2022-12-06, 20:52
Medlem
laddkingens avatar
Svårtippad liga som alltid men det som för en gång sett som är lätt tippat är att heif kommer som bäst 9a.
Citera
2022-12-07, 17:21
Medlem
Danieloss avatar
På många sätt är Superettan en charmigare, roligare och intressantare serie än Allsvenskan. Här finns inte de enorma klasskillnader med två skikt av ett A- och B-lag som nu blivit så starkt cementerat i högsta serien. I S1 kan klubbar från AS åka rakt ner i Div 1 och klubbar från ettan ta sig rakt upp i AS. Oförutsägbarheten och att allt kan hända och händer tilltalar mig!

Med det sagt är jag ändå glad att mitt HBK lämnat Superettan och åter är ett allsvenskt lag. Det är trots allt i fotbollens finrum man helst vill vara!
Citera
2022-12-08, 00:29
Medlem
zebra121s avatar
Sen ska det bli intressant att se hur Sundsvall väljer sin fortsatta satsning och var de hamnar. Känns både spännande och intressant på samma gång. För inte blir de ett bottenlag?

Gefle med Rauschenberg och Tim Markström är med i matchen oxå.
Citera
2022-12-08, 14:38
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Sen ska det bli intressant att se hur Sundsvall väljer sin fortsatta satsning och var de hamnar. Känns både spännande och intressant på samma gång. För inte blir de ett bottenlag?

Gefle med Rauschenberg och Tim Markström är med i matchen oxå.
Inte Tim Markström dock.

https://fotbolldirekt.se/2022/11/22/officiellt-tim-markstrom-lagger-handskarna-pa-hyllan
Citera
2022-12-08, 16:12
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHatter
Inte Tim Markström dock.

https://fotbolldirekt.se/2022/11/22/officiellt-tim-markstrom-lagger-handskarna-pa-hyllan

Där ser man. Hade faktiskt ingen aning att Tim M var så pass gammal.
Citera
2022-12-08, 20:34
Medlem
Tycker fortfarande ÖIS har ett rätt bra spelarmaterial med S1 mått mätt, Isak var rätt bra 2022, tror han blir ännu bättre 2023, skall bli intressant att se vad Aubynn kan hitta på.
Citera
2022-12-09, 14:42
Medlem
Helsingborgs IF
Östers IF
Västerås SK
GAIS
Örgryte IS
Skövde AIK

2-3 av dom här klubbarna jag önskar till högsta serien Allsvenskan.....
Citera
2022-12-09, 19:34
Medlem
me-wes avatar
Känns som att Öster ska jogga hem detta i år. Antagligen det lag i serien som styrs med störst kompetens vad gäller klubb- och sportchefsrollerna, och även tränaren har gjort en bra förstasäsong. Spetsar man truppen något ska man gå in som klara favoriter.

Räknar med att både HIF och Giffarna får svårt att hänga med i toppen. Möjligen att Giffarna hänger med tack vare Hallenius och Engblom på topp.

Andralag att gå upp lär bli en överraskning, kanske att Gais bara går rakt igenom serien nu när man kommer upp med vind i seglen. Öis och TFF är andra lag som ska vara med där uppe. Landskrona har också ett mycket kompetent team runt laget och kanske det lag jag hoppas mest på.

Kul serie nu när vi slipper allt vad Assyriska, Dalkurd, BP, Frej, Norrby m.m. heter. Bara synd att Utsikten klarade sig kvar.
Citera
2022-12-09, 23:34
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasch1
Helsingborgs IF
Östers IF
Västerås SK
GAIS
Örgryte IS
Skövde AIK

heif önskar alla i allsvenskan men kommer sluta som högst 9a
Citera
2022-12-09, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
heif önskar alla i allsvenskan men kommer sluta som högst 9a

Du litar inte på Helsingborg nästa år???
Citera
2022-12-10, 09:37
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Helsingborgs IF
Östers IF
Västerås SK
GAIS
Örgryte IS
Skövde AIK

Varför vill du ha upp tex Skövde och Västerås? Jag har inget emot dessa klubbar men övriga som du skriver är ju 3 klassiska klubbar.
Citera
2022-12-10, 20:45
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Du litar inte på Helsingborg nästa år???

nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in