Citat:
Ursprungligen postat av
cidertider
Jag vet inte om du själv har barn , men det är nog ett ganska normalt föräldrabeteende hennes föräldrar har. Sen att misstänka att pappan har hjälpt till , är hur korkat som helst

Varför skulle det vara hur korkat som helst?
I hans hemland och troligtvis så han är uppväxt så är heder något man ska upprätthålla i familjen.
Att mörda någon för att upprätthålla hedern anses som en skitsak där han kommer ifrån.
Det fanns ju uppgifter på att det eventuellt kunde vara han som man såg i Illharjen tidigt på söndag morgon.
Likaså hade man ju sett JJ och MH sitta vid samma område i JJs bil en bra stund.
Stämmer dom uppgifterna så blir jag inte förvånad över om det är hedersrelaterat.
Vet du inte hur rättssystemet fungerar i israel så ska du nog kolla det, där kan man mörda och sedan gå genom den religiösa rätten för att få lagen på sin sida att det är helt ok.
Går den genom den statliga rätten är det motsatsen.
Så länge uppgifterna inte visar vara felaktiga så kommer jag misstänka att han är inblandad på något hörn.
Men i min teori är JJ huvudgärningsman, MH medhjälpare och IL rådgivare.
Som rådgivare har man ju inte riktigt beblandat sig med någonting som kan lämna DNA eller knytas till brottet därav inte häktad eller misstänkt.
Det kan ju vara ett telefonsamtal eller flera och sen mötas upp för rådgivning(Illharjen), och det går inte att fälla någon för det såvida dom inte erkänner det.