2022-12-21, 11:58
Medlem
Åklagaren säger att dom har en rätt tydlig bild av vad som hänt. I slutet av samma artikel där frågan lyfts ifall det kan röra sig om en olycka, så svarar hon "Vi har en skyldighet att vara objektiva och det är klart att vi utreder om det kan vara så också".

Där tolkar jag det som att man helt enkelt vet att hon, på något sätt, bragts om livet.

Men i slutänden för att kunna fortsätta hålla dem häktade krävs tillräckliga bevis och det verkar man sakna idag. Och här sticker jag ut hakan, i och med frisläppning, att är det J eller någon annan GM som utfört detta, så är det nog rätt stor risk att dessa väljer att avsluta sitt liv när man nu kommer ut, än att sitta och vänta på en dom.

Ni hörde det här först.
Senast redigerad av MZW 2022-12-21 kl. 12:00.
Citera
2022-12-21, 12:04
Medlem
TuvaLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Åklagaren säger att dom har en rätt tydlig bild av vad som hänt. I slutet av samma artikel där frågan lyfts ifall det kan röra sig om en olycka, så svarar hon "Vi har en skyldighet att vara objektiva och det är klart att vi utreder om det kan vara så också".

Där tolkar jag det som att man helt enkelt vet att hon, på något sätt, bragts om livet.

Men i slutänden för att kunna fortsätta hålla dem häktade krävs tillräckliga bevis och det verkar man sakna idag. Och här sticker jag ut hakan, i och med frisläppning, att är det J eller någon annan GM som utfört detta, så är det nog rätt stor risk att dessa väljer att avsluta sitt liv när man nu kommer ut, än att sitta och vänta på en dom.

Ni hörde det här först.

Knappast att hon kommer avsluta sitt liv.
Än så länge är det bara vilda gissningar om vad som hänt samt vem mannen är.
Citera
2022-12-21, 12:27
Medlem
Citat:

Ni hörde det här först.

örfila dig själv istället. din vetskap om vederbörande är ganska klart uppburen av vad du läst dig till i tråden. vilket till största del består av skvaller på 'byn' och långt ifrån någon form av empirisk fakta.

folk som 'kontaktar anhöriga' för att sen springa hit och posta det i jakt på 'internet cred'

så som sagt örfila dig själv.
Citera
2022-12-21, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
örfila dig själv istället. din vetskap om vederbörande är ganska klart uppburen av vad du läst dig till i tråden. vilket till största del består av skvaller på 'byn' och långt ifrån någon form av empirisk fakta.

folk som 'kontaktar anhöriga' för att sen springa hit och posta det i jakt på 'internet cred'

så som sagt örfila dig själv.

Det bor en liten GW i oss alla.. men du har rätt, det är Guds barn vi har att göra med. Oskyldiga personer, helt utan tidigare kriminellt förflutet eller brokig historik. Jag ber om ursäkt! Och örfilar mig själv ut härifrån.
Citera
2022-12-21, 12:39
Medlem
Och nu är alla ute om jag inte är helt fel ute.
(Vilket borde betyda att alla häktade kommer gå fri från alla misstankar även om ST skriver annat

Den kvinna och man som suttit anhållna misstänkta för att bragt en kvinna om livet i Njurunda kommer inte att begäras häktade.
– De kommer att försättas på fri fot, säger åklagare Stina Sjöqvist.

Varför släpps de på fri fot?

– Det fanns inte skäl att begära dem häktade, säger senior åklagare Stina Sjöqvist.

Enligt åklagaren kvarstår viss brottsmisstanke mot kvinnan och mannen. De är delgivna brottsmisstankarna mord alternativt dråp alternativt grovt vållande till annans död.

Mannen företräds av advokat Staffan Blyberg.
– Jag kan säga att han förnekar det här brottet och att han nu släpps ser vi som ett tecken på att man har lyssnat på honom. Vi konstaterar att det inte finns skäl att hålla honom frihetsberövad i nuläget, säger Staffan Blyberg.

Har han gjort något medgivande?

– Jag kan inte gå in på vad han har lämnat för uppgifter. Inte mer än att han helt och fullt tar avstånd från själva gärningen, säger Staffan Blyberg.

Polis och åklagare vet ännu inte hur kvinnan har dött och de väntar fortfarande på svar gällande den obduktion som har gjorts.

– Polisen har jobbat på jättebra. Det har varit stor uppslutning och väldigt många utredningsåtgärder har gjorts. Ett stort antal personer har förhörts. Vi har gjort olika tekniska utredningar och kartläggningar för att få en bild av vad som hänt under den aktuella natten. Jag tycker att vi har en ganska bra bild av vad som har hänt, säger Stina Sjöqvist.

Åklagaren vill inte uttala sig om de tror att kvinnan har dött på platsen eller om de fortfarande tror att kvinnan har bragts om livet.

Vet ni om några vapen har använts?

– I nuläget finns inga uppgifter om att det ska ha förekommit något vapen eller tillhygge.

Kan det röra sig om en olycka?

– Vi utreder brett och förutsättningslöst. Vi har en skyldighet att vara objektiva och det är klart att vi utreder om det kan vara så också, säger åklagaren.

