2022-12-20, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Tog TB bilen till JA? Var är isåfall hennes bil nu, någon som vet? Har läst igenom alla inlägg men blir inte helt klok på den här uppgiften om bilen.

A pratar om allt detta i artikeln från ST.

När han väl verkar ha fått tag på J under lördagen så ber han henne att gå ut och kolla ifall hennes (T’s) bil fortfarande står kvar.

Det förklarar kanske varför A agerat passivt? Har dom bara en bil så är det svårt för honom att ta sig till Nolby hur som. Samtidigt kan man undra varför det dröjde så lång tid på lördagen innan han kontaktade J, men då han samtidigt benämner J som en bekant till T, så kanske han inte hade numret tillgängligt inledningsvis?

Han säger vidare att J lovade att gå ut och kolla ang bilen, men sen hörde han inget mer. Berodde detta på att kanske Polis dykt upp och anhållit J?

Känslan är väl helt enkelt att T verkar gjort sånt här förr. Tappat bort telefonen eller kanske sovit borta, därav att A sitter hemma lagom inaktiv och väntar. Och väntar. För att sen säkert jaga J’s nummer, vänta på svar och sen händer inte överdrivet mycket.
Citera
2022-12-20, 23:47
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Tog TB bilen till JA? Var är isåfall hennes bil nu, någon som vet? Har läst igenom alla inlägg men blir inte helt klok på den här uppgiften om bilen.

Den enda uppgiften på att T skulle ha kört en bil (oavsett om det var sin egen eller någon annans) kommer citerad från Juden i den hiskeligt förvrängda och sockrade artikeln som delades tidigare i tråden.
Eftersom var och vartannat ord i den där ”intervjun” är förskönat så kan man inte utgå från att det Juden säger stämmer.

Var det kanske MZW som delade texten? Jag vet inte om den var tagen från ST eller någon annanstans…
Citera
2022-12-20, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterSarkasm
Den enda uppgiften på att T skulle ha kört en bil (oavsett om det var sin egen eller någon annans) kommer citerad från Juden i den hiskeligt förvrängda och sockrade artikeln som delades tidigare i tråden.
Eftersom var och vartannat ord i den där ”intervjun” är förskönat så kan man inte utgå från att det Juden säger stämmer.

Var det kanske MZW som delade texten? Jag vet inte om den var tagen från ST eller någon annanstans…

Aha! Detta låter ändå intressant. Varför skulle A säga att TB tagit sin bil om detta inte var sant? Och då vet vi inte heller om TBs bil ev står i närheten av JA?
Citera
2022-12-20, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowersnrainbows
A pratar om allt detta i artikeln från ST.

När han väl verkar ha fått tag på J under lördagen så ber han henne att gå ut och kolla ifall hennes (T’s) bil fortfarande står kvar.

Det förklarar kanske varför A agerat passivt? Har dom bara en bil så är det svårt för honom att ta sig till Nolby hur som. Samtidigt kan man undra varför det dröjde så lång tid på lördagen innan han kontaktade J, men då han samtidigt benämner J som en bekant till T, så kanske han inte hade numret tillgängligt inledningsvis?

Han säger vidare att J lovade att gå ut och kolla ang bilen, men sen hörde han inget mer. Berodde detta på att kanske Polis dykt upp och anhållit J?

Känslan är väl helt enkelt att T verkar gjort sånt här förr. Tappat bort telefonen eller kanske sovit borta, därav att A sitter hemma lagom inaktiv och väntar. Och väntar. För att sen säkert jaga J’s nummer, vänta på svar och sen händer inte överdrivet mycket.

Ja, allt det där skulle kunna förklara varför han väntade med att eftersöka TB. Plus att de skulle/hade separerat? Jag tänker att ligger man i skilsmässa så kanske man inte engagerar sig jättemycket om exet inte kommit hem under natten - hon kanske hade träffat någon t ex.
Citera
2022-12-20, 23:56
Medlem
Jag är nog alltmer inne på teorin om att det antagligen festats fredag OCH lördag eller bara fredag.

Gissningsvis då J, han som först anhölls, T, GM och säkert någon fler.

