2022-12-20, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och som jag berättat dina fel på, och nu försöker du låtsas det inte finns.
DU gör makabra påståenden om konstitutionen, som du sen inser du aldrig kan förklara.
Det ser rätt skoj ut när du inbillar dig ingen skulle se vad du skriver.

Och de4t intressant är att precis ingenting ändrar sig för dig och sakligheten.
Men vill du försöka igen?
Ingenting du skriver visar att du förstår min poäng. Du talar rakt förbi mig.

Politisk bias förvränger bilden av Trump.

Jag försöker ge exempel på hur politisk bias kan förvränga föreställningar om motståndares karaktär och planer. Om du tycker mina exempel, abort och vapenlagar är dåliga så kan du kanske ge egna exempel på när politiska motståndare börjat inbilla sig saker? Kan du det?

McCarthyism? Pizzagate? Judiska konspirationsteorier? 9/11 var ett inside job? På samma sätt tror demokrater att transparenta valsystem och sociala medier är ett hot mot demokratin. En kupp.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2022-12-20 kl. 08:21.
Citera
2022-12-20, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt

Jag försöker ge exempel på hur politisk bias kan förvränga föreställningar om motståndares karaktär och planer. Om du tycker mina exempel, abort och vapenlagar är dåliga så kan du kanske ge egna exempel på när politiska motståndare börjat inbilla sig saker? Kan du det?

McCarthyism? Pizzagate? Judiska konspirationsteorier? 9/11 var ett inside job? På samma sätt tror demokrater att transparenta valsystem och sociala medier är ett hot mot demokratin. En kupp.

Ja hur kan transparens och yttrandefrihet, att människor med alla sorters åsikter får uttrycka sig fritt vara ett hot mot demokratin? De riktiga fascisterna är ju de som projicerar på MAGA-supporters eller "extremhögern" att det är de som är terrorister, ett hot mot demokratin o.s.v. Det är ju bara att titta på kommentarerna från TDS-sjuka aktörer här i denna avdelningen hur de aktivt och frenetiskt argumenterar MOT riktig öppenhet, yttrandefrihet och transparens. De som argumenterar och agerar på detta sätt är ju rädda av någon anledning, troligtvis eftersom de är korrupta och har saker att dölja, varför skulle det annars vara farligt med öppenhet, yttrandefrihet och transparens?
Citera
2022-12-20, 12:07
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
DU gör makabra påståenden om konstitutionen, som du sen inser du aldrig kan förklara.

Du har lite att läsa upp dig om, eller är du en som försöker säga att trumpen aldrig haft fel och aldrig ljugit?

Men intressant påstående när par självklara republikanska huset platser förlorades för trumpen stöttade dom, mellanårsvalet berättar du har fel.
Och följare vem faan bryr sig om dom?

Och nej, det var en samordnad attack, varför skulle annars kuppmakarna på marken prata med vita huset för?
Men det är lugnt, jag förstår att du antingen låtsas eller inte ens vet nått något om det du skriver.

Och så har vi det att trumpen följde upp med att nej, ingen konstitution och installera mig istället som Dear Supreme Leader, jag förstår att du aldrig kommer få detta ens det allra minsta korrekt.

Men jag förstår när man satsat på fel häst och denne försöker begå statskupp och att det är rätt pinsamt för er, det komiska var att många berättade detta före att det var stor risk för detta, och de har alla rätt idag det är rätt komiskt.

Du får läsa upp dig om digital konst, inte för detta är det, men är tänkt som sådan, men bara till för scamma sina fans.
Är du såpass okunnig du inte ens förstår hur det är tänkt?
Finner det imponerande att ha så starka åsikter om något du inget vet om.

Skulle säga det är rätt udda av dig.

Men det vi nu kommer ihåg trumpen mest för, är hans försök att göra USA till diktatur!
Och ingenting som du kan göra att glömma av detta, även om du försöker låtsas, för var gång du svartar mig, så blir du påmind om verkligheten och jag fucking love it

Jag är inte tillräckligt intresserad bara. Vad jag förstår vad det digital konat. Ungefär som nolla son köpte en bild på en diamant att ha i sin mobil för typ en miljon dollar. Är det tillräckligt intressant att sjupdyka i? Skulle inte tro det. Idioter köper jpeg.
Citera
2022-12-20, 12:08
Medlem
klybans avatar
Citat:

Det är ju skitenkelt att förstå och då du lever i värld där du inbillar bananrepublikan aldrig någonsin gjort ett fel, och än mindre trumpen.

Och sen struntar du i sakligheten, och därför har du ingen poäng.
Och därför jag frågar vad är din poäng.

