2022-12-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det blir så för dig när du går på agendor och narrativ och när din objektivitet saknas.

Detta ovan är vad vi kommer ihåg trumpen för, och helt säkert flera solklara till jag missat.
Objektivitet berättar något, och saknas det så blir man irrelevant i en debatt/diskussion, som det blivit för dig och där du vägrar ta in viss information pga agenda, och att du berättar du vägrar objektivitet, det berättar att du är irrelevant.
Det är ett formidabelt anspråk att hävda att man vet vad som är objektivt sant. Du har i bästa fall läst en tidningsartikel av en journalist som varit i kontakt med en pressekreterare.

Utifrån det inbillar du dig att du nått sanning. Att du är en fluga på väggen i vita huset. Du tror vad Trumps opposition vill att du ska tro.
Citera
2022-12-20, 16:48
Medlem
-Neverenough-s avatar
Jag tror att vi kommer minnas honom på olika sätt.

Helt beroende på om du är vänster, höger, mittemellan eller inte bryr dig är objektiv.

Jag bryr mig inte så mycket, men jag gillar inte att bli manipulerad och tydligen var det väldigt viktigt att måla upp honom som den värsta personen i världshistorien i alla kategorier mer eller mindre.

Det var mycket han gjorde som var bra, men det är svårt att ha en normal diskussion gällande politik numera, så jag skiter i att utveckla det, men det var väl rätt OK att han inte gjorde en massa saker som vi normalt sett ser ned på USA för att de gör.

Försöker kontrollera och blanda sig i allting, kriga etc.

Sen tycker jag att han var ganska rolig när han gjorde allt man inte får göra och sket i att prata "politiska" och fick hela världen att spåra ur när han började gå på olika intressen.

Jag tror inte han är dum, inte med vanliga mått mätt i alla fall, dvs. att han skulle vara under medel t.ex. sen kanske han gör eller säger saker som kan uppfattas som det, men uppenbarligen bryr han sig mindre och det är mer defekter gällande hans personliga egenskaper eller traits som ställer till det, affärsman istället för låtsasdiplomat var vad världen fick.

På gott och ont.

Jag tycker att världen fick se att det finns ett alternativ till politiker, sen kanske inte han var det bästa alternativet på alla fronter, men kanske han öppnar dörrar för andra, vem vet kanske nästa person blir någon som Elon Musk, jag skulle i alla fall roas utav det.

Jag kanske ska tillägga att jag inte har någon speciellt hög tilltro till politiken eller politiker överhuvudtaget och att den slutsats jag dragit är att jag behöver sätta mig själv i en position där politiken spelar mindre roll eller får mindre effekt på mitt livsöde för det där är ändå inget jag har kontroll över.
Citera
2022-12-20, 16:53
Medlem
Citat:
Det minns vi av trumpen, och mycket mycket mer....

The movie is playing and is not finished yet, President D. Trump reTRUTH:

https://twitter.com/ColdWarPatriot/status/1605208823857565696?cxt=HHwWgMDShfW67MYsAAAA
Citera
2022-12-20, 17:57
Bannlyst
Ni som köpt hans nft. Kan inte ni snälla tala om det, och till vilket pris, för oss som inte har råd att investera i dessa vackra konstföremål?
Citera
2022-12-20, 18:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
CNN objektiva nyheter, den var rolig den, CNN är Demokraternas propagandakanal inget annat. Inte ens Demokrater kollar på skiten längre CNN har tappat så mycket bland sin tittarbas som är amerikaner, bara vänsterblivna europeer tycker fortfarande CNN presenterar något som är objektivt, eftersom man inte är på plats och kan kolla så det stämmer utan bara köper det rakt av för att dom är dom fina människorna som vill alla väl.

Fake news och hur indoktrinerad vänstern är, det satte han ljus på. Innan Trump framstod Demokraterna som ett sunt alternativ, inte nu längre.
Endast 10% av deras nyheter blir återgivet fel, eller helt fel, och så rättar dom till detta också sen.
Det är vad objektivitet ger oss = korrekta nyheter.

Fake news, herre gud, det försvann 2019 hahahaha
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Det är ett formidabelt anspråk att hävda att man vet vad som är objektivt sant. Du har i bästa fall läst en tidningsartikel av en journalist som varit i kontakt med en pressekreterare.

Utifrån det inbillar du dig att du nått sanning. Att du är en fluga på väggen i vita huset. Du tror vad Trumps opposition vill att du ska tro.
Finns inget att svar på, kan du vara lite saklig, så kanske det finns nått att svara på.

