2022-12-21, 14:47
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Greta har sagt att hon inte vill vara full i offentliga sammanhang då det kan vända sig imot henne. Att hon inte kan sippa lite bubbel ibland har hon aldrig nämnt.
Fair enough! :-)
2022-12-21, 14:53
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
För egen del hade jag inte haft en aning om att hon drack den israeliska drycken om jag inte hade läst det här på Flashback, än mindre att hon gjorde det för att minska det oerhörda mänskliga lidandet, men det kanske bara är jag som är okunnig och trögtänkt?
Om vi nu ska ta en lite mindre allvarsam tolkning: det är ju känt att valet av dryck kan påverka den subjektiva uppfattningen om det mänskliga lidandet. Det kallas inte utan anledning för att "dränka sorger". :-)
2022-12-21, 14:56
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det krävs att ett orakel uttolkar greta™:s uttalanden och handlingar, eftersom hon efter sin andliga invigning står på en nivå skyhögt över oss dödliga. Det vittnar inte minst hennes vackra ögon och händer om.

Samtidigt så vill vissa av oss se bevisen. Var vinet med eller utan alkohol? I så fall vilken procent? Var det producerat i Israel eller inte? Om producerat i Israel, var det då från det egentliga Israel eller från Golan? Hur reagerar avdankade popstjärnor om det framkommer att greta™ konsumerar produkter från Israel som inte är rättvisemärkta?

Inga detaljer kring greta™ är för obetydliga för att spekulera (och fantisera) om.

Du glömde tillägga sådana väsentligheter som:
- var druvor till Gretas vin trampade av israeliska eller arabiska fötter?
- var fötterna som trampade druvor till Gretas vin tvättade eller otvättade?
2022-12-21, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Du glömde tillägga sådana väsentligheter som:
- var druvor till Gretas vin trampade av israeliska eller arabiska fötter?
- var fötterna som trampade druvor till Gretas vin tvättade eller otvättade?
Om det handlar om vin till greta™ så måste väl den väsentliga frågan vara; huruvida de fötterna verkligen var otroligt vackra? Israeliskt vin tillverkas enligt strikta Kosher-regler. Frågan är hur det regelverket stämmer överens med den verkligen otroligt heliga invigningen hos First Nations? Och om greta™ tar sig några järn, blir hon då verkligen otroligt dyngrak?
2022-12-21, 18:22
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Greta har sagt att hon inte vill vara full i offentliga sammanhang då det kan vända sig imot henne. Att hon inte kan sippa lite bubbel ibland har hon aldrig nämnt.
Har Greta varit full någon gång?
2022-12-21, 18:30
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Om det handlar om vin till greta™ så måste väl den väsentliga frågan vara; huruvida de fötterna verkligen var otroligt vackra? Israeliskt vin tillverkas enligt strikta Kosher-regler. Frågan är hur det regelverket stämmer överens med den verkligen otroligt heliga invigningen hos First Nations? Och om greta™ tar sig några järn, blir hon då verkligen otroligt dyngrak?
Verkligt och heligt dyngrak?

Nu saknar vi allas vår orakel som borde kunna bringa klarhet inte bara i det där med Gretas vackra fötter och känsliga händer, men även kring om Greta kan bli otroligt dyngrak eller heligt dyngrak? Eller kanske inte ens dyngrak, utan krökt som en kräkla?
2022-12-21, 18:31
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Har Greta varit full någon gång?

Det tvivlar jag starkt på. Men att tvivla är inte samma sak som att veta.
2022-12-22, 00:13
Medlem
Särskilt under en inlärningsperiod behöver Greta få i (tränings)uppgift, att INTE omedelbart säga ja eller nej, utan be att få återkomma!

Vi borde annars försvinna snarast från FB, som har svåra problem med sin trovärdighet!

Greta sa rätt nyligen, att hon vill inte heller bli full, för att slippa att någon sedan skryter med, att hen lyckats supa henne under bordet!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-12-22 kl. 00:16.
2022-12-22, 01:24
Medlem
Annars tvekade jag lite inför att skriva här, att Greta gillar Carmel Tiroshs alkoholfria druvjuicer. Risken är nu mycket stor för, att hon kommer att få se sina favoritdrycker i varenda minikyl på alla de hotellrum, som hon sover i.

Sådan här megakändisinfo sprider sig nämligen mycket snabbt.

När det blev känt att Hillary Clinton hade svarat, att hon gillade Pepsi Cola, fick hon snabbt se sin favoritdryck i varenda minikyl på alla sina hotell, så hon blev lite trött på den till slut!

Vad gäller Gretas trötta fötter, tror jag att de skulle uppskatta ett uppvärmande fotbad med badsalt och mjukgörande mandelolja.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-12-22 kl. 01:27.
2022-12-22, 02:30
Medlem
Annars är Greta noga med, att påpeka att vad vi har uppnått, har vi gjort tillsammans! Alltså enade vi stå!

Till. sist angående sin andliga vigning är Greta noga med att ingen i First nations bugar inför en invigd. Därtill gäller att invigningen i sig inte garanterar något.

Man bedöms efter vad man gör och måste förtjäna sin ställning. Invigningen är alltså bara starten som ger en god möjlighet men ej målet. Jag har mycket kvar att lära mig, säger Greta!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-12-22 kl. 02:50.
2022-12-22, 08:38
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Särskilt under en inlärningsperiod behöver Greta få i (tränings)uppgift, att INTE omedelbart säga ja eller nej, utan be att få återkomma!

Vi borde annars försvinna snarast från FB, som har svåra problem med sin trovärdighet!

Greta sa rätt nyligen, att hon vill inte heller bli full, för att slippa att någon sedan skryter med, att hen lyckats supa henne under bordet!

Trovärdigheten hos FB beror på dess användare. Tänk på att du har gjort ett otroligt bra arbete för att sänka FB:s trovärdighet. Alla dina fantasier om Greta höjer inte precis denna tråds nivå, oavsett om du själv tror på dina egna fantasier eller inte.

Jag antar att du med "vi" syftar på pluralis maiestatis, för du kan väl inte mena att du är talesperson för någon annan. Vad du själv påpekade förut med stor emfas (tillika många utropstecken) så vill Greta inte ha dig som talesperson. ...eller menar du att vi andra ska anpassa oss efter dig och lämna FB bara för att du vill det? Då talar vi nog om höjden av hybris från din (eller Gretas?) sida. :-)
2022-12-22, 08:40
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Vad gäller Gretas trötta fötter, tror jag att de skulle uppskatta ett uppvärmande fotbad med badsalt och mjukgörande mandelolja.

Sluta projicera dina fantasier på Greta. Om Greta är perceptionskänslig så kan badsalt och madelolja få motsatt effekt till det du tror - det borde du veta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in