• 4
  • 5
2022-12-21, 16:11
Medlem
flashbackkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Hittade den här tråden när jag sökte i Google.
Jag avslutade ganska nyligen förhållandet med tjejen och testade Tinder men det är flera tjejer
på Tinder som messar att dom vill prata på KIK istället.

Slösa ingen tid på dom, får du ett meddelande om att dom inte är på Tinder så ofta och vill använda KIK istället så är det bara att deleta dom.
Slösa ingen tid då det bara är bedragare av olika slag som skickar dessa meddelanden
Aldrig fått något sådant meddelade, skulle heller aldrig ladda ner peddoappen KIK
Citera
2022-12-21, 23:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Hittade den här tråden när jag sökte i Google.
Jag avslutade ganska nyligen förhållandet med tjejen och testade Tinder men det är flera tjejer
på Tinder som messar att dom vill prata på KIK istället.

Slösa ingen tid på dom, får du ett meddelande om att dom inte är på Tinder så ofta och vill använda KIK istället så är det bara att deleta dom.
Slösa ingen tid då det bara är bedragare av olika slag som skickar dessa meddelanden

Japp, det är typiskt för scammers att de så fort som möjligt vill flytta kontakten till plattform med mindre koll, mindre övervakning. Facebook är också mycket populärt, för deras moderatorer har fullt upp med att radera fåniga saker (som hakkors och bröstvårtor). Men att nigerianska scammers använder sig av deras produkt för att lura åt sig miljoner av europeiska och amerikanska kvinnor - det är helt OK. Anmäler man när man får sådana scam-försök - så händer inget. Den falska profilen blir kvar.
Citera
2022-12-22, 00:25
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Japp, det är typiskt för scammers att de så fort som möjligt vill flytta kontakten till plattform med mindre koll, mindre övervakning. Facebook är också mycket populärt, för deras moderatorer har fullt upp med att radera fåniga saker (som hakkors och bröstvårtor). Men att nigerianska scammers använder sig av deras produkt för att lura åt sig miljoner av europeiska och amerikanska kvinnor - det är helt OK. Anmäler man när man får sådana scam-försök - så händer inget. Den falska profilen blir kvar.

En annan sak är att de avmatchar offret direkt när offret lagt till dem till ett annat socialt medium just för att inte offret ska hinna rapportera dem.

Varenda tjej som bara efter ett par meningar vill snacka på kik, whatsapp, snap eller liknande är scam. Rapportera dem direkt! Alla thaitjejer är också scam.
Senast redigerad av Klappasäften 2022-12-22 kl. 00:27.
Citera
2022-12-22, 22:13
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Varenda tjej som bara efter ett par meningar vill snacka på kik, whatsapp, snap eller liknande är scam. Rapportera dem direkt! Alla thaitjejer är också scam.

Jag rapporterar alla som har länk i sin profiltext eller text i något av sina foton till någon annan sida.

Tinderlust är en text jag stöter på emellanåt i prfilerna och rapporterar direkt men det finns många andra också
Citera
2023-01-12, 18:24
Medlem
Jag brukar se till att skriva på messenger i första hand. Där kan få hela namnet och även säka upp dem på Ratsit osv för att se att dem är riktiga.
Citera
2023-01-17, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Ja, jag hade aldrig hört talas om den innan.

Fan, nu när jag tänker mer och mer på det. Det är en scam. Och jag gick nästan på det.
nej du GICK på det då du installerade båda apparna.
Citera
2023-01-18, 09:34
Medlem
orrecrists avatar
Fejk
Citera
2023-01-18, 09:40
Medlem
Severlohs avatar
Nej men det här låter nog som att det kan vara modern till din framtida barn tror jag.
Citera
2023-01-18, 13:46
Medlem
CompressorVanes avatar
Håll er ifrån Tinder. Vad är det som händer med alla män!? Är det problem och kaos som gäller nu!?

Varför vill ni ha det!?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in