2022-12-24, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Två supersimpla tips som inte gör dig stenrik på 3 år men har god effekt på sikt;
-Gång-/cykelavstånd till kneget.
-Matlåda.

Att alltid jobba nära hemmet är inte rätt sätt att få in större summor.

Samma med matlåda. Det är inte polarna i matlådegänget som bidrar till en lyckad karriär.
Citera
2022-12-24, 15:37
Medlem
Arbetade i Norge i 2 år, rensade fisk.
Kom hem med 300k.
Satte in i kryptovalutor främst btc och eth.
Har 7 miljoner nu men har investerat 5 miljoner i kryoto igen så om 2 år kommer det va kanske 15-20 miljoner totalt.

Frågan är dock när är man förmögen?
I min värld så är man förmögen när man inte behöver jobba men ändå har pengar så man kan resa flera gånger per år och köpa det man vill, typ vill man ha en kamera för 40 k så köper man den utan att tveka
Citera
2022-12-24, 15:53
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hur kul lever man då när man kan åka merca S klass till jobbet o äta premiumlunch ute istället

Inte jättekul att bygga upp en grundplåt för den som är född med två tomma händer, men är man målinriktad så går det ganska snabbt. Lyx kan man kosta på sig senare, när förutsättningar finns.
Citera
2022-12-24, 15:55
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatVoid
Att alltid jobba nära hemmet är inte rätt sätt att få in större summor.

Samma med matlåda. Det är inte polarna i matlådegänget som bidrar till en lyckad karriär.

Förvisso, men en lyckad karriär är få förunnat. Det är bara att se hur samhället ser ut..
Citera
2022-12-24, 15:57
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Vilket mindset hade ni, samt vilka målsättningar och strategier använde ni er av?

Min gode vän lärde mig den matemstiska formeln för ränta på ränta.

Så, när fondsparande blev öppet och utan någon övre gräns per månad så körde Mullret på det spåret.

Viktigt att kryssa i rutan för återinvestering på banken.

Skönt slippa tänka på elpriset och sånt elände.
Citera
2022-12-24, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Inte jättekul att bygga upp en grundplåt för den som är född med två tomma händer, men är man målinriktad så går det ganska snabbt. Lyx kan man kosta på sig senare, när förutsättningar finns.

Men kommer du att göra det - väldigt många blir så jävla snåla i sitt inrutade snåleriliv.

Jag har varit tvungen att rannzaka pga låga inkomster - men i motsats till andra har jag kostat på
mig i efterhand det andra gjorde vid 20 typ - gjorde jag vid 30-40

Skall förklara mig bättre har varit tvungen att köpa lågpris av sånt jag inte velat ha men varit tvungen
att ha - har mer eller mindre hatat varje gång jag använt - nu har jag det jag vill ha o njuter av o
älskar mina vuxenleksaker osv
Citera
2022-12-24, 16:03
Medlem
Personligen befinner jag mig på andra sidan myntet, men min äldsta bror är väldigt förmögen.

Det han gjorde var att skriva ut sig ur Sverige och arbeta upp en förmögenhet utomlands under ca 20 år. Han hade ett bolag i Hong Kong som han sedan sålde för många miljoner. Skattefri exit där pengarna slussades över till Singapore, helt lagligt.

Sedan flyttade han hem till Sverige och skrev in sig i folkbokföringen igen. Nu kan han han flytta över hur mycket han vill till sin svenska bank utan att behöva betala någon skatt. Han gick i "pension" innan han fyllde 50.
Citera
2022-12-24, 16:08
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Vad är förmögen? Knappast 1 miljoner kronor i vart fall.

Jag tycker att man är förmögen när man är ekonomiskt oberoende.
Citera
2022-12-24, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Vad är förmögen? Knappast 1 miljoner kronor i vart fall.

Innan 10 m tycker jag inte man skall snacka förmögen alls.
Citera
2022-12-24, 16:13
Medlem
Ett bra självförtroende är nog A och O för att lyckas bygga en förmögenhet själv.

Den "förmögenhet" jag har har jag genom att jobba mycket, hålla på med lite skumrask i 20-30 års ålder och sedan har jag investerat i ganska bra grejer. Detta har gjort att jag är ganska lågt belånad åtminstone.
Citera
2022-12-24, 16:28
Medlem
Fick ett arv från min äckliga pappa som köpte hus i en väldigt fin kommun i närheten av Stockholm. Sålde huset när han dog, fick 11 miljoner över. Flyttade till Norrland, placerade kapital på trygga fonder för typ tio år sedan. Har gått bra fram till för ett år sedan. Men har så jag klarar mig ändå. Kan inte påstå att jag blivit "rik" på grund av skicklighet
Citera
2022-12-24, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av juniorobserver
Tur och tajming.

Höftade in ett par hundratusen SEK i BTC/ETH etc. 'back in the day' och gick därefter vidare till mark- och property. Numera 80-150sqm condos i tre asiatiska storstäder och diverse plots runtom. Still kryptofanatisk.

Så fick man ett riktigt gott skratt på julafton 😂😂😂
Skönt att se att fantasin flödar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in