Statskuppsförsök
Stal dokument som rumpen vägra lämna tillbaka, arkiven fick skicka FBI för att få tillbaka en del/alla? av dom.
Skattefusk
osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...os v...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv. ..osv...osv...osv...

Och som fascist väljer att sakligt inte sätta dig in varför vi alla vet att detta är brott som normala människor hade suttit i fängelse nu.
Fakta, forskning och saklighet med röd tråd för uppnå konsensus, det vet jag ni TDS-trumpnissar ser som politiskt bias, dock är detta det enda sättet och komma fram till något.

Och uppenbarligen är du bara här för satt förstöra tråden med osaklig nonsens.

Och det är just denna objektiviteten som sakligheten tar oss, som gör att vi kommer minnas trumpen som en bondfångare som scammade och begick en hel del brott.

Men det är lugnt, du försöker låtsas istället och kör fingrarna i öronen istället för vara objektiv.
Vet du vad objektiv är för nått i en diskussion ens?
Lugnt jag vet det är nej, och med tanke du kastat det ut genom fönstret.

Men vi som är, vi kommer minans trumpen för dessa brott, resten är inte mycket att komma ihåg, då mestadels var bara nonsens nästan.

Jo, kommer komma ihåg trumpen för den som arbetas allra minst av alla presidenter någonsin i vita huset, det var tydligare viktigare titta på TV och spela golf.

Så minns vi trumpen, och om du inte är objektiv, så berättar du inget längre och blir irrelevant som nu.

Och påståendet om demokrater och valet den var rolig.
Ja, om man missar att observatörerna OCKSÅ är republikanska, och de har sökt med ljus och lykta att hitta ett systematiskt valfusk, men inte ens snudda på hitta detta, alltså inte alls.
Och det är också något vi minns om trumpen, och hur han ringde runt i delstater han förlorade, och ville de skulle "hitta" röster.

Är det medvetet du missar så mycket, för detta var gigantiska missar av dig, måste vara medvetet, för så lite kan man inte veta.
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Ja hur kan transparens och yttrandefrihet, att människor med alla sorters åsikter får uttrycka sig fritt vara ett hot mot demokratin? De riktiga fascisterna är ju de som projicerar på MAGA-supporters eller "extremhögern" att det är de som är terrorister, ett hot mot demokratin o.s.v. Det är ju bara att titta på kommentarerna från TDS-sjuka aktörer här i denna avdelningen hur de aktivt och frenetiskt argumenterar MOT riktig öppenhet, yttrandefrihet och transparens. De som argumenterar och agerar på detta sätt är ju rädda av någon anledning, troligtvis eftersom de är korrupta och har saker att dölja, varför skulle det annars vara farligt med öppenhet, yttrandefrihet och transparens?
Finns ingen som går på detta du skriver.

För det vet vi när du är i respektive tråd, så får du det fel varje gång och det är imponerande att lyckas med.

Och en sak vi kommer nu ihåg trumpen för, det är hans uttalande fascism och att skrota konstitutionen och installera sig själv som den "rättfärdiga" "Dear Supreme Leader
SÅ ingen går på dina projiceringar, inte ens du själv.

Vi kommer även ihåg hur trumpen scammar sina fans på pengar, och sen inte ens använder dom till det som är sagt.
osv...osv...
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Jag är inte tillräckligt intresserad bara. Vad jag förstår vad det digital konat. Ungefär som nolla son köpte en bild på en diamant att ha i sin mobil för typ en miljon dollar. Är det tillräckligt intressant att sjupdyka i? Skulle inte tro det. Idioter köper jpeg.
Du får läsa upp dig, finns ingen mening jag förklarar för dig här och när du verkar ha extrema kunskapsluckor, och spelar du dum också med diamanten?
För det var en så udda och konstig sak och säga, så du kan inte veta ett enda jävla skit om vad detta är.

Sen personligen tycker jag med att det är konstigt och denna digitala konst, och speciellt när den är så undermålig som trumpens bilder.
Men även andra så sitter man och funderar om vad de betalar för.
Senast redigerad av klyban 2022-12-20 kl. 12:12.
Citera
2022-12-20, 12:26
Medlem
Citat:
Och därför jag frågar vad är din poäng
Ok. Fortsätt vara objektiv. Poängen är att Trumps politiska motståndare har haft svårt att vara det. Det har inte alltid låtit särskilt balanserat.

