2022-12-06, 17:08
Medlem
BrotherXIIs avatar
Finns det någon bild på polisbitaren?
Citera
2022-12-07, 20:57
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Finns det någon bild på polisbitaren?

Här är en bild på dåren ifrån Samhällsnytt.
Rätt dålig bild. Man ser inte trynet så mycket eftersom han tittar ner. Han ser inte precis ut som något fysiskt praktexemplar eller någon Arnold Schwarznegger.

https://samnytt.se/domd-kvinnomissha...nliga-poliser/
Citera
2022-12-08, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Här är en bild på dåren ifrån Samhällsnytt.
Rätt dålig bild. Man ser inte trynet så mycket eftersom han tittar ner. Han ser inte precis ut som något fysiskt praktexemplar eller någon Arnold Schwarznegger.

https://samnytt.se/domd-kvinnomissha...nliga-poliser/
Finns boende i Ljusne med det romske efternamnet, bröder?
Citera
2022-12-08, 11:00
Medlem
Ja det stämmer att dom är släkt. En stor tattarsläkt där alla är likadana...
Citera
2022-12-08, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoxRacing
Jo de släktet finns väl omskrivna en hel del på Flashback
Citera
2022-12-11, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Vad är det för vits att hänga ut henne?
Tänk om dun fru/dotter utsatts för mordförsök skulle du länka hennes FB då?
MUPP

Så är det på flashback. Sluta läs om du inte vill. Äntligen fick hon "fin-i-kanten" polisen något.
Citera
2022-12-13, 22:11
Medlem
Sleazebags avatar
Jag ber om ursäkt ifall det är jag som helt och hållit brister i läsförmåga men hur pass skadad blev polisen egentligen?
Tycker mig ha skummat de flesta sidor i tråden samt klickat flera länkar men jag får inte fram mycket mer information än att hon blivit biten, finns trots allt en rätt stor gradskillnad när det kommer till att tugga på en annan person samt var hugget tar någonstans. Nafsade han obehagligt på underarmen i tumultet eller tuggade han i sig delar av ansiktet?
Svårt att inte bli nyfiken men den här informationen kanske är otillgänglig för allmänheten tills vi får en förundersökning att bläddra igenom.
Tacksam för svår om någon vet mer om hur det ligger till.
Citera
2022-12-14, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoxRacing

Så även Eriksson, inte undra på ja to miste på 2 goda vänner & fd grannar i exakt samma ålder!
Citera
2022-12-16, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bannemanne1
Så är det på flashback. Sluta läs om du inte vill. Äntligen fick hon "fin-i-kanten" polisen något.
Utveckla ”fin-i-kanten”
Citera
2022-12-16, 21:21
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazebag
Jag ber om ursäkt ifall det är jag som helt och hållit brister i läsförmåga men hur pass skadad blev polisen egentligen?

Ingen vet, därav diskussionen. Biten så illa att man hamnar på sjukhus, då är det antingen ett allvarligt bett eller ett bett av visst allvar på fel plats. Ren dokumentation av skador brukar ske i efterhand.

Då initial bedömning rörde mordförsök kan man föranledas att tro att det rör sig om bett i halsen, insida överarm eller ljumsken, relativt svårt att bita på andra ställen där man kan orsaka död ifall det ens går.

Inte ens i häktnings-PM framgår annat, han medger gärningarna och häktning.
Citera
2022-12-16, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-limer
Ingen vet, därav diskussionen. Biten så illa att man hamnar på sjukhus, då är det antingen ett allvarligt bett eller ett bett av visst allvar på fel plats. Ren dokumentation av skador brukar ske i efterhand.

Då initial bedömning rörde mordförsök kan man föranledas att tro att det rör sig om bett i halsen, insida överarm eller ljumsken, relativt svårt att bita på andra ställen där man kan orsaka död ifall det ens går.

Inte ens i häktnings-PM framgår annat, han medger gärningarna och häktning.

Mordförsöket handlar gissningsvis om att han försökte ta vapnet av båda konstaplarna.
Jag är dock ingen expert så bara en teori
Citera
2022-12-19, 17:49
Medlem
Från https://www.soderhamnskuriren.se/202...lv-bli-skjuten

Mannens hänsynslösa och våldsamma attack mot patrullen i Ljusne var i syfte att döda dem, menar åklagaren.
Själv menar mannen att han hade ett annat syfte: Att få poliserna att skjuta honom. Nu åtalas han för mordförsök.

Mannen kastade sig över polisen i baksätet, tryckte upp henne mot polisbilens tak, bet och skallade henne. Sedan försökte han greppa polisens vapen – i syfte att skjuta ihjäl patrullen.
Det menar åklagaren, som nu ställer mannen i 40-årsåldern inför rätta för mordförsök.

Rättegången hålls vid Hälsinglands tingsrätt den 28 december.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in