2022-12-19, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Hur hamnade hon i snön utanför din adress? Tack på förhand för ett utförligt svar

Nu har du blivit totalt förvirrad... det är inte utanför min adress hon hittats. Det var i en helt annan del av stan 🙈 läs ordentligt innan du kommenterar
Citera
2022-12-19, 13:36
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Låt mig droppa ett scenario:

T åker hem till J där det säkert sitter ett och annat folk. Knappast någon fest, men "i goda vänners lag". Det dricks, kanske knarkas? Och anledningen att T ens åkte dit var kanske, egentligen, pga bråk hemma och att hon fick sova där över helgen? Det är också därför som hennes man ej fått tag på henne samma dag, då hon kanske helt enkelt stängt av telefonen eller valt att ignorera?

Okej. Lördag, festandet fortsätter. Hon hittas väl där på kvällen? Säg att något uppstår, som rätt sedvanligt när sånt här folk festar. Diskussion eller liknande. Vem vet. T är hög/full, som resterande på plats. Kan hon få en smäll mot huvudet och besluta sig för att dra därifrån? Men kommer inte längre än till platsen där hon hittas. Antagligen somnar och sedan dör av kyla kombinerat med en smäll?

Alternativet kan absolut vara att det helt enkelt blivit för mycket av det goda och väl påväg hem eller liknande, så däckar hon ute och somnar?

Tänker oavsett lär det ha varit rätt slitna människor som öppnat dörren när Polisen knackat på. Har man exempelvis dödat T lär det inte ha skett en dumpning utanför dörren. Hade varit helt sjukt. Därför mest troligt att hon stuckit därifrån. Och att folket på plats är så uppe i sitt att dom tänker "skit i henne", fortsätter festa loss och sen är det inte mer med det.

Kan vi gissa att den nu häktade 25-åringen är någon som försett dessa med knark?

Man undrar dock vad som fått just J att anhållas och fortsatt vara anhållen? Troligtvis har den man som nu släppts, helt enkelt sjungit ut för att rädda sig själv.

Finns säkerligen en rad likheter här och mordet på nyår. Utan alla miljoner knivhugg dvs.

Hann inkomma med egen variant av i stort sett samma sak du nyss skrev.
Jag tror inte heller att de som haft ihjäl henne, oavsett på vilket sätt, har haft koll på att de just haft ihjäl henne.
Men det är det här med telefonen som spökar för mig, finner ingen rimlig anledning till att And*rs skulle åka från deras hem ut till Nolby - hitta telefonen utan att hitta T och bara ”-jahapp, då åker man hem och sitter i tv-soffan med ungarna medan jag knappar lös lite på den här under tiden”

Nånting är off bara.
Senast redigerad av SysterSarkasm 2022-12-19 kl. 13:39.
Citera
2022-12-19, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterSarkasm
Hann inkomma med egen variant av i stort sett samma sak du nyss skrev.
Jag tror inte heller att de som haft ihjäl henne, oavsett på vilket sätt, har haft koll på att de just haft ihjäl henne.
Men det är det här med telefonen som spökar för mig, finner ingen rimlig anledning till att And*rs skulle åka från deras hem ut till Nolby - hitta telefonen utan att hitta T och bara ”-jahapp, då åker man hem och sitter i tv-soffan med ungarna medan jag knappar lös lite på den här under tiden”

Nånting är off bara.

Skulle säga att det nog beror lite på hur det var mellan dom. Kan mycket väl slängt ett getöga och tänkt "hon får skylla sig själv som tappar bort telefonen". Var hittades den? Oavsett så har han ju knappast något med detta att göra. Skulle isf vara världens långskott att han blivit ditringd av henne eller han sökt upp henne och sedan har det uppstått bråk utanför J och där då A helt enkelt slagit ihjäl henne.

MEN. Detta då alltså mitt i ett bostadsområde. Hade det varit tumult skulle folk reagerat. Därför jag helt enkelt tror att hon staplat ut därifrån själv och sedan kanske ramlat eller bara somnat i en driva. Behöver inte ha legat mer än någon timme innan hon hittades.

