2022-12-19, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Kanske träffade du på några av personerna som diskuterats i tråden då? PeNi, JohLa, PJP, JöLa mfl
Ja det gjorde jag nog Pe Ni ska ha jobbat där då, tror kan ha fel mamlgrens syster tror jag jobbade där.
Citera
2022-12-19, 22:28
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkainka5478
Förstår inte riktigt frågan, Jag har inte lagt nån tid på klockslag, att man går till bilen åker till det här huset sedan kör som galningar ner till Ekudden där de har båten, jag påstår att de är 2killar och HA,den ena är hon intresserad av han ska ha varit vältränad han badar, sedan blir HA och han ovänner, hon sticker de blir kvar och skriker på henne, GM sticker efter,den andre som är chaufför kör runt, det som killarna hör som sitter i den där bilen stämmer nog, även att " det här får ni inte göra det är nog riktigt,det enda som jag inte får ihop är att jag tror inte hon kom med till bilen, tror att han kommer tillbaka berättar vad som hänt det är vad jag hört o h tror .
Så hur lång tid tog det från att hon gick från Stadt tills hon hamnade på festen och de åkte därifrån?
Varför har ingen berättat att de såg henne där?
Alltså tid är viktigt såklart, vore konstigt annars.
Jag ställde enkla frågor som du borde kunna svara på, varför är dessa så svåra?
ca 2.30 sågs bilen och skrik hördes, därav jag frågar om tiden.
Citera
2022-12-20, 00:52
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Jobbade i Mariestad fick då detta berättat, samtidigtkom det uppgifter till mig som bekräftade en del av det var för en tid sedan
Jag Jobbade på elux.
Det här har jag skrivit om förr, det jag sliter med är tiderna hur hann dom , att de är till det gröna huset tror jag ,att de är och tankar det tror jag också, att de vill ha med HA till Torsö det tror jag också men att det blir liv i bilen, stannar vid båten vid ekudden, jag tror och har trott hela tiden att det är ett svartsjukedrama, tror att Chauffören och GM ryker ihop tror Chauffören tar nog HA partie, men det här med tiderna som jag har så svårt att få ihop,bilen var nog en Saab det är lite av mina tankar hur det kan gått till,Personer som kan vara värt att kolla är PN och KM vad hade de för sig den här kvällen. Skulle vara roligt om nån visste nåt om nån R*Mona?

Sorry! Du har alltså hört något.............. Det kan vara (och troligen är) ett rykte utspritt av någon illasinnad j-vel så tyvärr är det du hört ingenting värt såvida det inte kan styrkas i domstol.

Du tror väl heller inte på all reklam om bantningspiller (bara som jämförelse)? Världen är knökfull av bedrägerier.

Just saying.
Citera
2022-12-20, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Sorry! Du har alltså hört något.............. Det kan vara (och troligen är) ett rykte utspritt av någon illasinnad j-vel så tyvärr är det du hört ingenting värt såvida det inte kan styrkas i domstol.

Du tror väl heller inte på all reklam om bantningspiller (bara som jämförelse)? Världen är knökfull av bedrägerier.

Just saying.
Så är det, har inte påstått nåt annat,jag var inte med själv så jag vet inte,
Citera
2022-12-20, 06:35
Medlem
Citat:
Så är det, har inte påstått nåt annat,jag var inte med själv så jag vet inte,
Jag berättar bara vas jag hört jag fick inte uppfattningen att han ljög mig rakt upp i ansiktet,sedan den här personen som skrev till mig för ett tag sedan stärkte väl i viss mån storyn, precis som med Hilldebrand behövs nog en kropp för att fälla någon.
Citera
2022-12-20, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Så hur lång tid tog det från att hon gick från Stadt tills hon hamnade på festen och de åkte därifrån?
Varför har ingen berättat att de såg henne där?
Alltså tid är viktigt såklart, vore konstigt annars.
Jag ställde enkla frågor som du borde kunna svara på, varför är dessa så svåra?
ca 2.30 sågs bilen och skrik hördes, därav jag frågar om tiden.
Känns lite som herrarnas fria åkning, når det gäller de här tiderna det måste du förstå, 2.30 hade de knappt kommit bort från statt, nej att hon skulle ha gått hädan redan då köper jag inte, nej när HA bragdes om livet hade nog solen hunnit gå upp
Citera
2022-12-20, 08:52
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Känns lite som herrarnas fria åkning, når det gäller de här tiderna det måste du förstå, 2.30 hade de knappt kommit bort från statt, nej att hon skulle ha gått hädan redan då köper jag inte, nej när HA bragdes om livet hade nog solen hunnit gå upp
Ok tack då förstår jag.
Men borde inte någon på festen sett Helena där?
Citera
2022-12-20, 09:49
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ja så kan det gått till, jag blir bara mer och mer övertygad att PV är våran man,tror de hade kontakt redan när han satt inne, mitt scenario är att hon följer med honom ut från statt,de blir upphämtade av den som kör Pv till Mariestad.
Man åker till det här huset där nån fyllde år och hade fest( A*n) man är kvar där en stund, man kör som idioter ner till båten som ligger vid ekudden. Där kan hända att han tar sig ett dopp, kör aldrig ut med båten, alla är fulla,HA retar sig på nåt, kan vara att han inte vill gå ifrån sin familj, kan vara att HA klipper till honom, sedan går hon(eller springer) från.honom han skriker vänta,han sticker efter samtidigt ber han Chauffören köra runt, jag tror att hon är så nära hemmet att hon ser gaveln på deras hus, hon gömmer sig ,han skriker SA JAG INTE TILL DIG ATT VÄNTA! .Han får syn på henne han slänger ner henne på marken, hon slåss för sitt liv, han stryper henne,lägger henne i bilen får hjälp att linda in henne, åker till ett ställe och gräver ner kroppen, hämtar sedan kroppen . HA blev og erbjuden att följa med till huset på Dillö torsö.

