2022-12-20, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilemore
Tidigare har jag tagit en blå för sömn. Men som vanligt så är det ett lotteri när man köper i hur bra de är.
Undrar om detta ämne tråden handlar om, är mer stabila i effekt när man köper online? Vilka fördelar/nackdelar mellan blå och klonazepam om man enbart använder det vid läggdags?
En ovan brukare med noll tolerans brukar bli rätt så sömnig av säg 2 mg Iktorivil.

Den sederande effekten avtar snabbt vid kontinuerligt bruk men de kan funka att sova på för många om man tar dem sporadiskt.
Citera
2022-12-20, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
En ovan brukare med noll tolerans brukar bli rätt så sömnig av säg 2 mg Iktorivil.

Den sederande effekten avtar snabbt vid kontinuerligt bruk men de kan funka att sova på för många om man tar dem sporadiskt.

Är dessa likt det lotteri när de kommer till blå i effekt?
Dvs att ibland är de blå som rena sockerpiller. Medans annan leverans kan vara väldigt potent.
Eller har klonazepam man köper online mer tillförlitliga i potens?

Edit: Vilken dosering av klonazepam är likvärdigt 1mg blå? Undrar eftersom jag aldrig behövt mer än 1mg blå vid sängdags.
Citera
2022-12-20, 16:57
Medlem
Citat:
Är dessa likt det lotteri när de kommer till blå i effekt?
Dvs att ibland är de blå som rena sockerpiller. Medans annan leverans kan vara väldigt potent.
Eller har klonazepam man köper online mer tillförlitliga i potens?

Edit: Vilken dosering av klonazepam är likvärdigt 1mg blå? Undrar eftersom jag aldrig behövt mer än 1mg blå vid sängdags.
Jag har alltid haft mina Iktorivil och Xanor på recept så jag har ingen egen erfarenhet av den illegala marknaden.

Det jag har hört ryktesvägen dock är att kvalitén på de sk blå dvs ksalol kan diffa något enormt medans jag aldrig har hört någon säga samma sak om tex Galenikas Rivotril så jag antar att de är jämnare än vad Ksalolen är.

Om jag inte minns helt fel nu så ska 1 mg Iktorivil motsvara 1 mg Xanor i styrka även om effekten av de två preparaten är totalt olika då de visserligen är Bensodiazepiner båda två men verkar på olika sätt.

Har du låg Bensodiazepintolerans så är det inte omöjligt att du kan slockna på 1 mg Klonazepam men jag hade kört på 2 mg om det hade behövt.

Klonazepam är inte jättesederande men i brist på annat så funkar de att sova på för vissa.
Citera
2022-12-20, 18:07
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Tidigare har jag tagit en blå för sömn. Men som vanligt så är det ett lotteri när man köper i hur bra de är.
Undrar om detta ämne tråden handlar om, är mer stabila i effekt när man köper online? Vilka fördelar/nackdelar mellan blå och klonazepam om man enbart använder det vid läggdags?

Klonazepam är inte speciellt sederande, det är huvudsakligen kramplösande.

Det är bara nackdelar med att bli beroende av benso för att kunna somna, eller bli beroende av det överhuvudtaget.
Citera
2022-12-22, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noniin84
Om man ätit 1-2mg rivo/ikto i nästan ett år. Hur länge håller absen i sig? Har varit utan i typ 3 veckor, och det har varit tufft hittills. Snackar vi ett par veckor till? Längre? Dels gärna med er av era tankar och erfarenheter. Tack på förhand.

Någon med feedback? Ungefär hur länge mår man skräp?
Citera
2022-12-22, 23:04
Citat:
Ursprungligen postat av Noniin84
Någon med feedback? Ungefär hur länge mår man skräp?
Några veckor till (3+) får du nog räkna med
Citera
2022-12-24, 07:08
Medlem
KringExs avatar
Iktorivil är en knepig men bra benso. Det konstiga att jag kan äta 4 mg utan tolerans utan att känna ett piss. Möjligen att kroppen känns lite mjukare men skulle jag ta 4 mg Alprazolam utan tolerans så ser jag ut som ett utslaget fyllo.
Vad kan detta bero på? Alprazolam sätter sig ju mest i huvudet och Iktorivil i kroppen så det måste ju bero på det?
Citera
2022-12-24, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Iktorivil är en knepig men bra benso. Det konstiga att jag kan äta 4 mg utan tolerans utan att känna ett piss. Möjligen att kroppen känns lite mjukare men skulle jag ta 4 mg Alprazolam utan tolerans så ser jag ut som ett utslaget fyllo.
Vad kan detta bero på? Alprazolam sätter sig ju mest i huvudet och Iktorivil i kroppen så det måste ju bero på det?

Lider du inte av konstant dödsångest så kommer du inte få ut något av benso. Ikto fungerar enbart mot ångest, noll "skönhetskänslor". Tar du för mycket så kommer du bara känna dig trött/skum, vilket i sig kan göra att du hamnar i en slags psykos och ge ännu mer ångest, ironiskt nog. Använd bara ikto om du verkligen behöver skiten. Du har inget "roligt" att hämta här.
Citera
2022-12-24, 15:26
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Lider du inte av konstant dödsångest så kommer du inte få ut något av benso. Ikto fungerar enbart mot ångest, noll "skönhetskänslor". Tar du för mycket så kommer du bara känna dig trött/skum, vilket i sig kan göra att du hamnar i en slags psykos och ge ännu mer ångest, ironiskt nog. Använd bara ikto om du verkligen behöver skiten. Du har inget "roligt" att hämta här.

