2022-12-21, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blagylta
Är det här bortskämda hipster slynglar eller?

Uppenbart att han har ett flertal diagnoser.
Citera
2022-12-21, 04:15
Medlem
Hjärtrytmen hade sänkts och hon hade diliriska ögon.
Idag så mådde hon bra, hon rörde på sig vid obekvämlighet och liknande. Hon flyttade sig och gick och hämtade vatten själv. Fundamentala drifter om man säger så.
Vi märkte att något var fel. Men pupillreflexer existerade.
Det låga blodvärdet kommer från metabolisk acidifiering.
Nej, inga droppar eller sådant. Hon får solsken, skratt och kramar.

Ja, 7,6 kilo. Jag vet att det var bara 2,8 kilo mindre än vad jag själv vägde i den åldern.
Jag har aldrig sett min dotter sjukare än nu när hon är på sjukhuset...
Om dom påstår att vitaminbristen föranlett hennes nära dödenläge... så borde jag varit död...
Ost vill jag inte ge henne, det omvandlas till morfin i kroppen.
Scholar.google.com, det svåra därefter är söktermer.
Syrestrukturer är vad allt detta är i olika storlekar och komplexiteter.
Hon sov ju under natten, medvetslös under natten är fel ord att använda, hon sov ju.
... blodrester bakom pannan, det är inte en blödning. Hon hade inga problem med balans som kunde indikera på hjärnskakning... Hon spydde en gång direkt när hon skrek.
Jag borde inte säga 2,5-3 kilo, hon skulle lika väl kunna väga 1,8 kilo, det är svårt att uppskatta och är bara löjliga nummer.

R fick i sig alla dom lipider, kolhydrater, proteiner, omega fettsyror, elektrolyter, vitaminer samt andra mineraler som hon behövde för normativ tillväxt.
Min ringa kunskap inom just neurobiologi samt min kunskap inom kemiologi är mer än tillräckligt...
Jag kan inte erinra alla dom tusen sökord som jag sökt på... hur ska jag kunna sammanfatta hela min livsbildning i några sökordstermer.
De senaste 20 åren har jag tagit det på mina axlar att bilda mig inom mänsklighetens samlade kunskap samt antaganden.
Vad vår dotter inte fick konsumera... köttprodukter av konsumentkvalitet... produkter framställda ur bröstmjölken från rasen Bosbovinus innehållande proteinsyrastrukturen kasein som gastrintestinalt syntetiseras till fyra former av beroendeframkallande morfiner, samt de okomplatibla beta-laktoglobulin och beta-laktalbumin. Ej heller... Vidare... samt...

... undernärdheten... det fanns ingen sådan...

(Förhör med L4gnev4ll, M4ts Rick4rd
2019-02-15, 2019-02-27, 2019-03-29, 2019-04-01)
Citera
2022-12-21, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
OK. Det verkar som att kvinnan fogade sig efter mannens starka vilja i det här fallet. Det resulterade i undernärt barn. De skulle väl kunna ha flyttat kvinnan och barnet från mannen eller är det olagligt?

Om hon inte klarade att skydda barnet från dess egen far hade hon knappast klarat att skydda barnet från nästa snubbe. Hon har ett ansvar som mamma som hon inte tog.
Citera
2022-12-21, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sturelur
Ett av kriterierna för att få Aspergerdiagnos är att man inte har intellektuell funktionsnedsättning.

Aspergers syndrom är inte en diagnos längre, numera kallas det autism nivå 1. Intellektuell funktionsnedsättning kan finnas parallellt men såklart inte alltid.
Citera
2022-12-21, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Nej, de matade barnet främst med bröstmjölk (hon var 18 månader när hon kom in till sjukhuset) och såkallade ”basvaror” (som jag knappt förstod vad det innebar). Men sen hade pappan experimenterat fram att hon hade någon allergi som gjorde att hon fick eksem, så hon fick t.ex bara äta nästan intill omogen frukt, gröna bananer istället för gula/bruna, plus att hon sattes in på någon slags ”resediet” inför de skulle emigrera till mammans hemland, som var ännu mer begränsad. Mamman levde dessutom en stor del av tiden som lufterian så hennes bröstmjölk kan inte varit speciellt näringsrik.

Många barn lever på veganmat, växer och mår bra. Det är dock viktigt att föräldrarna har bra kunskap och själva äter bra under amningsperioden, istället för att svälta. Det finns ju även barn till köttätare lever på vit pasta och ketchup och kanske en och annan mamma Scan-köttbulle, eller plättar med jordgubbssylt. Hur näringsrikt är det? Eller barn med selektiv ätstörning som också lever på en väldigt begränsad kost, men som ändå inte blir så sjuka som det här barnet var.