Citat:

Det var alltså en snubbe på E-lux som berättade detta för dig då, jag tänker då att denne man borde ju då rimligtvis gått till Polisen med detta annars är det ju otroligt. Kalla Fall borde ju kunna se om detta tips med tillhörande historia finns med i materialet.

Man ser ju redan här att TIDEN räcker inte till för detta sällskap att hinna med allt detta innan Hanna hör det hon hör cirkus 2:15-2:30 och när de skall vara i killarnas synfält på Hällristningsvägen strax efter. Om vi då antar att det är GMs bil killarna ser givetvis. Tiden blir mycket knapp även om hon direkt sätter sig i en bil. Tar vi istället hänsyn till om Helena istället stannar till utanför och pratar med BW, går eventuellt ensam över torget mot Österlånggatan och där kanske slår följe med en pilotman över Marieholmsbron blir det ännu mer knappt.

Vad menar du exakt med "Herrarnas friåkning", där är jag inte med ?

Om vi då även antar att det är i PeVas båt det är ifråga om, så skall den ligga uppe vid hamnen vid Båtgården, enligt tråden. Därifrån, om Helena springer till Kohagen och in på skogsstigen är det c:a 1 km. Då blir ändå detta en omväg om hon springer för sitt liv. Hon borde därifrån då sprungit in redan på cykelvägen som börjar på Ekuddenvägen och bort.

Du kan inte få ta tag i denna källa idag ? Hur förklarar han denna tidsaxel ? Vem är denna person som fyllde år ? Ann ? Maskat efternamn ?

Ja, som jag sagt tidigare så fokuserar jag på namnen som omnämns. Intressanta namn som PeVa och TS. Jag vet ju inte om TS och PeVa var kompisar, men jag tror att både golfade i alla fall 1992 och båda var lärare. Kanske även BA och PE, mer osäkert dock. Vi har även denne PN som omnämns av loudamus som annars är högintressant, jag undrar starkt över hans alibi och göranden denna natt. Frågan är om denne PN kan länkas ihop med dessa två andra (PeVa ,TS) som kommer från en helt annan kontext. Det sambandet är ju mycket oklart i så fall. Den enda kontaktyta jag kan komma på kanske är Mickes Gym där PN skall tränat enligt tråden. Som Thord sade så är JeLu en person som var knarkare dock som Helena skall ha känt och jämnårig, kanske möjlig ingång någonstans, ja. Hmm...detta fall har aldrig varit lätt.

Jag tror även att Kalla Fall behöver ta kontakt även med GW och höra vilka hans gubbar är sen bör väl en topsning genomföras av en stor mängd namn.
Senast redigerad av IB03 2022-12-20 kl. 09:51.
Citera
2022-12-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Det var alltså en snubbe på E-lux som berättade detta för dig då, jag tänker då att denne man borde ju då rimligtvis gått till Polisen med detta annars är det ju otroligt. Kalla Fall borde ju kunna se om detta tips med tillhörande historia finns med i materialet.

Man ser ju redan här att TIDEN räcker inte till för detta sällskap att hinna med allt detta innan Hanna hör det hon hör cirkus 2:15-2:30 och när de skall vara i killarnas synfält på Hällristningsvägen strax efter. Om vi då antar att det är GMs bil killarna ser givetvis. Tiden blir mycket knapp även om hon direkt sätter sig i en bil. Tar vi istället hänsyn till om Helena istället stannar till utanför och pratar med BW, går eventuellt ensam över torget mot Österlånggatan och där kanske slår följe med en pilotman över Marieholmsbron blir det ännu mer knappt.

