Resultat: Vem hoppas du vinner årets Robinson?
Alex
19,91%
90 röster
Sandra
0,88%
4 röster
LO
14,60%
66 röster
Kristoffer
9,51%
43 röster
Helen
56,64%
256 röster
Isabella
3,54%
16 röster
Martin
2,88%
13 röster
2022-12-20, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Man vet ju redan att Anders leder vårsäsongen sedan länge. Hur har detta blivit en spekulation ens?

Det behöver man inte spekulera om för det vet man som du säger sedan tidigare +att man ser honom i helbild i sista avsnittet, det vissa fått för sig är att en person man först ser halva ansiktet av i slutet av sista avsnittet är en hemlig deltagare i nästa säsong (när det uppenbart är Anders Lundin och inte är hemligt på något vis)
2022-12-20, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmfinest93
Har aldrig sett Robinson innan, men är inget fan av reality tv. Är det någon annan än jag som inte gillar reality-tv men som tycker Robinson är sevärd?

Såg ett litet klipp, och bara naturen får mig att vilja börja kolla. Ville kolla av hur ni ser på programmet först

Offra lite av din tid och titta 2-3 avsnitt så får du avgöra själv.
2022-12-20, 08:51
Medlem
Contragulationss avatar
Blev mätt på Robinson efter floppsäsongen i början av året så har inte sett ett jota av denna säsong - men så snubblade jag över Alex tacktal och ångrar mig rejält. Har någon någonsin gått ut på ett snyggare sätt?

Talet ändrar f.ö. inte betydelse hur han än spelat eller betett sig så försök inte ens..

Han verkar som en jävla kung. Min vinnare.
2022-12-20, 09:20
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Alex fru kommer aldrig godkänna det om bara hon har IQ över 5. Jag skulle aldrig ens låta Värmland ta han om min guldfisk.

Ni är underbart sköna!

Ni är verkligen den perfekta målgruppen för dagens såpor.
Tror ni på riktigt att ni kan bilda er en uppfattning om en människa efter att ha kollat på 20 utvalda minuter av 24 timmar per dygn?
TV4 kan helt vrid och vinkla en person precis hur dom vill. Det är faktiskt den enda anledningen till att jag aldrig skulle vilja vara med på tv.

Jag satt ett tag och ville spöa sönder Valle pga av hur han framstod, men när man lugnar sig lite så fattar man att det var precis de känslor tv4 ville framkalla.
Ingen av oss vanliga tv-tittare kan på något sätt ha en god bild av hur någon är genom att kolla på en såpa. Tv vill väcka så mycket känslor som möjligt för att få mest möjligt skriverier.

Min egen erfarenhet från verkliga livet är för övrigt att de jag kan lita på är de som har lite tyngre bagage.
Har man tagit sig ur kriminalitet och annat skit med livet i behåll så är man lite mindre ego och äcklig jämfört med svenne-banan. Detta är min erfarenhet iaf.
Om ni istället tror att det är soyboyen i grannhuset som backar er när det blir allvar på något vis, så har ni gravt fel.
2022-12-20, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Så har det alltid varit sen säsong 2, när folk såg att den starkaste vann då kom pakterna och medelmåttor gled igenom och vann.

Amen!
2022-12-20, 10:03
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Alltid bra att kunna luta sig emot gud & jesus när man inte är kapabel att tro på sig själv. Jävla hyckleri!
I oss själva bor inget gott.
Har du väl märkt.
2022-12-20, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Ni är underbart sköna!

Ni är verkligen den perfekta målgruppen för dagens såpor.
Tror ni på riktigt att ni kan bilda er en uppfattning om en människa efter att ha kollat på 20 utvalda minuter av 24 timmar per dygn?
TV4 kan helt vrid och vinkla en person precis hur dom vill. Det är faktiskt den enda anledningen till att jag aldrig skulle vilja vara med på tv.

Jag satt ett tag och ville spöa sönder Valle pga av hur han framstod, men när man lugnar sig lite så fattar man att det var precis de känslor tv4 ville framkalla.
Ingen av oss vanliga tv-tittare kan på något sätt ha en god bild av hur någon är genom att kolla på en såpa. Tv vill väcka så mycket känslor som möjligt för att få mest möjligt skriverier.

Min egen erfarenhet från verkliga livet är för övrigt att de jag kan lita på är de som har lite tyngre bagage.
Har man tagit sig ur kriminalitet och annat skit med livet i behåll så är man lite mindre ego och äcklig jämfört med svenne-banan. Detta är min erfarenhet iaf.
Om ni istället tror att det är soyboyen i grannhuset som backar er när det blir allvar på något vis, så har ni gravt fel.

Givetvis kan man bilda sig en uppfattning av deltagarna.

Visst kan Tv4 förstärka vissa personlighetsdrag av någon men de kan inte skapa en helt egen karaktär.

Sedan är det möjligt att vissa gör sig till i TV och att de spelar någon annan än vad de är men det är en annan sak.

Det brukar ju dock användas som en ursäkt av deltagare som har gjort bort sig. Istället för att ”äga” sitt risiga beteende som Pundaren hade uttryckt sig, så skyller man på produktionen istället.

Men att Sandra, Andreas, Homayon och Pundaren har betett sig illa i årets säsong är inget som de kan skylla på produktionen.

Det är ingen i produktionen som har tvingat dem att säga en del saker eller att frysa ut deltagare. I en sådan där speciell situation så kommer människors rätta jag fram.

Att dessa fyra dessutom har dragits till varandra är rimligt då de är i mångt och mycket är av samma skrot och korn.

Min uppfattning är diametralt motsatt mot din, att man absolut inte kan lite på gamla pundare.

