
Medlem
Glossuss avatar
Citat:

Jag har blivit stämplad som rysstroll när jag framfört att alla former av hjälp till Ukraina endast bidrar till fler döda.. Att starka krafter önskar att kriget sprider sig borde alla vara medvetna om.
Det finns perversa individer som gnuggar händerna i förtjusning över alla dödsfall. Ett människoliv är inte värt ett ruttet lingon om man kan försvaga ryssen.. Men hey.. Det är ett spel med onödig hög insats de ägnar sig åt..
Citera
2022-12-25, 03:26
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Nix och nada. Den orten betyder inget i den större bilden. Finns inget utav intresse där. Förklara för mig (för jag begriper det inte)..fascinationen..angående Bakhmut..

Ryssland blöder. Ukraina blir starkare. Sedan sommaren så ser man det även hur frontlinjen har förflyttas. Idag.. så det Ryssland har lyckas med är att slå ut infrastruktur. Inget annat. Till nästa vinter har det troligtvis kommit fler patriot-batterier. Så då är det slut med det..

Det stämmer inte. De ukrainska förlusterna är blytunga. Du borde lyssna på The New Atlas, som beskriver den strategiska betydelsen av Bakhmut i detalj.

Battlefield Bakhmut: Why Russia & Ukraine are Fighting Over this City

https://www.youtube.com/watch?v=I5EpNNwbRag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in