Däremot har man inte hittat henne sönderslagen eller full i blod, utan det verkar snarare mer oklart hur hon blivit bragd av livet. Skador finns säkert, men som skrivits tidigare i tråden blir nog Polisens tuffa arbete oavsett att kunna knyta någon till det hela.

Kan tänka på Stefan som blev totalt sönderslagen utanför huset i Skönsmon, kröp hela vägen in genom trapphuset och uppför trappor innan han till slut lyckades komma in i lägenheten men där också tuppa av och senare dö. Inte många som fick sota för det sedan vilket ju blivit standard när mer än en är inblandad.
Citera
2022-12-19, 13:46
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
J.A har alltid varit WT. Farlighetsgraden kan jag eventuellt ha fått om bakfoten, men det ryktades ju om för nåt år sedan att hon stuckit ner ett annat fruntimmer på öppen gata (självklart på fyllan - vad annars?) och i samband med krogsvängar har det kastats glas, slagits och dräggats från J.As sida under alla hennes aktiva år.

Kanske lite OT nu, men J.As ”nya” snubbe har jag dålig koll på och vet inte om det är J.R eller R.A eller vilken av de som nu sitter anhållen.
Däremot J.As föredetta G.A sägs tillsammans med ett annat alkoholiserat par ha haft swingerträffar där det andra parets avkommor också idkat samlag med både varandra och J.A.
Kan inte bedöma sanningshalten men har fått scenarion beskrivna för mig av en part som hävdar att denna var inbjuden till spektaklet.

Citat:
Det ska väl tilläggas att det likväl kan ha varit något form av svartsjukedrama? Får bilden av T som lite flirtig av sig. Har hon klängt på J's pojkvän under kvällen och J slagit slint?

J som för övrigt är känd för att ha kört en hel del swingeri under sina dar!

Apropå swingerier.
Citera
2022-12-19, 13:54
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Skulle säga att det nog beror lite på hur det var mellan dom. Kan mycket väl slängt ett getöga och tänkt "hon får skylla sig själv som tappar bort telefonen". Var hittades den? Oavsett så har han ju knappast något med detta att göra. Skulle isf vara världens långskott att han blivit ditringd av henne eller han sökt upp henne och sedan har det uppstått bråk utanför J och där då A helt enkelt slagit ihjäl henne.

MEN. Detta då alltså mitt i ett bostadsområde. Hade det varit tumult skulle folk reagerat. Därför jag helt enkelt tror att hon staplat ut därifrån själv och sedan kanske ramlat eller bara somnat i en driva. Behöver inte ha legat mer än någon timme innan hon hittades.

Däremot har man inte hittat henne sönderslagen eller full i blod, utan det verkar snarare mer oklart hur hon blivit bragd av livet. Skador finns säkert, men som skrivits tidigare i tråden blir nog Polisens tuffa arbete oavsett att kunna knyta någon till det hela.

Kan tänka på Stefan som blev totalt sönderslagen utanför huset i Skönsmon, kröp hela vägen in genom trapphuset och uppför trappor innan han till slut lyckades komma in i lägenheten men där också tuppa av och senare dö. Inte många som fick sota för det sedan vilket ju blivit standard när mer än en är inblandad.

Telefonen hittades av A, utan plånboksfodral enligt honom, utomhus ca 2 km ifrån där T ett dygn efteråt anträffas avliden.
Under fredagsnatten har A flitit använt Ts telefon samtidigt som han snacksar lite framför tvn.
Varför åka från Bergeforsen-Nolby endast för att hitta/hämta telefonen utan att checka up telefonens ägare som nu råkar vara hans fru och anledningen till att den ligger utomhus?
Hade jag hittat min sambos telefon utomhus utan sambon i närheten och utan att jag vet var sambon är så skulle jag nästintill förutsätta att något mindre bra hänt.

Men inte A. Han åker hem och underrättar inte någon om att T saknas förrän morgonen efter.
Citera
2022-12-19, 13:58
Medlem
Citat:
Telefonen hittades av A, utan plånboksfodral enligt honom, utomhus ca 2 km ifrån där T ett dygn efteråt anträffas avliden.
Under fredagsnatten har A flitit använt Ts telefon samtidigt som han snacksar lite framför tvn.
Varför åka från Bergeforsen-Nolby endast för att hitta/hämta telefonen utan att checka up telefonens ägare som nu råkar vara hans fru och anledningen till att den ligger utomhus?
Hade jag hittat min sambos telefon utomhus utan sambon i närheten och utan att jag vet var sambon är så skulle jag nästintill förutsätta att något mindre bra hänt.

