2022-12-19, 18:22
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkiJon
Det har jag fått ifrån tråden: (FB) HAR verkligen blixtnedslag orsakat kyrkbranden i Jönköping?
Du känner till att du kan länka och citera till inlägget som stödjer det du påstår?
Citera
2022-12-19, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Tack för länk, seriöst- hur kan man vara så klumpig som Finnen varit? Det bästa är om Finnen entledigas som chef grova brott Höglandet under tiden han utreds för mutbrott och korruption.

Håll dig till rätt tråd tack!

https://www.flashback.org/showthread...ed=1#p82817210
Citera
2022-12-19, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Du känner till att du kan länka och citera till inlägget som stödjer det du påstår?

Du får faktiskt offra någon minut på det själv, läs den tråden. Han har erkänt i både P4 Jönköping samt Samnytt (som skapade hela sin artikel efter att de lusläst flashback utredningen) att det INTE var en blixt från en klarblå himmel mitt i sommaren, som han påstod som tände på kyrkan.
Citera
2022-12-19, 18:27
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det du nämner är ju inget som gör att det talar emot, men visst.

Vi får se helt enkelt, jag har ju inte sagt att jag tror att han är misstänkt för något utav dom brotten som är rubricerade, utan att han är med på något hörn.
"skyddande av brottsling" kan innebära många saker däribland ljuga om alibi eller vara medveten om vad som hänt men ljugit om det i förhör.
Finns det inga spår så kan dom ju inte heller misstänka honom officiellt.

Kanske är därför han inte är misstänkt? för att han varit inblandad? för enligt dig så ska han ju tydligen vara väldigt bra på att sopa igen spår om han skulle varit inblandad och därför inte bli misstänkt?
Den kan du fundera på.

Jag har lagt fram min teori om hur jag eventuellt kan tänka mig att han är inblandad på ett litet hörn, jag har inget mer att tillägga den teorin och därmed inget att redogöra varför jag tänker si eller så för det har jag redan lagt fram.

Tiden får visa, och tills dess får vi sitta och vänta på FUP för Rullman och Finndahl verkar hårda med sekretessen i detta fallet och vill inte avslöja något innan mordutredningen är slutförd och åtal väcks.

Citat:
Gör jag ju absolut inte!
Jag frågade om dom även hade varit hemma hos honom och sökt i samband med söket hemma hos henne eftersom hon har en sån stark koppling till hans hem.
Hon har bott där tills i somras.
Hon har sina hästar där.
Hennes bil är skriven på den adressen.
Fyndplatsen är där i närheten.

Ge upp med din förföljelse tack, du sitter och letar upp vad jag har skrivit för över en månad sedan och drar upp det nu, dessutom med desinformation och falska anklagelser.

Jag ställde en rak fråga, varför tror du att JJ:s pappa är inblandad i mordet på T? Vill du att jag letar upp fler citat från dig?
Senast redigerad av Pythia_88 2022-12-19 kl. 18:30.
Citera
2022-12-19, 18:29
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Håll dig till rätt tråd tack!

https://www.flashback.org/showthread...ed=1#p82817210

Finnen är högaktuell i denna tråd då han leder gruppen som utreder ev. mord på T.
Citera
2022-12-19, 18:30
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Du får faktiskt offra någon minut på det själv, läs den tråden. Han har erkänt i både P4 Jönköping samt Samnytt (som skapade hela sin artikel efter att de lusläst flashback utredningen) att det INTE var en blixt från en klarblå himmel mitt i sommaren, som han påstod som tände på kyrkan.
Om du påstår någonting och jag frågar varifrån du fått det, så är det knappast mitt uppdrag att få fram din källa.

Påståendet är såklart otroligt intressant och hör till tråden, men att du inte kan få fram någon källa tolkar jag som att det inte stämmer.
Citera
2022-12-19, 18:33
Medlem
Citat:
Om du påstår någonting och jag frågar varifrån du fått det, så är det knappast mitt uppdrag att få fram din källa.

Påståendet är såklart otroligt intressant och hör till tråden, men att du inte kan få fram någon källa tolkar jag som att det inte stämmer.

