2022-12-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
nej

Själv så vill jag hellre Helsingborg än Gefle i bästa serien.
Citera
2022-12-11, 11:23
Medlem
snurresprettiss avatar
Tror ni Abdul Khalili stannar i HIF eller lämnar han?
Citera
2022-12-11, 14:21
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Tror ni Abdul Khalili stannar i HIF eller lämnar han?

Tror han hamnar I typ Varberg, Mjällby eller annan klubb som är större än heif.
Citera
2022-12-13, 20:29
Avslutad
Helsingborgs IF kommer att tillsätta en sportgrupp vars uppgifter blir att arbeta med strukturen i herrtruppen, akademin, scouting- & värvningsstrategi samt uppföljning av såväl spelidé som spelsystem, HIF-kulturen och femårsplanen.

https://twitter.com/HelsingborgsIF/status/1602390064151003149?s=20&t=6hF-Wr-ncIM_nxVdD3AePg

Alla är inbegripna med att detta är ett annat sätt att säga: "Vi kommer förmodligen inte spela i allsvenskan under en överskådligt framtid" va?

Jag talar av erfarenhet...
Citera
2022-12-13, 20:57
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Helsingborgs IF kommer att tillsätta en sportgrupp vars uppgifter blir att arbeta med strukturen i herrtruppen, akademin, scouting- & värvningsstrategi samt uppföljning av såväl spelidé som spelsystem, HIF-kulturen och femårsplanen.

https://twitter.com/HelsingborgsIF/status/1602390064151003149?s=20&t=6hF-Wr-ncIM_nxVdD3AePg

Alla är inbegripna med att detta är ett annat sätt att säga: "Vi kommer förmodligen inte spela i allsvenskan under en överskådligt framtid" va?

Jag talar av erfarenhet...

vi utomstående vet vad detta fina spackel innebär superettan ett par år men pga inhämtade fina namn så försöker man blidka rasist mördarna så de inte skapas uppståndelse jag har heif som bäst 8 denna säsong
Citera
2022-12-14, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Känns som att Öster ska jogga hem detta i år. Antagligen det lag i serien som styrs med störst kompetens vad gäller klubb- och sportchefsrollerna, och även tränaren har gjort en bra förstasäsong. Spetsar man truppen något ska man gå in som klara favoriter.

Räknar med att både HIF och Giffarna får svårt att hänga med i toppen. Möjligen att Giffarna hänger med tack vare Hallenius och Engblom på topp.

Andralag att gå upp lär bli en överraskning, kanske att Gais bara går rakt igenom serien nu när man kommer upp med vind i seglen. Öis och TFF är andra lag som ska vara med där uppe. Landskrona har också ett mycket kompetent team runt laget och kanske det lag jag hoppas mest på.

Kul serie nu när vi slipper allt vad Assyriska, Dalkurd, BP, Frej, Norrby m.m. heter. Bara synd att Utsikten klarade sig kvar.

Örgryte bröt kontraktet med tränaren för att satsa på Malmös assisterande
Citera
2022-12-15, 16:37
Medlem
zebra121s avatar
P-O Ljung tar över Trelleborg. Intressant.
Citera
2022-12-17, 10:59
Medlem
snurresprettiss avatar
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/alexander-faltsetas-kan-lamna-hacken-for-utsikten/

Både jag och Marcus Birro tycker det är synd om Faltsetas lämnar för Superettan, trodde han i alla fall kunde spela ett år i Varberg eller så men det kanske är segt med avståndet.
Citera
2022-12-17, 20:36
Medlem
Öster
Västerås
Heif eller JSödra

2-3 lag upp i högsta serien.

Elfsborg = tredje sämst i högsta serien 2023.

Jag drömmer en hel del i svensk fotboll före seriestarten.
Citera
2022-12-17, 21:04
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/alexander-faltsetas-kan-lamna-hacken-for-utsikten/

Både jag och Marcus Birro tycker det är synd om Faltsetas lämnar för Superettan, trodde han i alla fall kunde spela ett år i Varberg eller så men det kanske är segt med avståndet.

tror hellre ghetto falle spelar för 30 k mindre i ett Göteborgs lag än i bonde varberg som är utrökande på förhand då slipper han pendla och slösa tid på alla träningar

det är värt mer för han hälsomässigt än 30 k extra innan skatt i pengapungen
Senast redigerad av laddkingen 2022-12-17 kl. 21:08.
Citera
2022-12-20, 18:59
Medlem
MarlonBrandys avatar
Stålar, eller brist på detsamma, lär väl spela en stor roll i serien nästa säsong. Därför kan man väl hoppas att surjämtarna blir en räddningsplanka för mitt "tråkiga Gefle".

Ekonomin har sanerats efter några år på dekis, och nu har vi lyckats sno Anton Lundin från Brage. Om han är lika bra som sin brorsa Oskar varit i år så är det en kanonvärvning.
Citera
2022-12-20, 19:59
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarlonBrandy
Stålar, eller brist på detsamma, lär väl spela en stor roll i serien nästa säsong. Därför kan man väl hoppas att surjämtarna blir en räddningsplanka för mitt "tråkiga Gefle".

Ekonomin har sanerats efter några år på dekis, och nu har vi lyckats sno Anton Lundin från Brage. Om han är lika bra som sin brorsa Oskar varit i år så är det en kanonvärvning.

spelar lantto än
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in