2022-12-18, 18:59
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polymoth
Du sitter alltså på riktigt och går igenom inlägg som är över 1.5 månader gamla ENBART för att hitta någon som skrivit någonting om grannen så att du kan fortsätta lufta ditt jävla narrativ? Polisen har med 99% säkerhet hört grannen, kollat av alibin, kanske till och med fått kikat in i snubbens bil av välvilja från grannen, skriver 99% då jag inte själv har hört polisen säga detta, men du förstår. Eller nej, det gör du ju inte, jävla syltskalle.

Tjejerna har suttit häktade i 50~ dagar och misstankarna har endast förstärkts med tiden enligt polisen.

Angående lägenhetsbytet så tror jag det faller sig ganska naturligt då dom misstänker att dom kommer få sitta bra mycket längre, men hur fungerar det egentligen, JJ kan väl knappast genomfört en addressändring själv via häktet? Har det skrivits någon fullmakt till föräldrarna då hon är myndig eller har advokaten möjlighet att göra detta?

Sen florerade det väl tidigare att bostadsägaren hade lagt ut 2st andra fastigheter till salu, kan det vara så att ägaren behövde få bort JJ för att även få ut denna bostaden på marknaden? lite OT möjligtvis.
Det förefaller som åklagaren gett viss tillåtelse åt J att ha kontakt med sina föräldrar. Jag kan tänka mig att det handlar just om dylika praktiska ting.
Citera
2022-12-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det behöver völ inte vara något viktigt hon pratade om med killarna?..
Om nu inte dom är delaktiga i det här
Vilket det ser ut som dom inte är enl polisen

Jag tror inte dom är delaktiga. Men J ansåg att något var så viktigt, att hon bad grannen vänta medans hon gick och pratade med dom.

Till skillnad från skribenten som skrev inlägget jag citerade, så tror jag hon ville hem så fort som möjligt eftersom det med stor sannolikhet låg ett lik och väntade på att bli flyttad.
Citera
2022-12-18, 19:38
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Får hon ens säga upp sin lägenhet eftersom den är avspärrad? det går ju inte att besiktiga lägenheten eller hyra ut den?
Läste någonstans där lägenhetsinnehavaren i ett annat mordfall försökt kräva skadestånd för att lägenheten varit avspärrad i 4mån vid den aktuella tidpunkten och varit tvungen att betala hyror under tiden.
Hade man fått säga upp den så borde dom ju gjort det istället?

Tycker det känns väldigt konstigt att föräldrarna är så hjälpsamma när dottern är mordmisstänkt och fyndplatsen är mer eller mindre på ILs bakgård.
Om det nu var JJs far som hade synts i Illharjen tidig söndagsmorgon så stärker det mina misstankar ännu mer att IL kan ha hjälpt sin dotter på natten. iom att föräldrarna tycker si och så om advokatbyte och känner att dom inte fått stöd utav advokat MB, samt att hon nu folkbokfört sig hemma i Nye igen.
Varför inte till hennes mor som bor närmre?
Nu placerar hon sig ju ännu mer runt fyndplatsen genom att skriva sig i närheten.

Jag tror att det ligger väldigt mycket heder i hela brottet, att hon är uppfostrad utav hennes far på det sättet och därmed faller det naturligt för henne att be honom om hjälp och sen att det är där hon skriver sig.

Jag vet inte om du själv har barn , men det är nog ett ganska normalt föräldrabeteende hennes föräldrar har. Sen att misstänka att pappan har hjälpt till , är hur korkat som helst
Citera
2022-12-18, 19:45
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Precis vad jag tänker! Nu nästan 50 dagar senare verkar Polisen inte ha tillräckligt på fötterna för att JJ och eller MH är mgm!
Gjorde man en genomsökning av grannens bil? letande man efter spår från Tove i den?
Eftersom det såg ut som att Tove färdades med JJ och grannen till McD borde det ju vara självklart att söka spår i den bilen!
Oavsett vem som är mgm, så är det min övertygelse att det är en MAN!

Men självklart har polisen gjort allt som ska göras. Vad tänker du , att de har glömt? Jag är övertygad att polisen bedriver ett bra arbete utan att meddela allmänheten allt de gör !
Citera
2022-12-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Jag vet inte om du själv har barn , men det är nog ett ganska normalt föräldrabeteende hennes föräldrar har. Sen att misstänka att pappan har hjälpt till , är hur korkat som helst

Varför skulle det vara hur korkat som helst?
I hans hemland och troligtvis så han är uppväxt så är heder något man ska upprätthålla i familjen.
Att mörda någon för att upprätthålla hedern anses som en skitsak där han kommer ifrån.

Det fanns ju uppgifter på att det eventuellt kunde vara han som man såg i Illharjen tidigt på söndag morgon.
Likaså hade man ju sett JJ och MH sitta vid samma område i JJs bil en bra stund.
Stämmer dom uppgifterna så blir jag inte förvånad över om det är hedersrelaterat.

