2022-12-23, 14:54
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Lotta pröjsade? Var ju bara en del av det, resten var swishande.
Jobba? Hon jobbar ju inte, är ju frivilligt, ideellt ju.

Adina är allvetande, om allt. Säger hon att Sara kommer in i USA obehindrat så ifrågasätter jag inte hennes insikt i ESTA/Visumregler.
Hur vet du att hon inte får betalt för sitt arbete i föreningen?
Har hon skickat sin deklaration till dig?
Citera
2022-12-23, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Ingen förstår Ankans inlägg.
Det enda som går att förstå är Ankan försöker låtsas att det finns barn som inte skadas av att ligga med vuxna.
Pedofiler har kört samma skitsnack i alla år.

Sen verkar han slänga en på tretton och en på nitton i en och samma situation som om det både lätt skulle klara av att ha samlag. Han pratar om tonåringar som om de vore ens lite lika varandra.

Och det upprepas hela tiden fast det är helt absurt.

Barn under 15 ska man låta vara i fred, man ska hålla sina händer från deras kläders insida och deras hud. Det är inget man rör på det sättet.

Att man inte kan vända sin sexualitet till femtonåringar så ska man inse att man har grava problem och söka på en psykiatrisk mottagning. Och man ska inte vara på nätet heller när man inte kan behärska sig. Kanske någon kan göra spärrade datorer så att mycket är blockerat och försöker man göra något ändå så stängs allt av.

I USA får de ju inte ens ha ellrt använda en dator. Och så borde det vara till det helt går att bara tillåta visa sidor som är godkända. Att datorn ska visas upp varje månad. Där finns en del att göra. De kan få hjälp att hitta recept på julskinka och lära sig sy med maskin eller baka blåbärsmuffins.
Citera
2022-12-23, 15:18
Medlem
Citat:

Adina är allvetande, om allt. Säger hon att Sara kommer in i USA obehindrat så ifrågasätter jag inte hennes insikt i ESTA/Visumregler.

Lotta slaskade med stora plånboken men visst lite norpades säkert ifrån vanliga Dieselkassan som swishen sponsrar. Jag har inte swishat på ett tag men tänkte att Dumpen kunde få en julklapp.

Sara ska givetvis inte förvärvsarbeta i USA. Kalla det för studiebesök om det låter bättre.

Adina är väldigt vetgirig och expert inom många områden.
Citera
2022-12-23, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Hur vet du att hon inte får betalt för sitt arbete i föreningen?
Har hon skickat sin deklaration till dig?
Öh? Hon skrwv det själv på facebook för några dagar sedan.
Citera
2022-12-23, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizenhaial
förstår inte din fråga? syftar du på hennes brottsregister?
Ja. Vad hade hennea brott givit för straff. Få statee som hade låtit någon med 30-ish dommar springa runt fritt och leka frälsare på skattefria medel.
Citera
2022-12-23, 15:57
Medlem
Citat:

De brott som kan hindra ESTA eller visum är brott man dömts för som orsakat allvarlig skada på person, egendom eller myndighet.
Citera
2022-12-23, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De brott som kan hindra ESTA eller visum är brott man dömts för som orsakat allvarlig skada på person, egendom eller myndighet.
Har du garanterat bättre koll på. De får säkert en skön gratis semester.
Citera
2022-12-23, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina

En sak till som kan leda till vändande plan i USA är avsaknad av vaccinpass. Undra om Sara verkligen tagit sina fyra shots.
Citera
2022-12-23, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
En sak till som kan leda till vändande plan i USA är avsaknad av vaccinpass. Undra om Sara verkligen tagit sina fyra shots.

Du får nog läsa på lite om kraven på inresa till USA. Krävs inga 4 sprutor.
Citera
2022-12-23, 16:09
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag förstår inte ditt inlägg, dels för att svenskar är konstigt, dels för att det verkar handla om något helt annat än det jag diskuterar.
Min ordföljd kan bli fel, har dyslexi, stavning klarar datorn. Det handlar om Dumpen, och jag diskuterar rättssäkerhet. Huruvida det är lämpligt att hänga ut vissa, huruvida vissa av dem gjort tillräckligt grovt för att skammas.

Motivet som Sara hänvisar till är att själmordviljan ökar, tror hon sagt 12 ggr. Men undrar var ifrån sifforna kommer ifrån. Tror det är en sammanblandning (inklusive) bland offer som utsatts för reellt tvång.

Det någon får svara på om data finns, hur mycket ökar själmordviljan hos de som har haft sex innan 15 år, och-eller hos dem som innan 15 år haft sex med en myndig person.

Om jag skulle vara pedofil, har det inget med frågan att göra. Det gäller inte mig, och än en gång är jag inte pedofil.
Citera
2022-12-23, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Min ordföljd kan bli fel, har dyslexi, stavning klarar datorn. Det handlar om Dumpen, och jag diskuterar rättssäkerhet. Huruvida det är lämpligt att hänga ut vissa, huruvida vissa av dem gjort tillräckligt grovt för att skammas.

Motivet som Sara hänvisar till är att själmordviljan ökar, tror hon sagt 12 ggr. Men undrar var ifrån sifforna kommer ifrån. Tror det är en sammanblandning (inklusive) bland offer som utsatts för reellt tvång.

Det någon får svara på om data finns, hur mycket ökar själmordviljan hos de som har haft sex innan 15 år, och-eller hos dem som innan 15 år haft sex med en myndig person.

Om jag skulle vara pedofil, har det inget med frågan att göra. Det gäller inte mig, och än en gång är jag inte pedofil.

Jag jag har aldrig kallat dig eller någon här pedofil eller hebefil heller för den delen. Jag tycker att det förstår diskussionen att slänga ur sig sådant. Det är inget argument för något. Sen om någon är pedofil har jag inget problem med det bara man inte är utövande samma med hebefil. Men jag tror inte att någon här är något av dem, och om så spelar det ingen jävla roll!!!

Och din ordföljd är inget heller att låtsas skratta åt, om man inte förstår så frågar man. Är man dyslektisk så ska man inte göra fånerier över.
Senast redigerad av Sturuf 2022-12-23 kl. 16:27.
Citera
2022-12-23, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Om du var med på 70 och 80 talet så var pedofili fullt tillåtet, det gick tom att köpa barnporr på pressbyrån.

Det är tiden och folks moral som ändrar sig, då ok nu förbjudet.

Tydligen tar dagens barn skada men förr gick de obehindrat igenom en uppväxt med sex som fredagsnöje i familjen.

(Obs det sista var ironi för er som är för unga för att uppfatta sådant)

Det ör väl iofs internet som vält skutan och nu finns barnporren och möjligheten till övergrepp bara några knapptryckningar bort.

Ja 70-talet var en era när föräldrar uppmanades att bygga så kallade knullkojor till sina barn där de kunde utforska varandra. Och ibland kröp någon vuxen in och gav en hjälpande hand. Med dagens ögon så ser man ju att det är helt sjukt.

Och därför tror jag att äldre personer kan tycka att det var väl inte så farligt. Alltså när det gäller andra och andras barn.

Även de som har tagit skada av den tidens sexuella lekar kan säga att de inte har tagit skada fast de har det. Jag vill dra det så långt att de säger att det är okej är ett tecken på en skada. Och det är inget att skratta åt. Folk som vill glömma något bygger murar. Och det är fortfarande inte roligt. Det mänskliga sinnelaget fungerar så. Man vill inte öppna sår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in