Ska vi gissa att en ung GM i sällskap med dessa äldre är av anledning att man säljer droger eller liknande? Skulle inte förvåna mig iaf. Eller har man suttit och svept på Tinder och lockat dit någon kille med kompis för häng?

HUR SOM.

Mitt i allt festande så har säkert T gått ut för att ta en cigg. Kanske med GM? Och sedan är GM sliskig och försöker sig på något, där det helt enkelt slår fel. Alt så har dom hamnat i diskussion och även där likaså slagit fel.

Eftersom att GM är någon extremt ytligt bekant, antagligen till J, är det någon som sedan lämnar T i snön och drar från festen.

När väl T hittas av Polis så finns J på plats, precis som den andra karl som först anhölls. Efter förhör och annat så kommer det fram att fler varit på festen och där kanske t om J lagt ihop 1+1 och snackat.

Sen behöver inte GM slagit ihjäl T eller strypt henne, men räcker nog med att T är påverkad av något, ute i lite kläder och hamnar i snön, kanske tappar medvetandet. Ansiktet nedåt?

Frågan är väl dock ifall hon ligger där hela fredag natt och vidare fram till lördag vid midnatt när hon hittas och Polis tillkallas? Vet inte exakt hur området ser ut.
Citera
2022-12-21, 00:01
Medlem
Citat:
Ja, allt det där skulle kunna förklara varför han väntade med att eftersöka TB. Plus att de skulle/hade separerat? Jag tänker att ligger man i skilsmässa så kanske man inte engagerar sig jättemycket om exet inte kommit hem under natten - hon kanske hade träffat någon t ex.

Precis. Som nämnt förut i tråden kan hon lika gärna ha tagit bilen och dragit, där han tänker att hon väl kommer hem senare ikväll igen alt sover borta till lördag, vilket gör honom passiv och helt enkelt avvaktande.

Telefonen återfås via att någon hittar den. Hur, vet ej. Var, vet ej. Men den får han i sin ägo. Han nämner samtidigt i ST att sånt där hänt förut, som jag tolkar det.

Lördag vaknar han upp. T fortfarande inte hemma. Då börjar A att nästla runt och kanske ex skriver till J på Messenger. Alt visste han inte ens exakt vem hon åkt till. På eftermiddag får han tag på nummer, smsar, hon svarar 6h senare (kanske sovit pga bakis?) och tror väl då att T dragit. Sen i snarlik veva hittar antagligen J eller den andra karln, alt någon annan, T’s kropp och polis tillkallas = A hör inget mer från J förrän vid 03 natten mot söndag när han själv kontaktas av Polis ang fyndet.
Citera
2022-12-21, 00:03
Medlem
Citat:
Jag är nog alltmer inne på teorin om att det antagligen festats fredag OCH lördag eller bara fredag.

Gissningsvis då J, han som först anhölls, T, GM och säkert någon fler.

Ska vi gissa att en ung GM i sällskap med dessa äldre är av anledning att man säljer droger eller liknande? Skulle inte förvåna mig iaf. Eller har man suttit och svept på Tinder och lockat dit någon kille med kompis för häng?

HUR SOM.

Mitt i allt festande så har säkert T gått ut för att ta en cigg. Kanske med GM? Och sedan är GM sliskig och försöker sig på något, där det helt enkelt slår fel. Alt så har dom hamnat i diskussion och även där likaså slagit fel.

Eftersom att GM är någon extremt ytligt bekant, antagligen till J, är det någon som sedan lämnar T i snön och drar från festen.

När väl T hittas av Polis så finns J på plats, precis som den andra karl som först anhölls. Efter förhör och annat så kommer det fram att fler varit på festen och där kanske t om J lagt ihop 1+1 och snackat.

Sen behöver inte GM slagit ihjäl T eller strypt henne, men räcker nog med att T är påverkad av något, ute i lite kläder och hamnar i snön, kanske tappar medvetandet. Ansiktet nedåt?

Frågan är väl dock ifall hon ligger där hela fredag natt och vidare fram till lördag vid midnatt när hon hittas och Polis tillkallas? Vet inte exakt hur området ser ut.