I know. För övrigt är ikto dåligt om man har ångest. Tacka vet jag alprazolam eller Stesolid
Citera
2022-12-24, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
I know. För övrigt är ikto dåligt om man har ångest. Tacka vet jag alprazolam eller Stesolid

Ikto är bästa medicinska benson inga tvivel.
Dämpar den inte din ångest så har du inte ångest, ut o jogga.

Har du tuff ångest så rekommenderar jag också opioder som tex metadon.
Senast redigerad av kukpasta 2022-12-24 kl. 18:29.
Citera
2022-12-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Ikto är bästa medicinska benson inga tvivel.
Dämpar den inte din ångest så har du inte ångest, ut o jogga.

Har du tuff ångest så rekommenderar jag också opioder som tex metadon.
Håller med efter att ha avverkat i stort sett samtliga Bensodiazepiner vi har på den svenska apoteksmarknaden och stått på daglig Bensodiazepinbehandling sedan 2016 så måste jag instämma i att ingenting slår Iktorivil vad det tex gäller att motverka grav handikappande GAD. 2 mg Iktorivil morgon och 2 mg kväll håller dig garanterat ångestfri hela dygnet utan någon jobbig flumeffekt.

Pratar vi plötsliga sporadiska panikattacker ifrån helvetet dock så måste jag säga Xanor pga det snabba påslaget och att Alprazolam har en kortare verkans och halveringstid kontra Iktorivil och Stesolid.

Iktorivil tar för lång tid på sig att verka dvs 1-4 timmar innan full effekt nås och då är panikångesten borta sedan länge, fungerar dock ypperligt som panikångestprofylax.

Stesolid slår på relativt snabbt men det gör Xanor också och Xanoren känner du dig mer euforisk av och den sätter sig inte lika mycket i musklerna som tex Stesolid kan göra och går ur kroppen snabbare.

Stesolid är enligt mig det näst bästa alternativet till Iktorivil vad det tex gäller GAD pga lång verkanstid men man blir klart mer "påverkad" och dessutom tröttare så för mig blir det Iktorivil alla dagar i veckan.
Citera
2022-12-25, 03:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Håller med efter att ha avverkat i stort sett samtliga Bensodiazepiner vi har på den svenska apoteksmarknaden och stått på daglig Bensodiazepinbehandling sedan 2016 så måste jag instämma i att ingenting slår Iktorivil vad det tex gäller att motverka grav handikappande GAD. 2 mg Iktorivil morgon och 2 mg kväll håller dig garanterat ångestfri hela dygnet utan någon jobbig flumeffekt.

Pratar vi plötsliga sporadiska panikattacker ifrån helvetet dock så måste jag säga Xanor pga det snabba påslaget och att Alprazolam har en kortare verkans och halveringstid kontra Iktorivil och Stesolid.

Iktorivil tar för lång tid på sig att verka dvs 1-4 timmar innan full effekt nås och då är panikångesten borta sedan länge, fungerar dock ypperligt som panikångestprofylax.

Stesolid slår på relativt snabbt men det gör Xanor också och Xanoren känner du dig mer euforisk av och den sätter sig inte lika mycket i musklerna som tex Stesolid kan göra och går ur kroppen snabbare.

Stesolid är enligt mig det näst bästa alternativet till Iktorivil vad det tex gäller GAD pga lång verkanstid men man blir klart mer "påverkad" och dessutom tröttare så för mig blir det Iktorivil alla dagar i veckan.

Ja ikto är bäst. Stesolid, xanor, temesta m.m spårar direkt i tolerans och känns jävligt giftiga när de lämnar blodet/man bara gått på dem en vecka. Ikto är stabil, som du säger noll flummeffekt, sitter bara i bakgrunden och maler sönder ångesten så folk med grov GAD fungerar som vanligt. Man kan säkert ta den livet ut utan några vidare bieffekter, har aldrig fått toleransökning på den. Tar du för mycket blackoutar du inte, du blir seg som en zombie och somnar.

Jag har alltid misstänkt att big pharma egentligen inte ville släppa/börja skriva ut ikto som benso, då den helt enkelt är för bra. Det är bättre att ha folk beroende av de skarpare och mer icke-stabila sorterna som xanor och stesolid. Du vet hur cynisk läkemedelsindustrin är. Men den gled genom, på något sätt.

Jag skulle bara rekommendera stess om du får en panikångestattack från helvetet när du tex är på jobbet, då behöver man något som fungerar snabbt. Men tar du 2mg ikto på morgonen så får du aldrig denna PÅattack ändå... Xanor är ett jävla rävgift enligt mig som ska undvikas i alla lägen, men detta får stå för mig personligen.

Jag vet att typ 90% av alla som läser dessa trådar är pundare som letar nya saker att få kickar av/vill rättfärdiga sina pillerberoende - och benso är inget man pundar på, tro mig. Helt värdelöst är det, då kan man lika bra dricka en bärs som ger ett mycket bättre och skönare rus. Skulle någon ändå försöka ha kul på benso så ska ni veta att ikto är den absolut tråkigaste av dem alla. Påslaget av kaffeinet i en kopp kaffe är garanterat "skönare" än en dags maxdos ikto.

Du är en bra lirare tango!
Senast redigerad av kukpasta 2022-12-25 kl. 04:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in