JA men för fan människa ORKA läs tråd (FB) HAR verkligen blixtnedslag orsakat kyrkbranden i Jönköping? själv eller GOOGLA vet jag!

https://sverigesradio.se/artikel/hela-intervjun-med-polisen-om-varfor-de-backar-om-kyrkbranden

"Nu förklarar polisen varför man så tvärsäkert sa att branden i Ansgariikyrkan i Vättersnäs i Jönköping startades av ett blixtnedslag, men sedan tvingats backa" beror enbart på att Rickard Finndahl tvingats erkänna att han LJÖG när han hittat på en blixt från klarblå himmel.

https://samnytt.se/polisen-vagrar-visa-film-pa-mystisk-blixt-som-brande-ned-kyrka/ Läs den

HELA UTREDNINGEN om hans lögn gjordes i tråd (FB) HAR verkligen blixtnedslag orsakat kyrkbranden i Jönköping? där det BEVISAS att han ljugit. Det var TS som tipsade media om att han blåljuger för att han var för lat för att jobba, men det var enbart Hasse Pettersson på P4 Jönköping som tog tag i det och följde utredningen i Fb tråden.
När Finndahl sedan tvingades erkänna både till P4 och Samnytts reporter, la även andra media ut nyheten om lögnen.

Jönköpingsposten, Samnytt m.m. la det bakom betalvägg för att tjäna pengar på något som Flashbacks medlemmar utrett.
Senast redigerad av AnkiJon 2022-12-19 kl. 19:13.
Citera
2022-12-19, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det är en allvarlig anklagelse, hur menar du nu?

Jag älskar GW men han är jägare och det har jag svårt att förstå. Tråden handlar om mordet på stackars Tove men var skyldig ett svar, det är utifrån mitt sätt att se på saken, han mördar inte andra människor men djur.
Citera
2022-12-19, 19:04
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
GW:s jaktresa med Finndahl utreds som mutbrott

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1022656

Särskilda Åklagarkammaren har beslutat att inleda en utredning om mutbrott efter att polischef Rickard Finndahls jaktresa till Leif GW Persson, rapporterar SR:s P4 Jönköping.

Det var under utredningen av det misstänkta mordet på 21-åriga Tove i Vetlanda som Finndahl tackade ja till en jaktresa som GW – som kommenterat just Toveutredningen i media – bjudit in till.

Finndahl har sedan dess anklagats för att läckt hemliga uppgifter till GW. Läs mer om händelsen här.

Fler medier hakar på misstanke om mutbrott och korruption
https://www.jp.se/2022-12-19/efter-jaktresan-till-gw--finndahl-utreds-for-mutbrott
Citera
2022-12-19, 19:06
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
JA men för fan människa ORKA läs tråd (FB) HAR verkligen blixtnedslag orsakat kyrkbranden i Jönköping? själv eller GOOGLA vet jag!

https://sverigesradio.se/artikel/hela-intervjun-med-polisen-om-varfor-de-backar-om-kyrkbranden

"Nu förklarar polisen varför man så tvärsäkert sa att branden i Ansgariikyrkan i Vättersnäs i Jönköping startades av ett blixtnedslag, men sedan tvingats backa" beror enbart på att Rickard Finndahl tvingats erkänna att han LJÖG när han hittat på en blixt från klarblå himmel.
HELA UTREDNINGEN om hans lögn gjordes i tråd (FB) HAR verkligen blixtnedslag orsakat kyrkbranden i Jönköping? där det BEVISAS att han ljugit. Det var TS som tipsade media om att han blåljuger för att han var för lat för att jobba, men det var enbart Hasse Pettersson på P4 Jönköping som tog tag i det och följde utredningen i Fb tråden.
När Finndahl sedan tvingades erkänna både till P4 och Samnytts reporter, la även andra media ut nyheten om lögnen.

Jönköpingsposten, Samnytt m.m. la det bakom betalvägg för att tjäna pengar på något som Flashbacks medlemmar utrett.
Då missförstod jag. Trodde ditt inlägg hade med tråden att göra, och den omskrivna jaktresan.
Citera
2022-12-19, 19:12
Medlem
Citat:
Då missförstod jag. Trodde ditt inlägg hade med tråden att göra, och den omskrivna jaktresan.

Ok, jag kanske var otydlig, sorry.

Men det var i samband med att polisens agerande diskuterades som jag nämnde att Rickard Finndahl varit ute och seglat tidigare när det gäller sanningen
Citera
2022-12-19, 19:15
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ok, jag kanske var otydlig, sorry.

Men det var i samband med att polisens agerande diskuterades som jag nämnde att Rickard Finndahl varit ute och seglat tidigare när det gäller sanningen

Vem tar över Finnens jobb i utredningen om mord, gravfridsbrott och människorov nu? Får en tjänsteman utöva sitt yrke när hen är misstänkt för brott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in