Plättar innehåller ju vanligtvis ägg, mjölk och ibland lite smält smör. Plus mjöl brukar ofta vara vitaminberikat. Och jordgubbssylt ger ju lite C-vitamin iaf.
Betydligt mer protein, fett och näring än vad de här galningarna gav sitt barn. Om ost och mjölk omvandlas till morfin så hade vi sett köer till mejeridisken.
Citera
2022-12-21, 07:57
Medlem
Vad heter pappan? Alt. länk till hans Facebook?
Citera
2022-12-21, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Vad heter pappan? Alt. länk till hans Facebook?
Se inlägg #1322 ovan. Bor nu i Angered.
Citera
2022-12-21, 09:11
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrotroll
Hjärtrytmen hade sänkts och hon hade diliriska ögon.
Idag så mådde hon bra, hon rörde på sig vid obekvämlighet och liknande. Hon flyttade sig och gick och hämtade vatten själv. Fundamentala drifter om man säger så.
Vi märkte att något var fel. Men pupillreflexer existerade.
Det låga blodvärdet kommer från metabolisk acidifiering.
Nej, inga droppar eller sådant. Hon får solsken, skratt och kramar.

Ja, 7,6 kilo. Jag vet att det var bara 2,8 kilo mindre än vad jag själv vägde i den åldern.
Jag har aldrig sett min dotter sjukare än nu när hon är på sjukhuset...
Om dom påstår att vitaminbristen föranlett hennes nära dödenläge... så borde jag varit död...
Ost vill jag inte ge henne, det omvandlas till morfin i kroppen.
Scholar.google.com, det svåra därefter är söktermer.
Syrestrukturer är vad allt detta är i olika storlekar och komplexiteter.
Hon sov ju under natten, medvetslös under natten är fel ord att använda, hon sov ju.
... blodrester bakom pannan, det är inte en blödning. Hon hade inga problem med balans som kunde indikera på hjärnskakning... Hon spydde en gång direkt när hon skrek.
Jag borde inte säga 2,5-3 kilo, hon skulle lika väl kunna väga 1,8 kilo, det är svårt att uppskatta och är bara löjliga nummer.

R fick i sig alla dom lipider, kolhydrater, proteiner, omega fettsyror, elektrolyter, vitaminer samt andra mineraler som hon behövde för normativ tillväxt.
Min ringa kunskap inom just neurobiologi samt min kunskap inom kemiologi är mer än tillräckligt...
Jag kan inte erinra alla dom tusen sökord som jag sökt på... hur ska jag kunna sammanfatta hela min livsbildning i några sökordstermer.
De senaste 20 åren har jag tagit det på mina axlar att bilda mig inom mänsklighetens samlade kunskap samt antaganden.
Vad vår dotter inte fick konsumera... köttprodukter av konsumentkvalitet... produkter framställda ur bröstmjölken från rasen Bosbovinus innehållande proteinsyrastrukturen kasein som gastrintestinalt syntetiseras till fyra former av beroendeframkallande morfiner, samt de okomplatibla beta-laktoglobulin och beta-laktalbumin. Ej heller... Vidare... samt...

... undernärdheten... det fanns ingen sådan...

(Förhör med L4gnev4ll, M4ts Rick4rd
2019-02-15, 2019-02-27, 2019-03-29, 2019-04-01)

Det är svårt att se förbi narcissism och nån sorts grandios självbild här.

Han tror själv att han är väldigt smart. Men han använder massa ord felaktigt och erkänner mellan raderna sin totala okunskap om vetenskap. Han tror verkligen han kan bilda sig själv genom Google.
Citera
2022-12-21, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Det är svårt att se förbi narcissism och nån sorts grandios självbild här.

Han tror själv att han är väldigt smart. Men han använder massa ord felaktigt och erkänner mellan raderna sin totala okunskap om vetenskap. Han tror verkligen han kan bilda sig själv genom Google.

Galet jobbig människa. Jag förstår inte hur mamman till barnet lät sig duperas att bara lita på hans bedömning när deras barn uppenbarligen är sjukt. Båda borde ha spärrats in.

Hippies använder för övrigt inte Google då det går under samma kategori som ”produkter framställda ur bröstmjölken från rasen Bosbovinus innehållande proteinsyrastrukturen kasein som gastrintestinalt syntetiseras till fyra former av beroendeframkallande morfiner” utan duckduckgo.
Citera
2022-12-21, 13:17
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winny-
Galet jobbig människa. Jag förstår inte hur mamman till barnet lät sig duperas att bara lita på hans bedömning när deras barn uppenbarligen är sjukt. .

Jag undrar om det kan vara en språklig och kulturell fråga.

Hon talar inte svenska, hans ord kanske låter mer övertygade för henne på engelska. Engelska är inte ens andraspråk för någon av dem.
Plus då att hon kommer från en mer ”patriarkal” kultur där mannen är familjen överhuvud.
Citera
2022-12-21, 17:52
Medlem
Tittar man på MLs Facebook har har snöat in på utomjordingar. Vanföreställningar? Är han verkligen undersökt av rättspsyk?
Citera
2022-12-21, 23:36
Medlem
st33rs avatar
Jag hörde en person påstå i en podd att han stått inför rätta igen men med det nya barnet, och av samma orsak som sist.

Nån som vet mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in