Men rätt intressant, du har inte sett kommunikationen, den finns redan och där ingår att kuppmakarna hade kontakt med vita huset.
Och dom gjort en schema för denna kommunikation, ska se om jag kommer på namnet på den, och detta är en Republikansk källa som gjort denna kommunikations "forensic", han som gjorde den sade om jag hade fått mer pengar så kunde jag bevisa ner mot individnivå och blivit extremt mycket mer detaljerad.

Ska se om någon annan tråden vet vad detta "digram" heter och hittas.
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
The movie is playing and is not finished yet, President D. Trump reTRUTH:

https://twitter.com/ColdWarPatriot/status/1605208823857565696?cxt=HHwWgMDShfW67MYsAAAA
Jaha, vad ska vi med skräpet till, eller vet du inte?

Och mycket talande att du sprang och göm,de dig ifrån sakligheten och vad vi minns om trumpen.
Citera
2022-12-20, 18:07
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Endast 10% av deras nyheter blir återgivet fel, eller helt fel, och så rättar dom till detta också sen.
Det är vad objektivitet ger oss = korrekta nyheter.

Fake news, herre gud, det försvann 2019 hahahaha

Finns inget att svar på, kan du vara lite saklig, så kanske det finns nått att svara på.

Men rätt intressant, du har inte sett kommunikationen, den finns redan och där ingår att kuppmakarna hade kontakt med vita huset.
Och dom gjort en schema för denna kommunikation, ska se om jag kommer på namnet på den, och detta är en Republikansk källa som gjort denna kommunikations "forensic", han som gjorde den sade om jag hade fått mer pengar så kunde jag bevisa ner mot individnivå och blivit extremt mycket mer detaljerad.

Ska se om någon annan tråden vet vad detta "digram" heter och hittas.

Jaha, vad ska vi med skräpet till, eller vet du inte?

Och mycket talande att du sprang och göm,de dig ifrån sakligheten och vad vi minns om trumpen.

CNN är inte borta än men snart.

Denna guldklimp från deras lika inkompetenta parhästar på MSNBC;

https://youtu.be/DcHmQKKH2F8
Senast redigerad av Foliekavaj 2022-12-20 kl. 18:10.
Citera
2022-12-20, 18:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nä!
CNN är inte på ens samma sida av jordklotet som MSNBC
Citera
2022-12-20, 18:12
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Nä!

Vi kommer aldrig att vara överens om nånting så bara sluta citera mig innan jag kissar på dig ännu mer med pinsamma klipp från dina objektiva hjältar ovan.
Citera
2022-12-20, 18:15
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Nä!

Det ena med huvudkvarter i Atlanta det andra i New York, båda djupt i vänsterbias, i Demokraternas ficka, hur är dom olika menar du? Geografiskt har du som vanligt helt fel.
Senast redigerad av Foliekavaj 2022-12-20 kl. 18:20.
Citera
2022-12-20, 18:16
Medlem
TELAVIV91s avatar
En som fegade ur under sin ämbetsperiod för att bli kompis med rino-folket och därmed förlorade sitt anseende som sanningssägare. Det oavsett om han förmått bli omvald eller inte.
Att sedan avsluta allt med upplopp var spiken i kistan och han kan bara drömma om att få ställa upp i valet för rep. igen.
Citera
2022-12-20, 19:07
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Det blir så för dig när du går på agendor och narrativ och när din objektivitet saknas.

Detta ovan är vad vi kommer ihåg trumpen för, och helt säkert flera solklara till jag missat.
Objektivitet berättar något, och saknas det så blir man irrelevant i en debatt/diskussion, som det blivit för dig och där du vägrar ta in viss information pga agenda, och att du berättar du vägrar objektivitet, det berättar att du är irrelevant.

Och här har vi har vi ett par till som vi kan minnas trumpen för.

Jag har för mig att trumpens konkurs fortfarande är en av de största i USA historia, och varför gick han i KK, jo, han struntade i experter och bygge dubbelt så stort än rekommendationerna, och därefter så blev trumpen persona non grata i bankvärlden, och det är här vi misstänker att putin kom med pengar via Deutche bank, men det är höjt i dunkel där, men man blir rätt frågande hur en bankrutt trumpen kan låna så extremt mycket pengar.

Sjukligt intressant att trumpen är så satans rik, men hela tiden tigger pengar.

Ahh, diskussionstekniken slänga frågetecken på den som är saklig, lugnt kan leka lite med dig.

Kandidaterna förlorade, hur kunde det ha missats?
Undrar då detta varit över nyheterna överallt, ja, utom de som inte vill delta i verkligheten, de pratar om systematiskt valfusk som de inte ens ser det allra minsta spår av.

