2022-12-21, 22:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det beror ju på hur de väljer att betala ut pengarna.

Vissa får den direkt efter 00.

Jag får in min lön nån gång mellan kl10-15 på lönedagen.

Det är nog bara din chef som vet, om du inte har nån kollega att fråga.

Fan i helvete då. Har en del grejor att göra runt midnatt där ett saldo krävs för mitt ändamål. Känns spontant märkligt för ett lönekontor att sätta en specifik tid när möjligheten finns att ta ”snabbast möjligt.”
Citera
2022-12-21, 22:48
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Ja men vad står där för klockslag om du trycker på lönen i historiken? Känns inte troligt att ett lönekontor skulle sätta ett specifikt klockslag för när lönen kommer. Snabbast möjligt brukar det vara i regel.

Får min den 23e

Jag har inga klockslag på några transaktioner, bara datum. Men lönen kommer vid midnatt det datum som den skall betalas ut, så har det alltid fungerat för mig. För dig så kan det förstås fungera annorlunda. Varför är det så viktigt?
Citera
2022-12-21, 22:48
Medlem
Citat:
Fan i helvete då. Har en del grejor att göra runt midnatt där ett saldo krävs för mitt ändamål. Känns spontant märkligt för ett lönekontor att sätta en specifik tid när möjligheten finns att ta ”snabbast möjligt.”

Jag tror dock att det är mkt vanligare med "snabbast möjligt" än alternativet.
Citera
2022-12-21, 22:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Jag har inga klockslag på några transaktioner, bara datum. Men lönen kommer vid midnatt det datum som den skall betalas ut, så har det alltid fungerat för mig. För dig så kan det förstås fungera annorlunda. Varför är det så viktigt?

Har betalningar som behöver göras senast 2:00 och så är det bara, enligt bestämmelse mot det jag är skyldig pengar. Deadline.

Konstigt att jag kan trycka på transaktionen och där står en tid längst ner och inte du om vi bägge har swedbank
Citera
2022-12-21, 22:51
Avstängd
Citat:
Jag tror dock att det är mkt vanligare med "snabbast möjligt" än alternativet.

Menar det ju. Har du swedbank? Vad står det om du trycker på din inkommande lön i historiken?
Citera
2022-12-21, 22:52
Medlem
Citat:
Menar det ju. Har du swedbank? Vad står det om du trycker på din inkommande lön i historiken?

Skandiabanken.

Frågan för dig är nog om även löneavdelningen kör Swedbank, då syns det kanske i förväg?
Citera
2022-12-21, 22:54
Avstängd
Citat:
Skandiabanken.

Frågan för dig är nog om även löneavdelningen kör Swedbank, då syns det kanske i förväg?

Du har så rätt så, det gör de.

All min planering dog nyss. Måste göra två transaktioner innan 02:00 som är ett krav.
Citera
2022-12-21, 22:57
Medlem
Citat:
Du har så rätt så, det gör de.

All min planering dog nyss. Måste göra två transaktioner innan 02:00 som är ett krav.
Om du på Swedbanks hemsida registrerar dig för SUS utbetalning så sköter dom betalning till det konto du registrerar där. som när man t,ex får skatteåterbäring då sätts pengarna in med automatik
Citera
2022-12-21, 22:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Om du på Swedbanks hemsida registrerar dig för SUS utbetalning så sköter dom betalning till det konto du registrerar där. som när man t,ex får skatteåterbäring då sätts pengarna in med automatik

Tack men det har jag gjort.. problemet är som sagt att jag behöver pengarna midnatt
Citera
2022-12-21, 23:05
Medlem
Citat:
Tack men det har jag gjort.. problemet är som sagt att jag behöver pengarna midnatt
Min lön kommer normalt 25 varje månad men denna månad är det en söndag då kommer den 23/12 kl 00,00 så jag har pengarna på kontot lönedagen . står även på min lönespecifikation vilka dagar lönen utbetalas så jag tror det är lugnt för dig
Citera
2022-12-21, 23:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Min lön kommer normalt 25 varje månad men denna månad är det en söndag då kommer den 23/12 kl 00,00 så jag har pengarna på kontot lönedagen . står även på min lönespecifikation vilka dagar lönen utbetalas så jag tror det är lugnt för dig

Mjo men här framgår det ju 12:45… har panik. Min första lön från detta företaget och varit arbetslös ett tag. Måste betala en summa jag är skyldig och deadline är 02:00.. Det är ett krav och inga jag pallar ha ett problem med då dessa är punktliga.

det är bara en fråga hurvida det klockslaget är tillförlitligt, 12:45
Citera
2022-12-21, 23:37
Medlem
Vad fan innebär "eran med"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in