Ingen skam i det. Att falla för grupptryck är mänskligt

Edit: Ja, jag resonerar säkert också utifrån grupptryck och har en gravt bristfällig bild av vad som hänt där och då.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2022-12-20 kl. 12:29.
Citera
2022-12-20, 12:45
Medlem
Citat:
Ingen betalar din idiot. Alla hjälps åt i lagom mängd. Pengar kommer inte existera i det samhället. Med den teknik människan nu utvecklar så behövs inte hårt monotont fabriksarbete längre. Om maskiner sköter allt så kommer de flesta bli arbetslösa. Vilket betyder att ingen kan konsumera. Lösningen: precis som jag sa.

Trump förstår detta.

Trump, som suger ut och scammar, sina egna följare skulle alltså sträva efter och förstå en form av anarkistisk ekonomi, som i högsta grad skulle missgynna honom själv.

På vilket sätt menar du att denna förståelsen har manifesterats?

Tack för Kaffet!

Trumps University stämdes och fälldes för att ha lovat saker som han inte kunde hålla gentemot sina elever. Trump Foundation stämdes och fälldes för att Trump svindlat sina gåvogivare och använt välgörenhetspengarna till egen konsumtion. Trump samlade in 3 Miljarder kr. för att bekämpa ”valfusk”, men skrev in en klausul att han kunde använda de insamlade medlen hur han själv önskade och så blev det också. Pengarna används för att betala Trumps skulder och löpande utgifter. Trump är under civil- och brottsmålsutredningar för bolagsbedrägerier och företagssvindel av kreditgivare och det amerikanska Skatteverket i New York. Han har dessutom fem konkurser bakom sig, som kostade fordringsägarna miljardbelopp.

Och detta är din Robin Hood, som tar från de rika och ger till de fattiga. Du är inte bara svagbegåvad, du är helt verklighetsfrånvarande.
Senast redigerad av Master.Palm 2022-12-20 kl. 13:00.
Citera
2022-12-20, 13:24
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:

Du har lite att läsa upp dig om, eller är du en som försöker säga att trumpen aldrig haft fel och aldrig ljugit?

Men intressant påstående när par självklara republikanska huset platser förlorades för trumpen stöttade dom, mellanårsvalet berättar du har fel.
Och följare vem faan bryr sig om dom?

Och nej, det var en samordnad attack, varför skulle annars kuppmakarna på marken prata med vita huset för?
Men det är lugnt, jag förstår att du antingen låtsas eller inte ens vet nått något om det du skriver.

Och så har vi det att trumpen följde upp med att nej, ingen konstitution och installera mig istället som Dear Supreme Leader, jag förstår att du aldrig kommer få detta ens det allra minsta korrekt.

Men jag förstår när man satsat på fel häst och denne försöker begå statskupp och att det är rätt pinsamt för er, det komiska var att många berättade detta före att det var stor risk för detta, och de har alla rätt idag det är rätt komiskt.

Du får läsa upp dig om digital konst, inte för detta är det, men är tänkt som sådan, men bara till för scamma sina fans.
Är du såpass okunnig du inte ens förstår hur det är tänkt?
Finner det imponerande att ha så starka åsikter om något du inget vet om.

Skulle säga det är rätt udda av dig.

Men det vi nu kommer ihåg trumpen mest för, är hans försök att göra USA till diktatur!
Och ingenting som du kan göra att glömma av detta, även om du försöker låtsas, för var gång du svartar mig, så blir du påmind om verkligheten och jag fucking love it
"
Men intressant påstående när par självklara republikanska huset platser förlorades för trumpen stöttade dom, mellanårsvalet berättar du har fel."
??????

Kuppmakarna pratade med vita huset? För att dem har ett problem med huset? Hur kopplar du det till trump? Han var under granskning av hela rättsystemet och ingen kunde bevisa något, har du info ingen annan sitter på?

Begå statskupp lol, det var anhängare som rushade in i capitolium missnöjda på valprocessen.
Senast redigerad av Tomatpure 2022-12-20 kl. 13:29.
Citera
2022-12-20, 13:26
Medlem
Foliekavajs avatar
Han satte ljuset på fake news.
Citera
2022-12-20, 14:25
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Trump, som suger ut och scammar, sina egna följare skulle alltså sträva efter och förstå en form av anarkistisk ekonomi, som i högsta grad skulle missgynna honom själv.

Tack för Kaffet!

Trumps University stämdes och fälldes för att ha lovat saker som han inte kunde hålla gentemot sina elever. Trump Foundation stämdes och fälldes för att Trump svindlat sina gåvogivare och använt välgörenhetspengarna till egen konsumtion. Trump samlade in 3 Miljarder kr. för att bekämpa ”valfusk”, men skrev in en klausul att han kunde använda de insamlade medlen hur han själv önskade och så blev det också. Pengarna används för att betala Trumps skulder och löpande utgifter. Trump är under civil- och brottsmålsutredningar för bolagsbedrägerier och företagssvindel av kreditgivare och det amerikanska Skatteverket i New York. Han har dessutom fem konkurser bakom sig, som kostade fordringsägarna miljardbelopp.

