2022-12-24, 16:44
Medlem
Deveshs avatar
Köpt bitcoin så mycket jag kunde under 8 år, utan att sälja eller trejda. Nu pension vid 36.
Citera
2022-12-24, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Du verkar lite tramsig, det är ingen bra start om du ska bygga upp en förmögenhet.

Man ska ha kul på vägen.
Citera
2022-12-24, 17:19
Medlem
Gömde pengar för mitt ex
Citera
2022-12-24, 17:38
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Vilket mindset hade ni, samt vilka målsättningar och strategier använde ni er av?

Vad är en förmögenhet? Stor skillnad på om man fått ihop 100 tkr eller många miljoner.

Har fått ihop ett par miljoner för egen del, detta genom låga kostnader och regelbundet sparande, investeringar i aktier samt ett par lyckade bostadsaffärer.
Citera
2022-12-24, 17:53
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Jag blankade Grindr när den lanserades på börsen.
Citera
2022-12-24, 18:18
Medlem
Investeringar. Har aldrig haft något emot att ta lite finansiella risker förutsatt att uppsidan är god nog. Hetsar inte heller upp mig över lite motgångar. Tålamodet har betalat sig i slutändan.
Citera
2022-12-24, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Vilket mindset hade ni, samt vilka målsättningar och strategier använde ni er av?

Spara spara. Samt lev lite ändå och lära sig leva med mindre. Ju mer man sparar desto lättare blir det. Så vare iaf för mig.
Citera
2022-12-24, 19:01
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Långsiktig planering och följt den röda tråden hela vägen!
Citera
2022-12-24, 19:14
Medlem
Skulle jag sälja allt jag äger skulle jag ha mellan 1-1,5 miljoner, beroende på vad jag får för min bostad. 30 år gammal.

Jag sålde en lägenhet och gick ett par 100k plus. Sen är det hederligt sparande tillsammans med frugan. Har arbetat i 5 år efter examen. Har inte haft så mycket på börsen.
Citera
2022-12-24, 19:16
Medlem
ormbitens avatar
Jobbat som en idiot och undvikit att låna pengar.
Sparat och placerat.
Och att man inte har haft någon familj har säkert underlättat också.

Blev egen företagare i 20 års åldern och första 8-9 åren jobbade jag målinriktat sju dagar per vecka året om.

Snart 50 nu och företaget är nyligen sålt. Behöver nog inte jobba mer, men kommer förmodligen inte klara av att inte jobba. Mår bra av hårt arbete.

Tyvärr så vill alla människor bli rika snabbt och utan motprestation... Ytterst få som lyckas med det.
Citera
2022-12-24, 19:18
Medlem
fittslems avatar
Investerat i krypto sedan en lång tid tillbaka. Kört 50/50 fonder och krypto.

Fonderna har gått bra men krypto gjorde mig rik.
Citera
2022-12-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Jobbat som en idiot och undvikit att låna pengar.
Sparat och placerat.
Och att man inte har haft någon familj har säkert underlättat också.

Blev egen företagare i 20 års åldern och första 8-9 åren jobbade jag målinriktat sju dagar per vecka året om.

Snart 50 nu och företaget är nyligen sålt. Behöver nog inte jobba mer, men kommer förmodligen inte klara av att inte jobba. Mår bra av hårt arbete.

Tyvärr så vill alla människor bli rika snabbt och utan motprestation... Ytterst få som lyckas med det.

Klart man jobbar - man jobbar åt sig själv utan att tänka på pengar* - hur juste garage o maskiner har du i o m att du sålt din verkstad?

* man lagar saker - köper det man vill ha som är för dyrt beg/trasigt o rustar upp - man förkovrar sig o sitter inte bara på sitt arsle o petar näsan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in