2022-12-21, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalpellens
Min tanke är, varför har BOs man gjort en intervju med ST så nära på dödsbeskedet? Känns ju märkligt om ST har ringt för att jaga en intervju om hur dom mår redan efter nån dag. Jag tror han själv ringt till ST för att skyndsamt rentvå sitt namn.

Knappast omöjligt att ST kontaktat honom. Men skulle inte heller klandra honom för att (isf) kontakta ST med tanke på att han direkt blev uthängd som skyldig på Gobiten och det kommentarsfältet.
Citera
2022-12-21, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 852lv5
Hittad död på söndag natt.

Hon hittades vid 23-tiden, lördag. A blev uppringd vid 03, natten mot söndag av Polisen.

Fick A tillbaka telefonen lördag? Är väl troligast. Skulle isf förklara varför den exempelvis var slängd långt ifrån där hon hittats, av då GM som snott med sig den. Därav också att plånboksdelen (skalet) ej fanns med.

Det ger oss en förstärkt bild av att något skit hänt på natten mot lördag och sen har hon garanterat legat där i snön. Vi vet ju inte ännu exakt hur hon låg synlig, så det utesluter jag inte alls faktiskt. Blir snabbt mörkt också numera. Sen kan det lika gärna vara J som hittar T utomhus när hon gör ut för att leta efter bilen.

Från Sundsvallarn:

Kvinnan hittades död utomhus sent på lördagskvällen på en adress i ett bostadsområde i Njurunda. Kvinnan hade då varit anmäld försvunnen av en nära anhörig en kort tid eftersom hon inte gick att nå.

Kvinnan som var hemmahörande i Timrå ska under fredagen ha varit på en fest i Njurunda. Enligt uppgift till ST ska den ha blivit stökig och efter någon form av dispyt ska kvinnan ha lämnat festen efter midnatt på fredagen. Var hon tog vägen efter det är oklart.
Senast redigerad av flowersnrainbows 2022-12-21 kl. 07:19.
Citera
2022-12-21, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draggen45
Kappan*nen ocj Jessi•a sitter kvar är det senaste jag hört, kommer från en rätt säker källa ”familjen”

Menar du pak*kanen?

Det finns alltså en h*mpus k*ppinen som är 22 år och bor i Njurunda och en hampus pakkanen som är 27år och hemlös.

P*kkanen har nämnts i tråden förut och nu säger du k*ppinen.

Är man hemlös kan man ju hänga med vilka som helst för att få sova och jag har hört att han hänger med ett gäng äldre på navet.

Han borde begäras häktade idag, om han anhölls i söndags.

J*ssica borde redan ha begärts häktad om hon anhölls i lördags.
Senast redigerad av Budare123 2022-12-21 kl. 08:12.
Citera
2022-12-21, 08:17
Medlem
Rådiss avatar
Jag undrar:
Hur kallt var det i Sundsvall den helgen?
Och när lades första efterlysningen ut? Var det av dottern? Kan man se den någonstans? Undrar hur texten var? Och sedan undrar jag om den dottern har Facebook? Hittar ingen M*lin bland de som gillar och kommenterat TBs foton…
Citera
2022-12-21, 08:34
Medlem
Sheriffen i Ryds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rådis
Jag undrar:
Och när lades första efterlysningen ut? Var det av dottern? Kan man se den någonstans? Undrar hur texten var? Och sedan undrar jag om den dottern har Facebook? Hittar ingen M*lin bland de som gillar och kommenterat TBs foton…

Det var runt -5 på lördagkväll
Senast redigerad av Sheriffen i Ryd 2022-12-21 kl. 08:39.
Citera
2022-12-21, 08:53
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowersnrainbows
Hon hittades vid 23-tiden, lördag. A blev uppringd vid 03, natten mot söndag av Polisen.

Fick A tillbaka telefonen lördag? Är väl troligast. Skulle isf förklara varför den exempelvis var slängd långt ifrån där hon hittats, av då GM som snott med sig den. Därav också att plånboksdelen (skalet) ej fanns med.

