Citat:
Ursprungligen postat av
Ok-perfekt
Ok. Fortsätt vara objektiv.
Poängen är att Trumps politiska motståndare har haft svårt att vara det. Det har inte alltid låtit särskilt balanserat.
Ingen skam i det. Att falla för grupptryck är mänskligt
Edit: Ja, jag resonerar säkert också utifrån grupptryck och har en gravt bristfällig bild av vad som hänt där och då.
Det blir så för dig när du går på agendor och narrativ och när din objektivitet saknas.
Detta ovan är vad vi kommer ihåg trumpen för, och helt säkert flera solklara till jag missat.
Objektivitet berättar något, och saknas det så blir man irrelevant i en debatt/diskussion, som det blivit för dig och där du vägrar ta in viss information pga agenda, och att du berättar du vägrar objektivitet, det berättar att du är irrelevant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Master.Palm
Trump, som suger ut och scammar, sina egna följare skulle alltså sträva efter och förstå en form av anarkistisk ekonomi, som i högsta grad skulle missgynna honom själv.
På vilket sätt menar du att denna förståelsen har manifesterats?
Tack för Kaffet!
Trumps University stämdes och fälldes för att ha lovat saker som han inte kunde hålla gentemot sina elever. Trump Foundation stämdes och fälldes för att Trump svindlat sina gåvogivare och använt välgörenhetspengarna till egen konsumtion. Trump samlade in 3 Miljarder kr. för att bekämpa ”valfusk”, men skrev in en klausul att han kunde använda de insamlade medlen hur han själv önskade och så blev det också. Pengarna används för att betala Trumps skulder och löpande utgifter. Trump är under civil- och brottsmålsutredningar för bolagsbedrägerier och företagssvindel av kreditgivare och det amerikanska Skatteverket i New York. Han har dessutom fem konkurser bakom sig, som kostade fordringsägarna miljardbelopp.
Och detta är din Robin Hood, som tar från de rika och ger till de fattiga. Du är inte bara svagbegåvad, du är helt verklighetsfrånvarande.
Och här har vi har vi ett par till som vi kan minnas trumpen för.
Jag har för mig att trumpens konkurs fortfarande är en av de största i USA historia, och varför gick han i KK, jo, han struntade i experter och bygge dubbelt så stort än rekommendationerna, och därefter så blev trumpen persona non grata i bankvärlden, och det är här vi misstänker att putin kom med pengar via Deutche bank, men det är höjt i dunkel där, men man blir rätt frågande hur en bankrutt trumpen kan låna så extremt mycket pengar.
Sjukligt intressant att trumpen är så satans rik, men hela tiden tigger pengar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tomatpure
"
Men intressant påstående när par självklara republikanska huset platser förlorades för trumpen stöttade dom, mellanårsvalet berättar du har fel."
??????
Kuppmakarna pratade med vita huset? För att dem har ett problem med huset? Hur kopplar du det till trump? Han var under granskning av hela rättsystemet och ingen kunde bevisa något, har du info ingen annan sitter på?
Begå statskupp lol, det var anhängare som rushade in i capitolium missnöjda på valprocessen.
Ahh, diskussionstekniken slänga frågetecken på den som är saklig, lugnt kan leka lite med dig.
Kandidaterna förlorade, hur kunde det ha missats?
Undrar då detta varit över nyheterna överallt, ja, utom de som inte vill delta i verkligheten, de pratar om systematiskt valfusk som de inte ens ser det allra minsta spår av.
JA, man fastställt kuppmakarna på marken hade täta kontakter med vita huset, men av någon anledning så går man inte in och tittar exakt, och det är en sjukt bra fråga varför de inte vågar.
Vad de har för problem i sina hemliga samtal, hur ska jag veta detta?(Sicken sjukt dålig fråga.)
Men varför har kuppmakarna på marken täta kontakter med vita huset, och har inte gjort en koppling ens, utan jag informerat dig om att en sådan kontakt existerade och det är rätt intressant att det var så.
