2022-12-19, 21:33
Medlem
Hej! jag söker ett yrken där man jobbar långa arbetspass och där det finns möjlighet att vara timanställd. någon som har tips på yrken där man jobbar långa pass?
Citera
2022-12-19, 21:38
Medlem
ABBORREs avatar
Boendestödjare på ett gruppboende
Citera
2022-12-19, 21:53
Medlem
Raytheons avatar
Thaimassörska
Citera
2022-12-19, 21:57
Medlem
Sjukvården. De har väl även roller där du inte behöver utbildning.

Hem för personer som är funktionsnedsatta, äldrevården osv med.

Operatörsroller på produktion etc också, övervaka maskiner etc.
Citera
2022-12-19, 21:58
Medlem
One2Manys avatar
Du vill alltså ha ett skitjobb med en otrygg anställning som bonus? Märklig inställning, men det finns ju folk till allt.
Citera
2022-12-20, 00:05
Medlem
BlackAnuss avatar
Kriminalvården, enligt mediernas senaste granskningar i tv och nättidningar har man en god chans att få anställning maa personalbrist.
Citera
2022-12-20, 00:09
Medlem
Div nattjobb.
Citera
2022-12-20, 00:18
Medlem
Pope666s avatar
Väktare/ordningsvakt.

Kör oftast 10-12 h
Citera
2022-12-20, 00:23
Medlem
Frixys avatar
Personlig assistent. Jag var hos en brukare där passen var 09-21. Perfekt extrajobb som student. Är ett lite omväxlande jobb också, man gör ju inte samma sak i 12h liksom.
Citera
2022-12-20, 01:20
Medlem
Jobbade på Lssboende som boendestödjare och de kortaste passen vi hade var mellan 12-21 annars så jobbade vi mellan 25-28h åt gången.
Hade sovande jour på natten och det hände aldrig något, lätt det glidigaste jobb man haft.

Ska försöka få tillbaka det någon gång igen nu när den sura chefen har slutat
Citera
2022-12-20, 01:23
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Personlig assistent. Jag var hos en brukare där passen var 09-21. Perfekt extrajobb som student. Är ett lite omväxlande jobb också, man gör ju inte samma sak i 12h liksom.

Innebar jobbet att sköta hygien på brukaren? Iså fall hur mycket? Ja, du förstår vad jag fiskar efter.
Citera
2022-12-21, 15:14
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Innebar jobbet att sköta hygien på brukaren? Iså fall hur mycket? Ja, du förstår vad jag fiskar efter.

Ja, jag förstår. Brukaren med tolvtimmarspass hade stomipåse, den fick man ta hand om, men det var liksom inget som kändes äckligt. Sedan var det lite enklare tvätt med tvättlapp och tvålvatten. Personen hade svårt att använda armar och händer men det var tillräckligt för att hen kunde tvätta sig själv i underlivet när hen halvsatt i sängen så det gjorde hen, och jag tvättade resten.

Det är ju så olika vilka behov brukare har, jag har varit hos andra också, fast kortare pass, och några har klarat hygienen helt utan hjälp. Behövde bara hjälp att bli satta på toalettstolen, inget mer. Andra behövde hjälp efteråt (torka). Kändes lite otrevligt först, men man vande sig faktiskt snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in