Men inte A. Han åker hem och underrättar inte någon om att T saknas förrän morgonen efter.

Hur hon tappat telefonen är ju såklart ett frågetecken. Kanske tappades den redan påväg från bussen? Eller så har det helt enkelt slirats omkring och tappats.

Baseras hans aktivitet på att hon setts aktiv på Messenger?

Givetvis är det skumt, men även A är ju en kuf och det kanske inte heller är första gången som T försvunnit eller valt att inte höra av sig. Alternativt så har dom som sagt bråkat, han kanske kastat ut henne eller hon valt att dra och då sticker han hem. Vem vet.

Han lär redan oavsett ha blivit förhörd och fanns misstankar mot honom skulle det nog ploppat upp. Polisen säger dock att händelsen är isolerad, så det rör bara de som nu är anhållna och mordoffret.
Citera
2022-12-19, 14:05
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Hur hon tappat telefonen är ju såklart ett frågetecken. Kanske tappades den redan påväg från bussen? Eller så har det helt enkelt slirats omkring och tappats.

Baseras hans aktivitet på att hon setts aktiv på Messenger?

Givetvis är det skumt, men även A är ju en kuf och det kanske inte heller är första gången som T försvunnit eller valt att inte höra av sig. Alternativt så har dom som sagt bråkat, han kanske kastat ut henne eller hon valt att dra och då sticker han hem. Vem vet.

Han lär redan oavsett ha blivit förhörd och fanns misstankar mot honom skulle det nog ploppat upp. Polisen säger dock att händelsen är isolerad, så det rör bara de som nu är anhållna och mordoffret.

Du har med all säkerhet rätt, A är bara någon jag skulle vilja se bakom lås och bom - sedan om de låsen finns på kåken eller psyket spelar mig mindre roll. Men jag ska släppa besattheten nu.

Vad tror du, om J och 25åringen medvetet hindrat T från att ta sig tillbaka in i värmen efter att potentiellt ha blivit utkastad - skulle det vara tillräckligt för dråp eller bara vållande till annans död?
Scenariot skulle kunna förklara om T har ex försvarskador men inga andra allvarliga okulära men, hon kanske kämpat med att försöka slita sig in genom en dörr/ett fönster medan J & 25åringen bara blåhåller på andra sidan.

Är T sedan både full och hög, tunt klädd i kylan som var så är döden högst nära.
Citera
2022-12-19, 14:10
Medlem
Det troliga är väll att han har inlogg uppgifterna till hennes ID på telefonen .
Han loggar in och kollar (hitta min telefon) , åker sen och hämtar den men tar förgivet att hon tappat den när hon varit på fyllan/hög
Citera
2022-12-19, 14:12
Medlem
Citat:
Du har med all säkerhet rätt, A är bara någon jag skulle vilja se bakom lås och bom - sedan om de låsen finns på kåken eller psyket spelar mig mindre roll. Men jag ska släppa besattheten nu.

Vad tror du, om J och 25åringen medvetet hindrat T från att ta sig tillbaka in i värmen efter att potentiellt ha blivit utkastad - skulle det vara tillräckligt för dråp eller bara vållande till annans död?
Scenariot skulle kunna förklara om T har ex försvarskador men inga andra allvarliga okulära men, hon kanske kämpat med att försöka slita sig in genom en dörr/ett fönster medan J & 25åringen bara blåhåller på andra sidan.

Är T sedan både full och hög, tunt klädd i kylan som var så är döden högst nära.

Jag tror att har något hänt henne i första början så har det skett inomhus. Bor fullt med folk i detta område, bland annat vägg i vägg med ett äldreboende. Skulle något sticka ut eller föra liv så skulle folk påkallat polis till 110%.

Och jag tycker det förstärks att T antagligen varit rätt hög/full med tanke på att hon då, vid kyla, inte knackat på hos någon granne eller bara fortsätt gå, utan då istället hamnat i en snödriva. Lätt att man slumrar till när man blir påverkad.