Nej, telefonen kom åter i As ägo under fredagskvällen, före 23, då han använt Ts messenger till att skriva med åtminstone två av hennes vänninor. Till den ena utgav han sig för att vara T och till den andra skrev han att T inte var hemma men att han hade hennes telefon, av vilket det senare jag kan bekräfta (att det hänt vill säga)

Uppgifter finns också under fredagnatt som tyder på att A använt Ts telefon: fb, snap osv.
Citera
2022-12-21, 09:42
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Intressanta/relevanta funderingar! Om TB dödats pga "stökigheterna", skulle man då kunna tänka sig att kroppen legat kvar i JA:s lägenhet under lördagen tills någon på eftermiddagen/kvällen lagt den utomhus? För annars förstår jag inte hur kroppen skulle kunna ha legat oupptäckt så lång tid ett stenkast från hus där det bor människor?

Tänker att egentligen båda alternativen är osannolika.
Eftersom händelsen är rubricerad som mord/dråp så måste det finnas en orsak till det, T kan bara inte ha självdött genom överdos eller spontant hjärtstillestånd när hon däckat exempelvis.
Visst, J är helbäng och resten av packet med men vafan - hur satans dragen kan man bli utan att upptäcka att det ligger en död människa under samma tak? J bor dessutom inte speciellt stort, små utrymmen för T att kunna ligga på utan att uppmärksammas av de som vistas i lägenheten. Men som sagt nu gäller det mord så det utesluter att T bara dåsat av utan uppenbar anledning och trots att J är alkad, korkad, sexuellt frigjord och diverse andra ohärliga egenskaper så finns inte på kartan att hon varit OK med att förvara ett lik i hemmet till dess att man beslutat att lägga ut Ts kropp.

Precis lika osannolikt är att hon kan legat från fredag till lördag utomhus. Fyndplatsen är helt enkelt för iögonfallande, även om det är mörkt, och det rör sig många människor där för regelbundet för att T ska ha kunnat legat där hon låg mer än någon timme. Till och med det är i längsta laget.
Citera
2022-12-21, 09:48
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rådis
Jag undrar:

Av de efterlysningar jag sett var det kusinens som postades först, sedan dotterns och sist As/anhörigas/Gobitens. Alla nämnda är raderade.
Citera
2022-12-21, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheriffen i Ryd
Det var runt -5 på lördagkväll

-17 natten mot lördag.
Citera
2022-12-21, 11:28
Medlem
Tror dottern heter Maya inte Malin.
Citera
2022-12-21, 11:35
Medlem
Den kvinna och man som suttit anhållna misstänkta för att bragt en kvinna om livet i Njurunda kommer inte att begäras häktade.
– De kommer att försattas på fri fot, säger åklagare Stina Sjöqvist.

Enligt åklagaren kvarstår viss brottsmisstanke mot kvinnan och mannen. De är delgivna brottsmisstankarna mord alternativt dråp alternativt grovt vållande till annans död.

Polis och åklagare vet ännu inte hur kvinnan har dött och de väntar fortfarande på svar gällande den obduktion som gjorts.

– Polisen har jobbat på jättebra. Det har varit stor uppslutning och väldigt många utredningsåtgärder har gjorts. Ett stort antal personer har förhörts. Vi har gjort olika tekniska utredningar och kartläggningar för att få en bild av vad som hänt under den aktuella natten. Jag tycker att vi har en ganska bra bild av vad som har hänt, säger Stina Sjöqvist.

Åklagaren vill inte uttala sig om de tror att kvinnan har dött på platsen eller om de fortfarande tror att kvinnan har bragts om livet.

Vet man om några vapen har använts?
– I nuläget finns inga uppgifter om att det ska ha förekommit något vapen eller tillhygge.

Kan det röra sig om en olycka?
– Vi utreder brett och förutsättningslöst. Vi har en skyldighet att vara objektiva och det är klart att vi utreder om det kan vara så också, säger åklagaren.

I nuläget finns inga andra misstänkta i utredningen.
Senast redigerad av flowersnrainbows 2022-12-21 kl. 11:55.
Citera
2022-12-21, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowersnrainbows
Den kvinna och man som suttit anhållna misstänkta för att bragt en kvinna om livet i Njurunda kommer inte att begäras häktade.
– De kommer att försattas på fri fot, säger åklagare Stina Sjöqvist.

Hmm…

Nu förstår man ju ingenting, har polisen möjligen fått tillbaka obduktionsrapporten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in