Och detta är din Robin Hood, som tar från de rika och ger till de fattiga. Du är inte bara svagbegåvad, du är helt verklighetsfrånvarande.

Japp. Det är roligt att driva med folk.

Men jag gillar Trump ändå. Hahaha.
Citera
2022-12-20, 14:34
Medlem
Som en clown med Jesuskomplex fast med enstaka goda intentioner. Såg korruptionen i Washington, blev en del av den. Svårt ointelligent och nonchalant inför det faktumet men stort självförtroende.

Jag tror att Trump hade kunnat göra bra saker för USA ifall han tillträtt innan Pandemin, när det mest var att rida på vågen av den goda ekonomin. Men han är inte lämplig att hantera svåra perioder.

Jag kommer att minnas honom som livsfarlig under pandemin och som en uppviglare som använder dumskallar till följare för att polarisera och försvåra debatt. Hans inledande löfte att tömma träsket på korruption var kittlande men ekade tomt i slutändan. Han omgav sig dessutom med idioter utan politisk kompetens.

Hade föredragit Ron Paul som republikansk president.
Citera
2022-12-20, 15:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ok. Fortsätt vara objektiv. Poängen är att Trumps politiska motståndare har haft svårt att vara det. Det har inte alltid låtit särskilt balanserat.

Ingen skam i det. Att falla för grupptryck är mänskligt

Edit: Ja, jag resonerar säkert också utifrån grupptryck och har en gravt bristfällig bild av vad som hänt där och då.
Det blir så för dig när du går på agendor och narrativ och när din objektivitet saknas.

Detta ovan är vad vi kommer ihåg trumpen för, och helt säkert flera solklara till jag missat.
Objektivitet berättar något, och saknas det så blir man irrelevant i en debatt/diskussion, som det blivit för dig och där du vägrar ta in viss information pga agenda, och att du berättar du vägrar objektivitet, det berättar att du är irrelevant.
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm

Tack för Kaffet!

Och här har vi har vi ett par till som vi kan minnas trumpen för.

Jag har för mig att trumpens konkurs fortfarande är en av de största i USA historia, och varför gick han i KK, jo, han struntade i experter och bygge dubbelt så stort än rekommendationerna, och därefter så blev trumpen persona non grata i bankvärlden, och det är här vi misstänker att putin kom med pengar via Deutche bank, men det är höjt i dunkel där, men man blir rätt frågande hur en bankrutt trumpen kan låna så extremt mycket pengar.

Sjukligt intressant att trumpen är så satans rik, men hela tiden tigger pengar.
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
"
Men intressant påstående när par självklara republikanska huset platser förlorades för trumpen stöttade dom, mellanårsvalet berättar du har fel."
??????

Kuppmakarna pratade med vita huset? För att dem har ett problem med huset? Hur kopplar du det till trump? Han var under granskning av hela rättsystemet och ingen kunde bevisa något, har du info ingen annan sitter på?

Begå statskupp lol, det var anhängare som rushade in i capitolium missnöjda på valprocessen.
Ahh, diskussionstekniken slänga frågetecken på den som är saklig, lugnt kan leka lite med dig.

Kandidaterna förlorade, hur kunde det ha missats?
Undrar då detta varit över nyheterna överallt, ja, utom de som inte vill delta i verkligheten, de pratar om systematiskt valfusk som de inte ens ser det allra minsta spår av.

JA, man fastställt kuppmakarna på marken hade täta kontakter med vita huset, men av någon anledning så går man inte in och tittar exakt, och det är en sjukt bra fråga varför de inte vågar.

Vad de har för problem i sina hemliga samtal, hur ska jag veta detta?(Sicken sjukt dålig fråga.)
Men varför har kuppmakarna på marken täta kontakter med vita huset, och har inte gjort en koppling ens, utan jag informerat dig om att en sådan kontakt existerade och det är rätt intressant att det var så.

Du har ingen aning vad som bevisats eller inte, den elitism som trumpen var så arg på åtnjuter han också, visst är det galet härlig ironi
Och en sak till, du har gott om dessa trådar, den diskussionen får du fortsätta där i så fall.