Men att hon skulle bragts om livet inomhus och dumpats utomhus, det känns extremt orealistiskt. T om för stolpskott som detta rör sig kring.

Tror inte att dom själv visste om att hon faktiskt dött när Polis knackar på.
Citera
2022-12-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundsvall
Det troliga är väll att han har inlogg uppgifterna till hennes ID på telefonen .
Han loggar in och kollar (hitta min telefon) , åker sen och hämtar den men tar förgivet att hon tappat den när hon varit på fyllan/hög

Precis så. Sen vet man inte hur mycket han letat, men vet han ex inte att hon skulle till J eller liknande, så har han nog bara tagit telefonen och irriterat åkt hem igen. Säkert hänt förut. Eller så har dom som sagt bråkat (verkar vara infekterat sedan innan).

Vad säger att han inte påkallat Polis på kvällen? Är väl 24h (förutom extremfall) innan Polisen tar och följer upp ett försvinnande.

"Har det här hänt förut"
- "Ja. Hon är säkert hos någon kompis, men man blir ju orolig".

Exempelvis.

MEN troligtvis är väl att han hittat telefonen sent på kvällen, tänkt att hon kommer hem under natten och när han vaknar på morgonen förväntar han sig att någon hört av sig eller hon dykt upp, vilket hon ej gjort och då blir han orolig. Samtidigt vet pundare och dess omkrets att det är lätt hänt att någon kraschar på någons soffa eller kanske inte kommer hem för kvällen alla gånger.

Det är trots allt inte helylle Anna Andersson, arbetande på Skatteverket, som försvunnit efter arbetet och ej mött upp sin man och barn för en fika på det lokala fiket.

Tragiskt att det ska kunna skilja, men bara att se hur fallet med Lisa Holm togs an. Pådrag samma kväll med nyheterna på plats etc.
Citera
2022-12-19, 14:28
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Precis så. Sen vet man inte hur mycket han letat, men vet han ex inte att hon skulle till J eller liknande, så har han nog bara tagit telefonen och irriterat åkt hem igen. Säkert hänt förut. Eller så har dom som sagt bråkat (verkar vara infekterat sedan innan).

Vad säger att han inte påkallat Polis på kvällen? Är väl 24h (förutom extremfall) innan Polisen tar och följer upp ett försvinnande.

"Har det här hänt förut"
- "Ja. Hon är säkert hos någon kompis, men man blir ju orolig".

Exempelvis.

MEN troligtvis är väl att han hittat telefonen sent på kvällen, tänkt att hon kommer hem under natten och när han vaknar på morgonen förväntar han sig att någon hört av sig eller hon dykt upp, vilket hon ej gjort och då blir han orolig. Samtidigt vet pundare och dess omkrets att det är lätt hänt att någon kraschar på någons soffa eller kanske inte kommer hem för kvällen alla gånger.

Det är trots allt inte helylle Anna Andersson, arbetande på Skatteverket, som försvunnit efter arbetet och ej mött upp sin man och barn för en fika på det lokala fiket.

Tragiskt att det ska kunna skilja, men bara att se hur fallet med Lisa Holm togs an. Pådrag samma kväll med nyheterna på plats etc.

Men om man då utgår för att någonting har hänt inomhus och T sedan vandrat ut mot sin död, anses det fortfarande som mord/dråp om personen självdött så att säga?
J kanske gav T en ordentlig hörvel, T stapplar ut och tar sig en bit innan hon avlider i snön. Är J fortfarande ansvarig för Ts död då?
Citera
2022-12-19, 14:30
Medlem
Citat:
Men om man då utgår för att någonting har hänt inomhus och T sedan vandrat ut mot sin död, anses det fortfarande som mord/dråp om personen självdött så att säga?
J kanske gav T en ordentlig hörvel, T stapplar ut och tar sig en bit innan hon avlider i snön. Är J fortfarande ansvarig för Ts död då?

Kan det ju absolut vara. I alla fall om skadan som uppkommit är bidragande till att hon dör. Men blir ju också en skillnad på en utdelad handflata och ett knivhugg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in