Jag dömer dem inte moraliskt men jag är av erfarenhet väldigt försiktig när det kommer till att lita på dem. Främst pundare som precis har hittat Gud är jag extra försiktig med. Ofta manipulativa och skenheliga.
Senast redigerad av Mandelgubben 2022-12-20 kl. 10:34.
2022-12-20, 11:03
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben

Visst kan Tv4 förstärka vissa personlighetsdrag av någon men de kan inte skapa en helt egen karaktär.

Möjligt att det inte går att skapa en helt ny karaktär, men det går sannerligen att förvränga deltagarnas relationer till sin spets. Vet inte om du såg början av Gränslandet, men det vi fick se av Sandra, Bella och Christina var att de hade superkul, funkade bra ihop, bästa kompis-vibbar, allt var frid och fröjd, jada jada... Samtidigt som det bakom kamerorna inte alls fungerade:
"Christina och jag har en lite komplicerad historia…vi bråkade hela tiden, vilket tittarna inte fått se. Det är en vänskap med massa chili och jag skulle beskriva relationen lite som Hercules-filmen."
Inte någonstans fick vi se att det var dålig stämning mellan Bella och Christina. Väldigt enkelt för klipparna att ta bort allt sådant material och så får vi en helt annan bild av verkligheten.
Detsamma går att applicera på exakt alla deltagare i årets Robinson. Säger Kris något drygt eller taskigt? Bara klippa bort, han ska vara deltagaren som är snäll och känslosam.
2022-12-20, 11:22
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben

Sedan är det möjligt att vissa gör sig till i TV och att de spelar någon annan än vad de är men det är en annan sak.

Det brukar ju dock användas som en ursäkt av deltagare som har gjort bort sig. Istället för att ”äga” sitt risiga beteende som Pundaren hade uttryckt sig, så skyller man på produktionen istället.

Men att Sandra, Andreas, Homayon och Pundaren har betett sig illa i årets säsong är inget som de kan skylla på produktionen.

Det är ingen i produktionen som har tvingat dem att säga en del saker eller att frysa ut deltagare. I en sådan där speciell situation så kommer människors rätta jag fram.

Att dessa fyra dessutom har dragits till varandra är rimligt då de är i mångt och mycket är av samma skrot och korn.

Min uppfattning är diametralt motsatt mot din, att man absolut inte kan lite på gamla pundare.

Jag dömer dem inte moraliskt men jag är av erfarenhet väldigt försiktig när det kommer till att lita på dem. Främst pundare som precis har hittat Gud är jag extra försiktig med. Ofta manipulativa och skenheliga.

Pundare som hittat gud håller jag med om. Även andra personer ”som hittat gud” passar jag mig för.
Dock är ”kåkfarare” som kommit på bättre tankar ofta väldigt starka individer. Det är inte helt lätt att lägga hela sitt liv bakom sig och starta om. Det är bara att kolla hur folk som skiljer sig beter sig. Dom försöker starta om, men det blir ofta helt jävla patetiskt.
2022-12-20, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Möjligt att det inte går att skapa en helt ny karaktär, men det går sannerligen att förvränga deltagarnas relationer till sin spets. Vet inte om du såg början av Gränslandet, men det vi fick se av Sandra, Bella och Christina var att de hade superkul, funkade bra ihop, bästa kompis-vibbar, allt var frid och fröjd, jada jada... Samtidigt som det bakom kamerorna inte alls fungerade:
"Christina och jag har en lite komplicerad historia…vi bråkade hela tiden, vilket tittarna inte fått se. Det är en vänskap med massa chili och jag skulle beskriva relationen lite som Hercules-filmen."
Inte någonstans fick vi se att det var dålig stämning mellan Bella och Christina. Väldigt enkelt för klipparna att ta bort allt sådant material och så får vi en helt annan bild av verkligheten.
Detsamma går att applicera på exakt alla deltagare i årets Robinson. Säger Kris något drygt eller taskigt? Bara klippa bort, han ska vara deltagaren som är snäll och känslosam.

Jag har knappt fått någon bild av Kris överhuvudtaget, så vet inte om han är snäll. Han verkar feg. Det är den enda bilden jag har av honom. Sedan är det möjligt att andra tycker han är en jättefin person för att han grät när han pratade om sin pappas död, vad vet jag.

Det enda ordentliga avtrycket han har gjort hos mig var när han var ynklig vid örådet med immunitets-förgöraren. Där tyckte jag han betedde sig illa. Han borde bara ha ”ägt” den situationen på ett snyggare sätt. Nu blev han helt förtvivlad för att han inte kunde köra ut Helen. Så jävla hemsk kan hon inte ha varit även om ni var i olika ”pakter”. Jag gillar hennes vassa sätt, sedan är hon riktigt snygg också. Men det var off topic.

Kristina fick man ju dock knappt någon bild av alls. Visst kan produktionen möjligen undanhålla en deltagares vidriga beteende eller olika konflikter men de kan inte skapa en ond karaktär av ingenting. Det är iallafall min uppfattning.

Ingen ful-klippning i världen kan prata bort Sandras vidriga beteende när hon vann eld-kampen i Gränslandet, Homayons och Andreas klumpiga och otrevliga sätt att prata ut med Helen på samt Alexs vidriga beteende mot Helen i ö-rådet efter att Kris hade kört hål-i-fickan-grejen.
2022-12-20, 12:42
Medlem
Gött att inte Kris (som ”tappade” ni vet vad)vann och ännu bättre att Helen aldrig fick chansen.

Gött att ännu ett fetto vann…
2022-12-20, 12:57
Medlem
Skogswalds avatar
Hade gärna sett Alex vinna, he's really my kind of guy, men LO var ändå värdig segern.
Frugan hans lär spinna som en katt då han kommer hem med +500k och -20kg, hehe.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in