Du har ingen aning vad som bevisats eller inte, den elitism som trumpen var så arg på åtnjuter han också, visst är det galet härlig ironi

Och en sak till, du har gott om dessa trådar, den diskussionen får du fortsätta där i så fall.
Att det var en statskupp och att även ni TDS-trumpnissar fattade detta, det förstod vi av Den Stora Bedövande Tystnaden, och detta med bevisning och förstahandsvittnen.
Men såklart du har en förnekelse, och inte vill vara objektiv och ta in fakta.
Svaret blev rekommendation åtal på fyra punkter, men även här ser jag trumpens elitism vara ett hinder för en dom(Många håller inte med mig, men det är det mer troliga utgången.)
Och hade trumpen sagt att han förlorade och grattade vinnare,n, så hade inte en enda person gått ditt i dessa syften de nu gjorde.
Det är så vi minns trumpen bland annat, och du väljer sålla bort denna fakta och sen säga kolla så bra trumpen är

Det är därför det är så roligt, för sakligheten berättar något, du har taggarna ut och vägrar ta in fakta, antar du också inbillar dig ingen kan se detta och fast det är så uppenbart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Foliekavaj
Han satte ljuset på fake news.
Ja, det minns vi trumpen för också, han ropade fake news när trumpen hade hittat på nått.
Och det vi då minns är nonsens, de försökte med alternativa fakta, men det är samma som var beredd nu ljuger jag.
Den var skitrolig, då de såg ut som extremt korkade och de var tvungna att lägga den åtsidan, så även fake news.
Det finns bara en sorts nyheter, det är objektiva nyheter, som tex CNN´s, sen kan vi diskutera hur objektiva deras talkshos är, men nyheter är.
Citat:
Ursprungligen postat av
CockWitch
Japp. Det är roligt att driva med folk.
Men jag gillar Trump ändå. Hahaha.
Hur driver du med folk och när du ljuger?
Kanske du tror att vi inte ser vad du skriver?
Och såna som du som gillar trumpen, då kommer trumpen och tigger pengar av dom.
Nått som vi också minns JAG ÄR SÅ RIK, men allt man såg sen var tiggeri, sånt minns man med goda minnen
Och när du är osaklig hela tiden, så driver du bara med dig själv, vi andra går inte på det ens och detta pga sakligheten berättar något helt annat allt som oftast.
Citat:
Ursprungligen postat av
OmniCarnifex
Som en clown med Jesuskomplex fast med enstaka goda intentioner. Såg korruptionen i Washington, blev en del av den. Svårt ointelligent och nonchalant inför det faktumet men stort självförtroende.
Jag tror att Trump hade kunnat göra bra saker för USA ifall han tillträtt innan Pandemin, när det mest var att rida på vågen av den goda ekonomin. Men han är inte lämplig att hantera svåra perioder.
Jag kommer att minnas honom som livsfarlig under pandemin och som en uppviglare som använder dumskallar till följare för att polarisera och försvåra debatt. Hans inledande löfte att tömma träsket på korruption var kittlande men ekade tomt i slutändan. Han omgav sig dessutom med idioter utan politisk kompetens.
Hade föredragit Ron Paul som republikansk president.
Ifall tillträtt innan pandemin, vad är det för konstigt påstående?
Och komiskt nog så före pandemin så såg man en regression på G, men ändrades av COVID-19 paradoxalt nog och vände uppåt igen en bit in i pandemin.
trumpen hade aldrig i åtanke göra nått för USA, som bondfångare så var det främsta målet pengar.
Men kanske om inte trumpen spenderat dagarna i sängen och titta TS, spelat mer golf än de senaste 10 presidenterna tillsammans, och haft den allra minsta arbetsmoral, så ja, kanske hade trumpen gjort nått. för folket, men det visade sig inte vara det primära syftet att bli president.
Det minns vi av trumpen, och mycket mycket mer....