Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Det er risikabelt å komme seg vekk fra eiesyke psykopater med livet i behold. Dessverre er det mange eksempler på det. Det går noen liv tapt, hvert eneste år. Kvinner som blir drept før eller etter å ha dratt fra eks-partneren.
Jeg tenkte at AE burde ha kommet seg vekk mens TH var i Kina. Da ville hun ha vært trygg så lenge han var utenlands. I det minste.
Så, jeg mistenker at oppussingen skulle holde henne hjemme. At hun måtte være til stede i S4. Pga håndverkerne.
Nei det er så trist. At AE måtte bøte med livet. Fordi hun ville dra.
Det kan godt være som du sier, at hensikten med oppusningen var å skulle holde AE hjemme mens han var i Kina, det har jeg aldri tenkt på.
Han skjønte nok at hun hadde tanker om å dra, og hun skjønte at han skjønte.
Hvis hun hadde kommet seg avgårde, så ville det fungert dårlig med den kidnappingsgreia, siden hun ikke lengre var hans kone, og hva skulle han funnet på da?
Det er nok mange slike psykopat-offer-drap. Jeg tror Bjarte Larsen, fra Dung-saken, også var psykopat.
Nå er det lite vi har fått høre om han som person, men vi kunne lese at han bl.a. hadde stengt Dung inni et rom, og at hun klarte å komme seg ut av et vindu og rømte til et krisesenter.
Bjarte hadde også tatt bilde av Dung mens hun gråt. Virker jo helt skrudd.
Nå vil vel Havhest sikkert kjapt si at det er helt normalt, og at han stengte henne inne for å værne henne for et eller annet.
Og så har vi denne Terje Wiik da. Han er jo diagnostisert psykopat ved Modum Nervesanatorium.
Han er nettopp sluppet ut og bor nå ved adresse Hamang Terrasse 31, Sandvika, Bærum.
Jeg har sett mange av youtube-videoene til Daniel Sundkvist, som igjen har studert Robert Hares arbeide, og han sier at de fleste partnerdrap skjer i forbindelse med skilsmisse, og at ektemannen er psykopat. Det tror jeg kan stemme bra.
Ja, det er trist. At hun ble herset slik med, og så skulle hun ikke engang få leve litt for seg selv i fred og ro de siste årene hun hadde gjenn.
Bittert hvis TH skal komme seg unna dette bare fordi at han har penger, er et losjemedlem, og har høytstående venner. Men jeg tror at mange har trukket seg mer og mer unna TH de siste årene.