Att det var en statskupp och att även ni TDS-trumpnissar fattade detta, det förstod vi av Den Stora Bedövande Tystnaden, och detta med bevisning och förstahandsvittnen.
Men såklart du har en förnekelse, och inte vill vara objektiv och ta in fakta.
Svaret blev rekommendation åtal på fyra punkter, men även här ser jag trumpens elitism vara ett hinder för en dom(Många håller inte med mig, men det är det mer troliga utgången.)
Och hade trumpen sagt att han förlorade och grattade vinnare,n, så hade inte en enda person gått ditt i dessa syften de nu gjorde.

Det är så vi minns trumpen bland annat, och du väljer sålla bort denna fakta och sen säga kolla så bra trumpen är
Det är därför det är så roligt, för sakligheten berättar något, du har taggarna ut och vägrar ta in fakta, antar du också inbillar dig ingen kan se detta och fast det är så uppenbart.
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Han satte ljuset på fake news.
Ja, det minns vi trumpen för också, han ropade fake news när trumpen hade hittat på nått.
Och det vi då minns är nonsens, de försökte med alternativa fakta, men det är samma som var beredd nu ljuger jag.
Den var skitrolig, då de såg ut som extremt korkade och de var tvungna att lägga den åtsidan, så även fake news.

Det finns bara en sorts nyheter, det är objektiva nyheter, som tex CNN´s, sen kan vi diskutera hur objektiva deras talkshos är, men nyheter är.
Citat:
Japp. Det är roligt att driva med folk.

Men jag gillar Trump ändå. Hahaha.
Hur driver du med folk och när du ljuger?
Kanske du tror att vi inte ser vad du skriver?

Och såna som du som gillar trumpen, då kommer trumpen och tigger pengar av dom.
Nått som vi också minns JAG ÄR SÅ RIK, men allt man såg sen var tiggeri, sånt minns man med goda minnen

Och när du är osaklig hela tiden, så driver du bara med dig själv, vi andra går inte på det ens och detta pga sakligheten berättar något helt annat allt som oftast.
Citat:
Ursprungligen postat av OmniCarnifex
Som en clown med Jesuskomplex fast med enstaka goda intentioner. Såg korruptionen i Washington, blev en del av den. Svårt ointelligent och nonchalant inför det faktumet men stort självförtroende.

Jag tror att Trump hade kunnat göra bra saker för USA ifall han tillträtt innan Pandemin, när det mest var att rida på vågen av den goda ekonomin. Men han är inte lämplig att hantera svåra perioder.

Jag kommer att minnas honom som livsfarlig under pandemin och som en uppviglare som använder dumskallar till följare för att polarisera och försvåra debatt. Hans inledande löfte att tömma träsket på korruption var kittlande men ekade tomt i slutändan. Han omgav sig dessutom med idioter utan politisk kompetens.

Hade föredragit Ron Paul som republikansk president.
Ifall tillträtt innan pandemin, vad är det för konstigt påstående?
Och komiskt nog så före pandemin så såg man en regression på G, men ändrades av COVID-19 paradoxalt nog och vände uppåt igen en bit in i pandemin.

trumpen hade aldrig i åtanke göra nått för USA, som bondfångare så var det främsta målet pengar.
Men kanske om inte trumpen spenderat dagarna i sängen och titta TS, spelat mer golf än de senaste 10 presidenterna tillsammans, och haft den allra minsta arbetsmoral, så ja, kanske hade trumpen gjort nått. för folket, men det visade sig inte vara det primära syftet att bli president.

Det minns vi av trumpen, och mycket mycket mer....
Citera
2022-12-20, 16:27
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:

Ja, det minns vi trumpen för också, han ropade fake news när trumpen hade hittat på nått.
Och det vi då minns är nonsens, de försökte med alternativa fakta, men det är samma som var beredd nu ljuger jag.
Den var skitrolig, då de såg ut som extremt korkade och de var tvungna att lägga den åtsidan, så även fake news.

Det finns bara en sorts nyheter, det är objektiva nyheter, som tex CNN´s, sen kan vi diskutera hur objektiva deras talkshos är, men nyheter är.

CNN objektiva nyheter, den var rolig den, CNN är Demokraternas propagandakanal inget annat. Inte ens Demokrater kollar på skiten längre CNN har tappat så mycket bland sin tittarbas som är amerikaner, bara vänsterblivna europeer tycker fortfarande CNN presenterar något som är objektivt, eftersom man inte är på plats och kan kolla så det stämmer utan bara köper det rakt av för att dom är dom fina människorna som vill alla väl.

Fake news och hur indoktrinerad vänstern är, det satte han ljus på. Innan Trump framstod Demokraterna som ett sunt alternativ, inte nu längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in