2022-12-24, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jo men du hamnar lätt i kategorin bland dom som vill verka framgångsrika men inte är det om du snurrar runt med för mycket uttryck av den typen.

Fokusera på att bli rik i stället om det är det du vill.

Nu missade du tex just två bra råd för att du valde att diskutera det här i stället.

Ja nu är goda råd dyra.
Citera
2022-12-24, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Ja nu är goda råd dyra.

Du verkar lite tramsig, det är ingen bra start om du ska bygga upp en förmögenhet.
Citera
2022-12-24, 14:01
Medlem
Suffleurens avatar
Har aldrig haft några större lån. Om jag köpt något så har det varit kontant. Har försökt att konsumera så lite som möjligt när det kommer till prylar, elektronik o. dyl. Har rest en del men ofta sökt billiga biljetter och bott på vandrarhem, ätit lokal mat. Jag har aldrig haft någon monsterlön men har aldrig haft speciellt stora utgifter och har kunnat spara mycket pengar. Nu jobbar jag inte så mycket längre, bor ganska billigt och äter billigt och trivs med tillvaron. Jag har en hög med pengar som antagligen kommer räcka mig livet ut (beroende på inflation).
Citera
2022-12-24, 14:06
Medlem
För att bli hyfsat rik, säg 10-20 miljoner, så kan du spara över ett liv på vanligt jobb.

Även ett riktigt bra jobb där du är högt upp i näringslivet och tjänar 5-10 miljoner per år gör dig inte stenrik (100 miljoner+) på väldigt länge.

För att bli stenrik gäller att starta eget framgångsrikt företag som du säljer eller driver, ärva massa pengar av någon som gjort detta, eller få feta bonusar/fallskärmar i toppjobb - gärna utomlands.

Sen behöver man kanske inte 100 miljoner+, kanske räcker med 10-20 miljoner och en bra bostad om rikedom nu är en prioritet.
Citera
2022-12-24, 14:14
Medlem
Det enklaste är att vara född av rätt föräldrar - det kan bernadotterna intyga - o Ö o B
Jula o Clas Ohlsson.

Utan möjligheter är det studier o bli påsatt av dem som betalar sig - Linda Staaf
Citera
2022-12-24, 14:24
Medlem
Schwimmwestes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Det enklaste är att vara född av rätt föräldrar - det kan bernadotterna intyga - o Ö o B
Jula o Clas Ohlsson.

Utan möjligheter är det studier o bli påsatt av dem som betalar sig - Linda Staaf

Det här är ett gott exempel på offermentalitet som inte hjälper ett skit.
Citera
2022-12-24, 14:41
Medlem
Tur och tajming.

Höftade in ett par hundratusen SEK i BTC/ETH etc. 'back in the day' och gick därefter vidare till mark- och property. Numera 80-150sqm condos i tre asiatiska storstäder och diverse plots runtom. Still kryptofanatisk.
Citera
2022-12-24, 14:49
Avslutad
Fin tråd, lycka till alla som vill åt miljarderna ❤️💯
Citera
2022-12-24, 14:56
Medlem
Glossuss avatar
Två supersimpla tips som inte gör dig stenrik på 3 år men har god effekt på sikt;
-Gång-/cykelavstånd till kneget.
-Matlåda.
Citera
2022-12-24, 15:01
Medlem
Jobba, spara sedan sattsa. Sluta aldrig att jobba hårt och sattsa. Börsen och fastigheter.

Alla runt ock kring mig festade och reste medans jag bara körde. Körde som fan. Tog mig ett år att bli Miljonär vid 21, började med inget.
Sedan sattsa större och större belopp. Tills den dag jag insåg jag vill mera och större och snabbare.

Hade efter 10 år ( 97 -2007 ) ca 23 miljoner kr med mig vid flytt till Usa. Lång historia kort, efter 11 år i Usa……..

Jag är ekonomisk oberoende och pensionär vid 42!
Citera
2022-12-24, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Två supersimpla tips som inte gör dig stenrik på 3 år men har god effekt på sikt;
-Gång-/cykelavstånd till kneget.
-Matlåda.

Hur kul lever man då när man kan åka merca S klass till jobbet o äta premiumlunch ute istället
Citera
2022-12-24, 15:28
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Vad är förmögen? Knappast 1 miljoner kronor i vart fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in