Vet du inte hur rättssystemet fungerar i israel så ska du nog kolla det, där kan man mörda och sedan gå genom den religiösa rätten för att få lagen på sin sida att det är helt ok.
Går den genom den statliga rätten är det motsatsen.

Så länge uppgifterna inte visar vara felaktiga så kommer jag misstänka att han är inblandad på något hörn.

Men i min teori är JJ huvudgärningsman, MH medhjälpare och IL rådgivare.
Som rådgivare har man ju inte riktigt beblandat sig med någonting som kan lämna DNA eller knytas till brottet därav inte häktad eller misstänkt.
Det kan ju vara ett telefonsamtal eller flera och sen mötas upp för rådgivning(Illharjen), och det går inte att fälla någon för det såvida dom inte erkänner det.
Citera
2022-12-18, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
rhis… för helvete ge dig!

Man kan inte ha folk häktade i 50 dagar om man inte har rejält på fötterna

Sluta fantisera om alternativa mgm, du bara skämmer ut dig med dina lögner

haha, säg det till han i denna tråd, han satt i 3,5 år i häktet o gick loss

(FB) Svensk tagen med ~1,5 ton kokain vid franska Martinique
Citera
2022-12-18, 20:23
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Varför skulle det vara hur korkat som helst?
I hans hemland och troligtvis så han är uppväxt så är heder något man ska upprätthålla i familjen.
Att mörda någon för att upprätthålla hedern anses som en skitsak där han kommer ifrån.

Det fanns ju uppgifter på att det eventuellt kunde vara han som man såg i Illharjen tidigt på söndag morgon.
Likaså hade man ju sett JJ och MH sitta vid samma område i JJs bil en bra stund.
Stämmer dom uppgifterna så blir jag inte förvånad över om det är hedersrelaterat.

Vet du inte hur rättssystemet fungerar i israel så ska du nog kolla det, där kan man mörda och sedan gå genom den religiösa rätten för att få lagen på sin sida att det är helt ok.
Går den genom den statliga rätten är det motsatsen.

Så länge uppgifterna inte visar vara felaktiga så kommer jag misstänka att han är inblandad på något hörn.

Men i min teori är JJ huvudgärningsman, MH medhjälpare och IL rådgivare.
Som rådgivare har man ju inte riktigt beblandat sig med någonting som kan lämna DNA eller knytas till brottet därav inte häktad eller misstänkt.
Det kan ju vara ett telefonsamtal eller flera och sen mötas upp för rådgivning(Illharjen), och det går inte att fälla någon för det såvida dom inte erkänner det.

Rättsystemet i Israel ? Är han nyinflyttad i Sverige ? Känner du karln eftersom du vet hur han fungerar ? Varför sitter han inte bakom lås och bom , har du inte tipsat polisen om allt det här ? Fortsätt och tro att han är inblandad , men tror inte du hade trott det om pappan hade varit svensk.
Citera
2022-12-18, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
haha, säg det till han i denna tråd, han satt i 3,5 år i häktet o gick loss

(FB) Svensk tagen med ~1,5 ton kokain vid franska Martinique

nja, han fick 14års fängelse. knappast att gå loss....
Citera
2022-12-18, 20:27
Medlem
Citat:
nja, han fick 14års fängelse. knappast att gå loss....
nej, han fick 18 i tingsrätten sen friades han i hovrätten
Citera
2022-12-18, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Rättsystemet i Israel ? Är han nyinflyttad i Sverige ? Känner du karln eftersom du vet hur han fungerar ? Varför sitter han inte bakom lås och bom , har du inte tipsat polisen om allt det här ? Fortsätt och tro att han är inblandad , men tror inte du hade trott det om pappan hade varit svensk.

jösses.... Han är uppväxt där och det är den läran han har fått lära.
Varför skulle han sitta bakom lås och bom?
Om det nu är så som jag skrev så har nog polisen och åklagare rullman stenkoll på det hela, men vad ska dom göra? Dom har ingenting isåfall som kan binda honom till människorov, mord och brott mot griftefriden.
Snackar inte i rasistiska termer här så lägg ner det skiten direkt! Jag förklarar för dig hur det ser ut i Israel och det är fakta!
Citera
2022-12-18, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
nej, han fick 18 i tingsrätten sen friades han i hovrätten

Enligt han själv så fick han 14 år...
Citera
2022-12-18, 20:39
Medlem
Citat:
Enligt han själv så fick han 14 år...

Ni pratar om olika personer, men släpp det nu är offtopic. Jonas falk blev friad i hovrätten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/M3lndB/jonas-falk-domd-till-fangelse-i-spanien
Citat:
Han friades sedan i hovrätten, men har nu dömts till 2,5 års fängelse och 50 miljoner kronor i böter av spansk domstol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in