Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Min tolkning är att de inte trodde det, men att det fanns en chans för en snabb fred. Dvs Zelensky skulle säga, ok ok nu implementerar vi Minsk snabbt som fan och vi släpper på vattnet i Krim, osv. Eller allra helst en instabil ny regering, som kaosar vidare precis som Ukraina alltid gjort. Det som de hade kunnat göra hade varit att hjälpa en ukrainsk militärdiktatur att hålla ordning på befolkningen i en övergångsperiod. Ukraina hade blivit en kristen version av Turkmenistan ett tag. Jag tror den ryska strategin är att det ska vara lite kaosigt och oroligt i deras närområde. Söndra och härska. Deprimerande.
Det kan ha varit så här. Ryssland visste inte vad som pågick i dessa biolabs. Men de ansåg att USA var fientliga. Ingen stat vill ha en massa biolabs drivna av en fientlig makt i sitt närområde, speciellt inte en nation som är världens överlägset ledande biotech-forskningsledare. Man kan ju forska fram något som slår hårdare mot slaver än mot icke-slaver. Jag tror dock inte det var en huvudorsak till kriget. Jag saknar läsning om exakt vad man vet om dessa biolabs, det mesta är skrivet av foliehattar. Det kan också vara så att USA ville ha denna konflikt, och helt enkelt drev dessa biolabs för att de visste att det var provokativt.
Varför skulle man driva ett farligt biolab i ett annat land som angränsar till "fienden"?
Det är som du säger foliehattar som förvrider fakta om att USA finansierar forskningsprojekt, via olika organisationer. Räknar du Karolinska, Uppsala universitetssjukhus och Sahlgrenska som farliga biolab?
Sen får du förklara hur man möjligen skulle kunna programmera virus/bakterier som kan särskilja på människors nationalitet. Har ryssar så unikt DNA att man kan få virus att välja rätt?
Ska ukrainare döda sig själva och alla andra slaver bara för att likvidera ryssar åt USA?
Människor har knullat runt och förökat sig i tusentals år, få har förhållit sig till landsgränser när det vankas samlag.