Citat:
Ursprungligen postat av
Inkainka5478
Ja så kan det gått till, jag blir bara mer och mer övertygad att PV är våran man,tror de hade kontakt redan när han satt inne, mitt scenario är att hon följer med honom ut från statt,de blir upphämtade av den som kör Pv till Mariestad.
Man åker till det här huset där nån fyllde år och hade fest( A*n) man är kvar där en stund, man kör som idioter ner till båten som ligger vid ekudden. Där kan hända att han tar sig ett dopp, kör aldrig ut med båten, alla är fulla,HA retar sig på nåt, kan vara att han inte vill gå ifrån sin familj, kan vara att HA klipper till honom, sedan går hon(eller springer) från.honom han skriker vänta,han sticker efter samtidigt ber han Chauffören köra runt, jag tror att hon är så nära hemmet att hon ser gaveln på deras hus, hon gömmer sig ,han skriker SA JAG INTE TILL DIG ATT VÄNTA! .Han får syn på henne han slänger ner henne på marken, hon slåss för sitt liv, han stryper henne,lägger henne i bilen får hjälp att linda in henne, åker till ett ställe och gräver ner kroppen, hämtar sedan kroppen . HA blev og erbjuden att följa med till huset på Dillö torsö.
Citat:
Ursprungligen postat av
Inkainka5478
Känns lite som herrarnas fria åkning, når det gäller de här tiderna det måste du förstå, 2.30 hade de knappt kommit bort från statt, nej att hon skulle ha gått hädan redan då köper jag inte, nej när HA bragdes om livet hade nog solen hunnit gå upp
Det var alltså en snubbe på E-lux som berättade detta för dig då, jag tänker då att denne man borde ju då rimligtvis gått till Polisen med detta annars är det ju otroligt. Kalla Fall borde ju kunna se om detta tips med tillhörande historia finns med i materialet.
Man ser ju redan här att TIDEN räcker inte till för detta sällskap att hinna med allt detta
innan Hanna hör det hon hör cirkus 2:15-2:30 och när de skall vara i killarnas synfält på Hällristningsvägen strax efter. Om vi då antar att det är GMs bil killarna ser givetvis. Tiden blir mycket knapp även om hon direkt sätter sig i en bil. Tar vi istället hänsyn till om Helena istället stannar till utanför och pratar med BW, går eventuellt ensam över torget mot Österlånggatan och där kanske slår följe med en pilotman över Marieholmsbron blir det ännu mer knappt.
Vad menar du exakt med "Herrarnas friåkning", där är jag inte med ?
Om vi då även antar att det är i PeVas båt det är ifråga om, så skall den ligga uppe vid hamnen vid Båtgården, enligt tråden. Därifrån, om Helena springer till Kohagen och in på skogsstigen är det c:a 1 km. Då blir ändå detta en omväg om hon springer för sitt liv. Hon borde därifrån då sprungit in redan på cykelvägen som börjar på Ekuddenvägen och bort.
Du kan inte få ta tag i denna källa idag ? Hur förklarar han denna tidsaxel ? Vem är denna person som fyllde år ? Ann ? Maskat efternamn ?
Ja, som jag sagt tidigare så fokuserar jag på
namnen som omnämns. Intressanta namn som PeVa och TS. Jag vet ju inte om TS och PeVa var kompisar, men jag tror att både golfade i alla fall 1992 och båda var lärare. Kanske även BA och PE, mer osäkert dock. Vi har även denne PN som omnämns av loudamus som annars är högintressant, jag undrar starkt över hans alibi och göranden denna natt. Frågan är om denne PN kan länkas ihop med dessa två andra (PeVa ,TS) som kommer från en helt annan kontext. Det sambandet är ju mycket oklart i så fall. Den enda kontaktyta jag kan komma på kanske är Mickes Gym där PN skall tränat enligt tråden. Som Thord sade så är JeLu en person som var knarkare dock som Helena skall ha känt och jämnårig, kanske möjlig ingång någonstans, ja. Hmm...detta fall har aldrig varit lätt.
Jag tror även att Kalla Fall behöver ta kontakt även med GW och höra vilka hans gubbar är sen bör väl en topsning genomföras av en stor mängd namn.