2022-12-22, 01:18
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Han förutsätter att lgh är brottsplatsen av det man kan utläsa av det som allmänhetenhar tagit del av. Det tycker inte jag är konstigt, det har ännu inte framkommit något som tyder på något annat. MGM säger att dem alla 3 var där, grannen har bevittnat att åtminstone JJ var där. Tror inte dem andra hängde i trädgården direkt. 🤷‍♀️

Hur menar du nu? Att GW grundat sin hypotes om brottsplats p g a vad allmänheten tror? Yrar du i nattmössan eller har du tjuvat på glöggen?
Citera
2022-12-22, 01:22
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Hon har nog obehagskänsla av att ensam gå ner i den källare, någon transporterat ut ett lik genom.
Via källaren och genom bakdörren måste T ha förts, det är enda möjligheten och det vet hon också.

Jaså. Hon vet alltså att källardörren till trappan som leder till den lilla gräsplätten/ grusplanen nedanför JJ:s balkong är olåst?
Citera
2022-12-22, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Hur menar du nu? Att GW grundat sin hypotes om brottsplats p g a vad allmänheten tror? Yrar du i nattmössan eller har du tjuvat på glöggen?

Utifrån det allmänheten fått veta hittils är det högst troligt att lägenheten är brottsplatsen.

Vad GW vet mer eller om han har mer info har inte framkommit.
Senast redigerad av Justice.Hackerz 2022-12-22 kl. 02:04.
Citera
2022-12-22, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
De stal väl JJs mobil och lurade henne in i fällan....

Kom med hem till mig så pratar vi om allt... Då ska du få mobilen...

Är övertygad om att JJ och MH planerat mordet i förväg... Kanske de besämde sig på Nöjet???
Ja kanske det var så
Men jag får inte ihop det öndå
Om JJ tog Toves mob på Nöjet så fanns det ju vakter och fullt med folk
Varför sa inte T någonting och bad om hjälp?
Svårt att tro på att hon snällt bara följde med av den anledningen
Citera
2022-12-22, 02:20
Medlem
Citat:
Det jag kan läsa är att GW säger att han inte tror att de kommer att hitta så mycket på brottsplatsen. Hur kan GW veta var brottsplatsen är?
Ja hur kan GW veta det?
Om det skedde i lägenheten så borde ju något Dna eller annat finnas som åtminstonne stärker att Tove varit där
Det är ju inga erfarna proffsmördare så något spår borde dom ju lämnat

Om det nu skedde i lögenheten?
Citera
2022-12-22, 07:05
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tänker på att en av kvinnorna, som bor i trappan, i en kort intervju sa att hon inte längre vågade gå ensam ner i tvättstugan. Har någon sett eller hört något från källaren? Eller kan det vara för att polisen var där och hämtade lite saker?
På något vis är källaren också intressant för polisen. Kan undra vad de tog med sig?

Kvinnan har en dörr från lägenheten som går till källaren, polisen ryckte i handtaget under första husrannsakan, och hon hörde en röst som sa: nej, det där är fel dörr. Det räcker väl för att inte vilja gå dit själv?
Vid en senare husrannsakan tog de med sig saker från källaren, där kan man undra om de hittade något intressant. De brukar ta med sig väldigt många saker, har man sett i andra fup.
Senast redigerad av Matamata 2022-12-22 kl. 07:06. Anledning: Felcitering
Citera
2022-12-22, 07:08
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Jaså. Hon vet alltså att källardörren till trappan som leder till den lilla gräsplätten/ grusplanen nedanför JJ:s balkong är olåst?
JJ har ingen balkong.
Citera
2022-12-22, 07:49
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Kvinnan har en dörr från lägenheten som går till källaren, polisen ryckte i handtaget under första husrannsakan, och hon hörde en röst som sa: nej, det där är fel dörr. Det räcker väl för att inte vilja gå dit själv?
Vid en senare husrannsakan tog de med sig saker från källaren, där kan man undra om de hittade något intressant. De brukar ta med sig väldigt många saker, har man sett i andra fup.
Tack! Det räcker gott och väl för att bli skakis.
Ryck i fel dörr känner jag igen, men att dörren var i den kvinnans lgh hade fallit ur mitt minne.
Jag är mycket nyfiken på vad polisen fann i källaren.
Citera
2022-12-22, 07:57
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja hur kan GW veta det?
Om det skedde i lägenheten så borde ju något Dna eller annat finnas som åtminstonne stärker att Tove varit där
Det är ju inga erfarna proffsmördare så något spår borde dom ju lämnat

Om det nu skedde i lögenheten?
Både J och M säger att T varit i lgh och att ljuga om det vore helt huvudlöst.
Citera
2022-12-22, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det vi vet säkert av polis och åklagares uttalanden är att en nekar till att ha begått någon brottslig handling, den andra har överhuvudtaget ingen aning om vad som ev. hänt då hon sovit.
Vad vi även vet är att ingen av MGMs redogörelser stämmer överens med varandra.
Något av faktan i detta ”egentligen ganska enkla” fall har du väl lyckats snappa upp?
3 tjejer går till lägenheten på lördag, 2 umgås på söndag, 1 är saknad och återfinns död.
Det enda intressanta och värt en diskussion är egentligen motivet, för varför dog T?
För min del misstänker att att någon eller båda har erkänt en del . Det får vi inte veta än på länge.
Citera
2022-12-22, 09:27
Medlem
Inte säkert att TT dog i lägenheten. Hon kan ha varit drogad men inte så mycket utan att de kunde få med henne nerför trappan till källaren . Gåendes med hjälp av en person på varje sida. Där bragdes hon av livet och fördes in i bilen och sen iväg till skogen. Min hypotes .
Citera
2022-12-22, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Inte säkert att TT dog i lägenheten. Hon kan ha varit drogad men inte så mycket utan att de kunde få med henne nerför trappan till källaren . Gåendes med hjälp av en person på varje sida. Där bragdes hon av livet och fördes in i bilen och sen iväg till skogen. Min hypotes .
Vad var det grannarna hörde i lägenheten i så fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in