Vad menar du exakt med "Herrarnas friåkning", där är jag inte med ?

Om vi då även antar att det är i PeVas båt det är ifråga om, så skall den ligga uppe vid hamnen vid Båtgården, enligt tråden. Därifrån, om Helena springer till Kohagen och in på skogsstigen är det c:a 1 km. Då blir ändå detta en omväg om hon springer för sitt liv. Hon borde därifrån då sprungit in redan på cykelvägen som börjar på Ekuddenvägen och bort.

Du kan inte få ta tag i denna källa idag ? Hur förklarar han denna tidsaxel ? Vem är denna person som fyllde år ? Ann ? Maskat efternamn ?

Ja, som jag sagt tidigare så fokuserar jag på namnen som omnämns. Intressanta namn som PeVa och TS. Jag vet ju inte om TS och PeVa var kompisar, men jag tror att både golfade i alla fall 1992 och båda var lärare. Kanske även BA och PE, mer osäkert dock. Vi har även denne PN som omnämns av loudamus som annars är högintressant, jag undrar starkt över hans alibi och göranden denna natt. Frågan är om denne PN kan länkas ihop med dessa två andra (PeVa ,TS) som kommer från en helt annan kontext. Det sambandet är ju mycket oklart i så fall. Den enda kontaktyta jag kan komma på kanske är Mickes Gym där PN skall tränat enligt tråden. Som Thord sade så är JeLu en person som var knarkare dock som Helena skall ha känt och jämnårig, kanske möjlig ingång någonstans, ja. Hmm...detta fall har aldrig varit lätt.

Jag tror även att Kalla Fall behöver ta kontakt även med GW och höra vilka hans gubbar är sen bör väl en topsning genomföras av en stor mängd namn.
Herrarnas fria åkning var ett skämt, det är så mycket tider som cirkulerar,jag tror inte på 2,15-2,30 där tror jag det är fel tror inte riktigt på Hannas vittnesmål, då måste de slängt sig i bilen kört direkt till hällristningsvägen, nej jag tror att det kördes vilt på cykelbanor, Jag har gett KF vad jag vet mer kan jag inte göra.
Citera
2022-12-20, 15:31
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Herrarnas fria åkning var ett skämt, det är så mycket tider som cirkulerar,jag tror inte på 2,15-2,30 där tror jag det är fel tror inte riktigt på Hannas vittnesmål, då måste de slängt sig i bilen kört direkt till hällristningsvägen, nej jag tror att det kördes vilt på cykelbanor, Jag har gett KF vad jag vet mer kan jag inte göra.
Men då måste ju du även bortse från killarna på hällristningsvägen vid samma tid och de andra också.
Visst ska man få spekulera brett men lite förklaring på var logiken ligger i din berättelse, annars blir det bara ord. Sen svarar du inte på varför ingen från denna fest har berättat för någon att HA var där och roade sig?
För lite måste du väl tänka själv och inte lita på allt du hört?
Citera
2022-12-20, 15:47
Medlem
IB03s avatar
Citat:

Bra, det är ändå det som är huvudsaken att se till att KF börja jobba med ett riktigt hett spår. Med tänkbara GM som bör ha känt henne och omgivningarna mycket väl. Jag anser att PeVa är en riktigt stark kandidat och kanske vilka han kan tänkas ha umgåtts med då. TS som har nämnts om det stämmer till exempel. Vi har även då PN och det som loudamus skriver om. PN bör kikas in på. GWs gubbar givetvis också.

PU är ju en annan och hans alibi som han säger att han skall ha från de tjejer som skall ha stått med honom i taxikön. Alltså om han har detta alibi, liksom även PK givetvis. Här tycker jag ju att SuEk borde ha sagt något om hon misstänkt något som sambo, tuff som Bratis säger att hon är.

Vi kan ju spekulera i princip hur mycket som helst i tråden och mäta våra egon om vem som är duktigast, men det förändrar ju ändå ingenting för fallet om inte Polisen/KF arbetar med fallet. Vi får be en bön att det någon gång kan ske ett genombrott. Om man arbetar stenhårt och dedikerat bör resultaten komma, det måste ju ändå vara en universell lag.
Senast redigerad av IB03 2022-12-20 kl. 15:52.
Citera
2022-12-20, 16:21
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Hannas vittnesmål är fejk, punkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in