2022-12-19, 17:19
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Elon har haft en gigantisk påse med pengar men stått utan plattform att utöva och få känna makt. Med Twitter så fick han det, han provade på det och förmodligen fick det inte den genomslagskraft som han själv hade hoppats på. Tanken var troligtvis att han på egen hand skulle kunna styra debatten, bestämma vem som får säga vad och framförallt bestämma kommande samtalsämnen. Med andra ord tog han på sig rollen som gud i den lilla guldfiskskålen han nu härskar över. Tajmingen kan diskuteras, Twitter har varit dekis länge och unga är helt ointresserade av plattformen. Att Musk med sina metoder skulle lyckas vända den trenden håller jag som högst sannolikt. Hela övergången är nästintill pinsam - det slås på stora trumman att de människor som inte delar Musks åsikter ska rensas ut. Kvar blir de som sympatiserar med honom och som dessutom delar hans sjuka förhållande till sitt arbete.

Om det tidigare har varit ett ställningstagande att använda Twitter så undrar jag vad ett medlemskap nu innebär med Musk bakom rodret. Kanske har han insett detta själv och förstått att hans åsikter, agenda och ställningstaganden inte ska projiceras på användarna.

Måste erkänna att jag först nu skaffat ett konto. O att plattformen tycks vara väldigt livfull.
Anders Lindberg på Aftonbladet hånas från morgon till kväll.
Steget Efter publicerar välgjord satir. Dykaren visar klipp Svt ratat.
Hanif Bali är sig själv. osv
2022-12-19, 17:23
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Vad har Elon Musk gjort som är så dåligt på Twitter?
Han har köpt det.
2022-12-19, 17:25
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Han har köpt det.
Om han bara har köpt det så är det inte så illa
2022-12-19, 17:25
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmHolmes
Han har bara ljugit om det där. Precis som väldigt mycket annat han ljuger om.

https://twitter.com/justinbaragona/s...63700186664961

Om man inte vill bli spårad så går det antagligen att ordna igenom att ge planet en annan identitet eller på annat sätt lägga ut en rökridå.

Men regeln är befogad. Jag tror inte att journalister, politiker eller popstjärnor vill att de ska kunna bli spårade med GPS kordinater i realtid. O ingen behöver den informationen utom personer med tveksamma uppsåt.
2022-12-19, 17:27
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Han har köpt det.

O Twitter saknade ägare innan?

Jag är övertygad om att säljarna är jätteglada o dansar skrattandes hela vägen till banken.
2022-12-19, 17:29
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
O Twitter saknade ägare innan?
Det går inte att köpa något som saknar ägare.
2022-12-19, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
54% ville att han skulle sitta kvar med många miljoner röster, sedan på mindre än 5 minuter rasslade det in miljoner röster som alla verkar velat att han skulle avgå och det slog om tvärt till att enbart 43% ville att han skulle sitta kvar. Jag misstänker att det finns många bots kvar som han inte har lyckats få tag på och stänga av kvar, uppenbarligen vänster-bots.

Men du behöver inte oroa dig, om han avgår så sätter han dit någon som ny chef som han litar på och som kommer köra samma free-speech agenda. Detta är nog bara strategiskt, så att han blir kvitt woke-mobben som förföljt honom och hans familj och som han känner sig hotad av. Han behöver lite andningsrum. Han kommer fortfarande vara ägare och kommer kunna lyfta in en ny chef om den han utser missköter sig.

Kul att du hittade på det rakt av ur din egen fantasi.
2022-12-19, 17:30
Medlem
ProfessionalOnlys avatar
Personligen gillar jag att Musk har retat gallfeber på extremvänstern och de har som små barn stampat i golvet, skrikit och gråtit. Han har också avslöjat, vad vi andra har vetat men blivit kallade troll och konspirationsteoretiker, att Twitter är en förlängd arm av just stollar på vänsterkanten. Inklusive hur korrupta våra politiker är, på båda sidor, naturligtvis, men främst återigen vänsterpajasarna. Det framkommer ju även här på vår egen planhalva förutom i andra sammanhang.

Musk är smartare än att fortsätta driva Twitter, det är en levande organism och som borde driva sig själv utan FBI ruttna moderatorer. Dock finns det gränser, de är inte många, som måste följas. Grooming har i praktiken blivit en del av Twitter, likaså pedofili, och det har snarare blundats för. Doxxing är ännu ett fenomen som skall bort och de har påbörjat många av dessa avarter. Förutom dessa små förändringar tycker jag mycket bättre om Twitter idag, bara på en månad. Låt folk ha vilka åsikter de än har, så länge man följer enkla regler.
Senast redigerad av ProfessionalOnly 2022-12-19 kl. 17:33.
2022-12-19, 17:32
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Om han bara har köpt det så är det inte så illa
Innan Elon köpte Twitter gick det med förlust.

Sedan hans köp förlorar Twitter 4 miljoner USD varje dag.

I en nära framtid kanske Twitter inte längre finns.
2022-12-19, 17:38
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Innan Elon köpte Twitter gick det med förlust.

Sedan hans köp förlorar Twitter 4 miljoner USD varje dag.

I en nära framtid kanske Twitter inte längre finns.
Varför förlorar dom så mycket?
2022-12-19, 17:41
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Varför förlorar dom så mycket?
Elon.
2022-12-19, 17:43
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
54% ville att han skulle sitta kvar med många miljoner röster, sedan på mindre än 5 minuter rasslade det in miljoner röster som alla verkar velat att han skulle avgå och det slog om tvärt till att enbart 43% ville att han skulle sitta kvar. Jag misstänker att det finns många bots kvar som han inte har lyckats få tag på och stänga av kvar, uppenbarligen vänster-bots.

Men du behöver inte oroa dig, om han avgår så sätter han dit någon som ny chef som han litar på och som kommer köra samma free-speech agenda. Detta är nog bara strategiskt, så att han blir kvitt woke-mobben som förföljt honom och hans familj och som han känner sig hotad av. Han behöver lite andningsrum. Han kommer fortfarande vara ägare och kommer kunna lyfta in en ny chef om den han utser missköter sig.

Haha, vilket dravel. Han har ju haft gott om omröstningar där dessa botar tydligen inte aktiverats. Hade nej-sidan vunnit omröstningen om Trumps återkomst så hade det varit samma dravel om botar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in