I nuläget finns inga andra misstänkta i utredningen.
Citera
2022-12-21, 12:42
Medlem
Citat:
Det bor en liten GW i oss alla.. men du har rätt, det är Guds barn vi har att göra med. Oskyldiga personer, helt utan tidigare kriminellt förflutet eller brokig historik. Jag ber om ursäkt! Och örfilar mig själv ut härifrån.

gw är välutbildad, det här är mer dupondtarna i tintin. finns tiotusentals om inte hundratusentals personer som stämmer in på 'kriminellt' eller 'brokig' bakgrund hur många promille av dom tar sitt liv?

vad skulle motiveringen att avsluta sitt liv i detta fallet vara? finns inget som indikerar att det skulle vara överlagt eller någon form av planering öht skulle föreligga, släppt i brist på bevis för häktning i väntan på obduktionsresultat.

hur många sitter för dråp/vållande i sverige? och hur många har tagit sitt liv under eller i väntan på rättegång? nej det bor ingen gw i dig det bor en tomte i dig.

samt är h.p inblandad så är han åt helvete för feg för att ta sitt liv, lämnar han in så är det oavsiktlig överdos på vägen mot 40 eller så tröttnar han på att punda och får ordning på sitt liv. såsom historien ser ut i allmänhet för 'karriärs knarkare'
Citera
2022-12-21, 13:07
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
gw är välutbildad, det här är mer dupondtarna i tintin. finns tiotusentals om inte hundratusentals personer som stämmer in på 'kriminellt' eller 'brokig' bakgrund hur många promille av dom tar sitt liv?

vad skulle motiveringen att avsluta sitt liv i detta fallet vara? finns inget som indikerar att det skulle vara överlagt eller någon form av planering öht skulle föreligga, släppt i brist på bevis för häktning i väntan på obduktionsresultat.

hur många sitter för dråp/vållande i sverige? och hur många har tagit sitt liv under eller i väntan på rättegång? nej det bor ingen gw i dig det bor en tomte i dig.

samt är h.p inblandad så är han åt helvete för feg för att ta sitt liv, lämnar han in så är det oavsiktlig överdos på vägen mot 40 eller så tröttnar han på att punda och får ordning på sitt liv. såsom historien ser ut i allmänhet för 'karriärs knarkare'

+ 1 gällande H och Js potentiella självmordsbejakande. H vågar inte, J känner inte att hon behöver.

Jag gillar att leka GW, det fyller ändå ett litet tomrum i mig på någe vis, men hade inte uttalat mig ett dyft i aktuell tråd om jag inte haft den kunskap jag besitter om respektive inblandade personer.
Nån måtta ska det vara.
Citera
2022-12-21, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterSarkasm
Tänker att egentligen båda alternativen är osannolika.
Eftersom händelsen är rubricerad som mord/dråp så måste det finnas en orsak till det, T kan bara inte ha självdött genom överdos eller spontant hjärtstillestånd när hon däckat exempelvis.
Visst, J är helbäng och resten av packet med men vafan - hur satans dragen kan man bli utan att upptäcka att det ligger en död människa under samma tak? J bor dessutom inte speciellt stort, små utrymmen för T att kunna ligga på utan att uppmärksammas av de som vistas i lägenheten. Men som sagt nu gäller det mord så det utesluter att T bara dåsat av utan uppenbar anledning och trots att J är alkad, korkad, sexuellt frigjord och diverse andra ohärliga egenskaper så finns inte på kartan att hon varit OK med att förvara ett lik i hemmet till dess att man beslutat att lägga ut Ts kropp.

Precis lika osannolikt är att hon kan legat från fredag till lördag utomhus. Fyndplatsen är helt enkelt för iögonfallande, även om det är mörkt, och det rör sig många människor där för regelbundet för att T ska ha kunnat legat där hon låg mer än någon timme. Till och med det är i längsta laget.

Jag tror absolut att JA:s uppgifter om att det blev "stökigt" på fredagen kan innebära bråk och slagsmål varpå TB avlidit. Tror inte heller på att hon "självdött". Men då uppstår frågan - var har kroppen varit? Eller tänker du isåfall att hon levde på lördagen och blev dödad då? Det skulle betyda att hon dödats utomhus mitt på blanka dagen, vilket också känns osannolikt.

Finns ett antal mordfall där den döda förvarats en längre tid i ett hus eller lägenhet där de inblandade haft missbruksproblematik (alkohol och/eller droger). Det kan röra sig om allt från en dag till flera dygn. Dock verkar det lika osannolikt att man då gör sig av med kroppen i närheten av ens hus, liggandes synligt utomhus?

Jag blir inte klok på det här fallet alltså.
Citera
2022-12-21, 14:58
Medlem
Om man söker på adressen, dvs Tingstavägen 7C och ser via satellit.. vid vilket av de gula garagen hittades hon? Någon som vet? Finns längsmed vägen nedanför där J bor.
Senast redigerad av flowersnrainbows 2022-12-21 kl. 15:04.
Citera
2022-12-21, 15:04
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowersnrainbows
Om man söker på adressen, dvs Tingstavägen 7C och ser via satellit.. vid vilket av de gula garagen hittades hon? Någon som vet? Finns längsmed vägen nedanför där J bor.

Gatuvy finns https://maps.app.goo.gl/Wg5RS4S28zqe9k5u7?g_st=ic
Citera
2022-12-21, 15:04
Medlem
baby69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterSarkasm
Nej, telefonen kom åter i As ägo under fredagskvällen, före 23, då han använt Ts messenger till att skriva med åtminstone två av hennes vänninor. Till den ena utgav han sig för att vara T och till den andra skrev han att T inte var hemma men att han hade hennes telefon, av vilket det senare jag kan bekräfta (att det hänt vill säga)

Uppgifter finns också under fredagnatt som tyder på att A använt Ts telefon: fb, snap osv.
Varför fick han hennes mobil? Kanske fanns bevis i den
Citera
2022-12-21, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Gatuvy finns https://maps.app.goo.gl/Wg5RS4S28zqe9k5u7?g_st=ic

Såg det. Får dock inte ihop någon av garagen med den bild som ST har med en polis och dess hund. Ser ut att vara skog ovanför, men alla garage längsmed vägen (2 st väl?) har hus bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in