JA, man fastställt kuppmakarna på marken hade täta kontakter med vita huset, men av någon anledning så går man inte in och tittar exakt, och det är en sjukt bra fråga varför de inte vågar.

Vad de har för problem i sina hemliga samtal, hur ska jag veta detta?(Sicken sjukt dålig fråga.)
Men varför har kuppmakarna på marken täta kontakter med vita huset, och har inte gjort en koppling ens, utan jag informerat dig om att en sådan kontakt existerade och det är rätt intressant att det var så.

Du har ingen aning vad som bevisats eller inte, den elitism som trumpen var så arg på åtnjuter han också, visst är det galet härlig ironi
Och en sak till, du har gott om dessa trådar, den diskussionen får du fortsätta där i så fall.

Att det var en statskupp och att även ni TDS-trumpnissar fattade detta, det förstod vi av Den Stora Bedövande Tystnaden, och detta med bevisning och förstahandsvittnen.
Men såklart du har en förnekelse, och inte vill vara objektiv och ta in fakta.
Svaret blev rekommendation åtal på fyra punkter, men även här ser jag trumpens elitism vara ett hinder för en dom(Många håller inte med mig, men det är det mer troliga utgången.)
Och hade trumpen sagt att han förlorade och grattade vinnare,n, så hade inte en enda person gått ditt i dessa syften de nu gjorde.

Det är så vi minns trumpen bland annat, och du väljer sålla bort denna fakta och sen säga kolla så bra trumpen är
Det är därför det är så roligt, för sakligheten berättar något, du har taggarna ut och vägrar ta in fakta, antar du också inbillar dig ingen kan se detta och fast det är så uppenbart.

Ja, det minns vi trumpen för också, han ropade fake news när trumpen hade hittat på nått.
Och det vi då minns är nonsens, de försökte med alternativa fakta, men det är samma som var beredd nu ljuger jag.
Den var skitrolig, då de såg ut som extremt korkade och de var tvungna att lägga den åtsidan, så även fake news.

Det finns bara en sorts nyheter, det är objektiva nyheter, som tex CNN´s, sen kan vi diskutera hur objektiva deras talkshos är, men nyheter är.

Hur driver du med folk och när du ljuger?
Kanske du tror att vi inte ser vad du skriver?

Och såna som du som gillar trumpen, då kommer trumpen och tigger pengar av dom.
Nått som vi också minns JAG ÄR SÅ RIK, men allt man såg sen var tiggeri, sånt minns man med goda minnen

Och när du är osaklig hela tiden, så driver du bara med dig själv, vi andra går inte på det ens och detta pga sakligheten berättar något helt annat allt som oftast.

Ifall tillträtt innan pandemin, vad är det för konstigt påstående?
Och komiskt nog så före pandemin så såg man en regression på G, men ändrades av COVID-19 paradoxalt nog och vände uppåt igen en bit in i pandemin.

trumpen hade aldrig i åtanke göra nått för USA, som bondfångare så var det främsta målet pengar.
Men kanske om inte trumpen spenderat dagarna i sängen och titta TS, spelat mer golf än de senaste 10 presidenterna tillsammans, och haft den allra minsta arbetsmoral, så ja, kanske hade trumpen gjort nått. för folket, men det visade sig inte vara det primära syftet att bli president.

Det minns vi av trumpen, och mycket mycket mer....
Så det är inte bevisat, utan önsketänk/spekulation från din och div. vänsteranhängare, ovanligt.

Finns solbrillor med kamera, all teknik möjlig men nej, denna gången kom det ej med...det måste hända för att det ska kunna filmas.

Kolla denna, hur kan man inte rösta på honom?
https://youtu.be/fzkBfTfiXS0
Senast redigerad av Tomatpure 2022-12-20 kl. 19:52.
Citera
2022-12-20, 21:12
Medlem
Citat:

Denna guldklimp från deras lika inkompetenta parhästar på MSNBC;

https://youtu.be/DcHmQKKH2F8

Citat:
Nä!

Ja klyban, CNN = made up stories, sagoberättande media outlet, du som brukar tjata om fakta och saklighet borde inte försvara CNN.

2022-12-20 Project Veritas, Cary Poarch - CNN:

Citat:
"It was my dream job to work at CNN... and then I got to see that news we saw was mostly manufactured, not reported."

Whistleblower Cary Poarch On Why He Exposed Corruption Within CNN (VIDEO)

Cary Poarch - CNN
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor. 2022-12-20 kl. 21:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in