Jag skulle tippa på att de har festat på fredagen och fortsatt på lördagen och att något sedan har inträffat lördag kväll. Frågan är bara vad. Inte helt osannolikt att hon varit mycket tunnklädd och kanske däckat ute alternativt om något hänt i lägenheten och hon har blivit utledd och lämnad utomhus.
Citera
2022-12-21, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Jag skulle tippa på att de har festat på fredagen och fortsatt på lördagen och att något sedan har inträffat lördag kväll. Frågan är bara vad. Inte helt osannolikt att hon varit mycket tunnklädd och kanske däckat ute alternativt om något hänt i lägenheten och hon har blivit utledd och lämnad utomhus.

Det jag reagerar på är att J, till A, enligt honom sagt att de hade festat fredag och att saker blivit stökigt. Dvs bråk. Skit har hänt. Där har du garanterat tidpunkten för hennes död.

Jag undrar dock när mannen fick tillbaka telefonen. Lär varit fredag, men nämns inte i artikeln.

Sen hade även J, till A, sagt att kvinnan (T) ringt efter skjuts. Även där, oklart när. Antagligen fredagen då enligt henne? Men ringt till vem? Och hur? Utan telefon och antagligen nummer (vilket man ju sällan numera har i huvudet).
Citera
2022-12-21, 00:55
Medlem
Min tanke är, varför har BOs man gjort en intervju med ST så nära på dödsbeskedet? Känns ju märkligt om ST har ringt för att jaga en intervju om hur dom mår redan efter nån dag. Jag tror han själv ringt till ST för att skyndsamt rentvå sitt namn.
Citera
2022-12-21, 00:58
Medlem
Citat:
Det jag reagerar på är att J, till A, enligt honom sagt att de hade festat fredag och att saker blivit stökigt. Dvs bråk. Skit har hänt. Där har du garanterat tidpunkten för hennes död.

Jag undrar dock när mannen fick tillbaka telefonen. Lär varit fredag, men nämns inte i artikeln.

Sen hade även J, till A, sagt att kvinnan (T) ringt efter skjuts. Även där, oklart när. Antagligen fredagen då enligt henne? Men ringt till vem? Och hur? Utan telefon och antagligen nummer (vilket man ju sällan numera har i huvudet).

Intressanta/relevanta funderingar! Om TB dödats pga "stökigheterna", skulle man då kunna tänka sig att kroppen legat kvar i JA:s lägenhet under lördagen tills någon på eftermiddagen/kvällen lagt den utomhus? För annars förstår jag inte hur kroppen skulle kunna ha legat oupptäckt så lång tid ett stenkast från hus där det bor människor?
Citera
2022-12-21, 03:40
Medlem
Kappan*nen ocj Jessi•a sitter kvar är det senaste jag hört, kommer från en rätt säker källa ”familjen”
Citera
2022-12-21, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Det har knappast varit någon fest. Man har suttit hemma hos J, säkert gått någon vända ner till Bolaget och sen har man hängt. Den anhållna 25(27?) har säkert dykt upp med något trevligt preparat, sett till den annars rätt sjukt breda åldersdifferensen.

Att T's man skulle åka dit, riskera att bli sedd och sen dumpa sin fru i en snödriva. Nja. Skulle han ha med saken att göra skulle givetvis inte J släppts och någon annan ta hennes plats, utan då hade ju isf alla på plats varit oskyldiga och någon utomstående istället (A) haft med det hela att göra.

T har aldrig i livet legat död sedan fredag till lördag. Never. Hon åkte enligt A hemifrån på fredag eftermiddag. Och med bil, så lär kanske inte primärt ens tänkt dricka.

Visst att hon inte låg mitt på öppen gata, men att ett helt bostadsområde mitt på ljusa dagen inte uppfattar en död människa ligga i vit snö, det ser jag som helt orimligt.

Hon har med största sannolikhet dött någon gång under lördag. Blir ju mörkt rätt snabbt och sen kan det nog lätt ha gått ett par timmar. Sen vet man såklart inte om någon ifrån J's hus hittat och anmält, men troligast är väl en förbipasserande. Tänker här att J greps hemma och den andra, vem det nu var, greps utomhus. Samtidigt som då den sistnämnda också släpptes först.

OKLART VÄRRE

Hittad död på söndag natt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in