2022-12-20, 22:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightwolfer
Min uppfattning är att vi inte vet om vaccinet är farligare, datan saknas och därmed bör inte vaccinet användas. Bevisbördan ligger hos producenterna.

Det var därför vaccinen genomgick test i tre faser under år 2020 innan det började användas skarpt vid årsskiftet 2020/2021. Miljarder människor har vaccinerats sedan dess. Hade det varit farligt hade vi nog känt till det, då vaccin använts i två års tid.
Citera
2022-12-20, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det var därför vaccinen genomgick test i tre faser under år 2020 innan det började användas skarpt vid årsskiftet 2020/2021. Miljarder människor har vaccinerats sedan dess. Hade det varit farligt hade vi nog känt till det, då vaccin använts i två års tid.
Fas 3 under några månader är inte tillräckligt tyvärr, du behöver långtids analyser för att få robust data. Man kan inte extrapolera tyvärr. Efter kliniska studierna avslutades tidigt har vi tyvärr inget sätt att få bra data på bieffekterna av vaccinet, det finns för mycket förväxlingsfaktorer i retrospektiva observationer, speciellt eftersom du söker en cost benefit analys.
Vetenskap har inga genvägar det har msm och pharma mm tyvärr lurat er mindre kunniga.
Citera
2022-12-20, 23:02
Medlem
Vad underbart det måste vara för vissa dårar här inne att media har börjat skriva om corona igen..

Kan tänka mig ni attraheras av det så att ni kan sitta här och skriva för annars hade eran vardag varit misslyckad.
Citera
2022-12-20, 23:20
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Vad underbart det måste vara för vissa dårar här inne att media har börjat skriva om corona igen..

Kan tänka mig ni attraheras av det så att ni kan sitta här och skriva för annars hade eran vardag varit misslyckad.

Ja det har varit ett jobbigt år för covidrunkarna. Pandemin tog slut, alla restriktioner försvann, alla återgick till att leva normalt, ingen pratade om covid på hela året, helt tyst i media osv. Man förstår att de drabbades av existensiell kris, och att minsta lilla covidrubrik i media nu får dem (eller han) att gå i extas.
Citera
2022-12-20, 23:28
Bannlyst
När man läser på fhm sida så står det att inkubationstiden är 2-15 dagar.
Låter ju helt sjukt att man skulle kunna insjukna först 15 dagar efter att man blev smittad.
Citera
2022-12-20, 23:28
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag var ironisk.

Men ironi är du nog inte tillräckligt intelligent för att förstå.

Med tanke på hur fruktansvärt farligt viruset är för barn enligt dig så är det ju ett mirakel att det överhuvudtaget taget finns några barn kvar i skolorna idag. Borde inte majoriteten vara döda vid det här laget? Med tanke på att de alla under snart 3 års tid tvingats till skolan varje dag medan ett fullkomligt livsfarligt och jättesmittsamt virus härjar?

Men ändå verkar de vara rätt normalt i skolorna. Det är något som inte riktigt stämmer här. Verkar nästan som om dina stolleteorier överhuvudtaget inte överensstämmer med verkligheten...

Och det är ingen människa som har "offrats". Sluta slänga dig med ord du inte förstår innebörden av din inkompetenta jävla idiot.

Pandemin går åt helt fel håll nu.

Här kan du läsa mer om Covid19 och vad du kan göra för att skydda dig.
https://www.1177.se/sjukdomar--besvar/lungor-och-luftvagar/inflammation-och-infektion-ilungor-och-luftror/om-covid-19--coronavirus/covid-19-coronavirus/
Citera
2022-12-20, 23:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojken668
När man läser på fhm sida så står det att inkubationstiden är 2-15 dagar.
Låter ju helt sjukt att man skulle kunna insjukna först 15 dagar efter att man blev smittad.

Det är nog rätt ovanligt. Jag har snarare fått intrycket av att inkubationstiden har förkortats i och med de nya virusvarianterna. Tidigare sa man att väntevärdet låg på cirka 5 dagar. Nu tror jag det är dragning nedåt.
Citera
2022-12-21, 03:03
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ja. Känns som det redan har brakat ihop. Väldigt många är sjuka i covid nu.

Ja "jättemånga", ca 27 000 enligt worldometers. Knappt 3 promille m a o. Det betyder att 99,7 % inte har det. Det däremot är jättemånga. Väldigt många som inte har covid just nu. 299 av 300 har det inte.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Citera
2022-12-21, 05:40
Medlem
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2022.12.17.22283625v1

Ju fler vaccin, desto högre risk att få Covid-19. Oväntat resultat enligt forskarna, väntat anser jag. 30% effektivitet mätte man det nya bivalenta vaccinet till, väldigt imponerande. Det är relativ riskreduktion också, givetvis.

Studien är "hot of the press", således inte peer-reviewed än då någon sprutsodomit snart hade påpekat. Det får vi vänta någon månad på.
Citera
2022-12-21, 06:12
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Ja "jättemånga", ca 27 000 enligt worldometers. Knappt 3 promille m a o. Det betyder att 99,7 % inte har det. Det däremot är jättemånga. Väldigt många som inte har covid just nu. 299 av 300 har det inte.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Jag känner 8 pers som har det i detta nu. Samtliga har bara gjort självtester, vilket jag tror de flesta gör. De hamnar således inte i statistiken. Kan spela in.
Citera
2022-12-21, 07:12
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Jag känner 8 pers som har det i detta nu. Samtliga har bara gjort självtester, vilket jag tror de flesta gör. De hamnar således inte i statistiken. Kan spela in.

Helt obegripligt att det fortfarande finns folk som testar sig. Är man förkyld så är man förkyld. Det spelar liksom ingen roll vilken förkylning det är man har.
Citera
2022-12-21, 07:23
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Pandemin går åt helt fel håll nu.

Här kan du läsa mer om Covid19 och vad du kan göra för att skydda dig.
https://www.1177.se/sjukdomar--besvar/lungor-och-luftvagar/inflammation-och-infektion-ilungor-och-luftror/om-covid-19--coronavirus/covid-19-coronavirus/

"Influensasäsong" kallas det. Det inträffar varje vinter.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Influensa

Citat:
Influensaepidemier slår ofta till under vinterhalvåret och varar upp till 16 veckor. En vanlig förklaring till att influensan ofta bryter ut på vintern skulle kunna vara att människan då i större utsträckning vistas tillsammans inomhus. Nyare forskning visar att både*luftfuktighet*och*temperatur*också påverkar virusspridningen. Idealiskt väder för influensavirusen är 5 plusgrader och låg luftfuktighet.

Svara på frågan istället för att leka pajas. Hur kommer det sig att skolorna är fulla av barn trots att alla barn tvingats gå till skolan varje dag i 3 års tid medan ett jättefarligt och jättesmittsamt har härjat för fullt? Borde majoritet av barnen ha dött vid det här laget? Viruset är ju jättejättefarligt för barn?

43 inlägg kom du förresten upp i igår. 43. Låt det sjunka in gott folk.

Toppar du det idag? 50-gränsen bör väl i alla fall vara inom räckhåll.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in