Citat:
Ursprungligen postat av
starlord1999
Du har givetvis rätt. Jag säger ingenting om att förtjäna en lön på 150 k. Det enda jag försöker ta reda på genom denna tråd är om det är en investering värd att göra. Sen vad du tycker om att någon med min personlighet blir läkare skiter jag fullständigt i! Om vi i framtiden korsar vägar så bryr jag mig inte ett piss om du väljer att inte bli vårdad av mig!
Har du dåliga sociala förmågor men vill tjäna bra eller bo utomlands? Välj då radiologi, nattetid servade flera sjukhus i Sverige iaf Stockholmsregionen av röntgenläkate i Australien, de har avtal med flera sjukhus och vill man hs en akut bedömning så är det ngt avtal dom gör att de kan vara stand by. Mkt aspiga halvfärdiga typer man stött på där men absolut inte otrevliga.
Vill du inte snacka med ngn men ändå ha patientkontakt så väljer du Anestesi. Då slipper du kallpratet.
Läkarprogrammet är numera 6 år, sen tillkommer någon form av integreras ST i bastjönstgöring. Vet inte hur gammal du är men om jag antar att du är född -99 eller kanske tidigare så kanske det låter gammalt med 30 + men tro mig åren går fort och det är ganska nice att ha bra lön vid 30 eller 32.